Procedura startowa

Serce samochodu niedomaga ?
wiktor92
Obeznany
Posty: 104
Rejestracja: wt 30 sie 2011, 17:14:32
Lokalizacja: Kraków

Procedura startowa

#1

Post autor: wiktor92 »

Witam, ostatnio rozglądam się za silnikami do mojej Hani i chciałem się dowiedzieć czegoś o procedurze startowej, mógłby mi ktoś rozjaśnić ten temat? Co ona tak naprawdę daje? Szukałem informacji na google ale znalazłem tylko rozmowy pomiędzy ludźmi którzy już są zaznajomieni w temacie, a ja szukam danych od podstaw.
seba123
Żółtodziób
Posty: 16
Rejestracja: ndz 09 maja 2010, 13:46:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#2

Post autor: seba123 »

Daje Ci to że poniżej danej prędkości nie zakręcisz powyżej X obrotów, dzięki temu możesz lepiej ruszyć nie gubiąc trakcji ;)
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#3

Post autor: gruszecky »

ale ponieważ masz 1,3 czyli d13b2 czyli komputer obd0, to możesz się tym nie interesować, nie da się tego zrobić u Ciebie.
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#4

Post autor: młody »

przeciez napisal, ze rozglada sie za silnikiem
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#5

Post autor: gruszecky »

a zatem: procedurę startową ustawić da się w komputerach OBD1 (seryjnie wyposażone w tę wiązkę były silniki D15B7, D15Z1, D16Z6, B16A2, B18 i pochodne - jeśli chcesz nowszy silnik typu d16y8,d16w4 bądź jakkolwiek-da się to zrobić także ale trzeba przerobić wiązkę i zakupić przy okazji swapa komputer OBD1 (p1k/p1j/p06/p28/p30)

Procedura startowa pozwala na ustalenie wartości obrotów maksymalnych do których zakręcisz na postoju/poniżej ustalonej wartości obr/min -ustawia się to w kości EPROM której podstawkę musisz dodatkowo mieć do komputera z OBD1 wlutowaną).

W skrócie:
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
flecik
Pełnoprawny User
Posty: 91
Rejestracja: śr 09 maja 2012, 16:30:26
Lokalizacja: Mszczonów

#6

Post autor: flecik »

Moim zdaniem: Procedura jest bardzo słabym pomysłem bo sprawdza się tylko w z góry narzuconych, określonych warunkach podczas 1st ustalania jej revlimitu warunkach na drodze i setupu opon i chyba ma sens jeżeli masz niedowład nogi ;]

Jedyny plus to jest taki, że se możesz pobrzdąkać
chociaż mój ziomek lepiej robi procedurę w rex wcale jej nie mając ;p
seba123
Żółtodziób
Posty: 16
Rejestracja: ndz 09 maja 2010, 13:46:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#7

Post autor: seba123 »

gruszecky pisze:ale ponieważ masz 1,3 czyli d13b2 czyli komputer obd0
d13b2 ma kompa pgm-carb, nie jest to interfejs obd0. Obd-0 miały Hondy do 91 roku.
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#8

Post autor: BartekGib »

A ja tam na wiosnę pierdyknę procedurę to przynajmniej nie będzie mnie korciło memłanie silnika do czerwonego :P Po założeniu CAI z CRX'a dźwięk uzależnił :)
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Juras
Żółtodziób
Posty: 17
Rejestracja: śr 09 sty 2013, 05:32:22
Lokalizacja: Tarnow

#9

Post autor: Juras »

gruszecky pisze:czyli komputer obd0, to możesz się tym nie interesować
W OBD0 też jest możliwość ustawienia procedury startu są tak samo programowalne jak OBD1 . Ja mam u siebie D16z5 na OBD0 i nie było najmniejszego problemu z przerobieniem kompa ;) pzdr
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#10

Post autor: Hakier »

na obd0 da się, z tym problemem że trzeba mieć odpowiedniego kompa bodajże z silników d16z5 jak kolega pisał, bądź z d16a8/a9
druga sprawa, seba123 ja mam honde z 95 roku i miałem obd0
tak w zasadzie obd0 miały tak jak ktoś wyżej pisał większość eg4, nie licząc oczywiście d15z1 i chyba eg3, z tym że nigdy nie miałem do czynienia z eg3 tak ze nie wiem dokładnie co tam siedzi, ale na pewno nie jest to obd1. ty i tak będziesz musiał zmienić wiązki tak że dasz sobie od razu na obd1 i po problemie
Awatar użytkownika
Maciej
Obeznany
Posty: 132
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 14:41:54
Lokalizacja: Białystok

#11

Post autor: Maciej »

HakerPL1 pisze:na obd0 da się, z tym problemem że trzeba mieć odpowiedniego kompa bodajże z silników d16z5 jak kolega pisał, bądź z d16a8/a9
PM7 PM6 z DOHC/SOHC 1.6 w wypadku D-serii.
wiktor92
Obeznany
Posty: 104
Rejestracja: wt 30 sie 2011, 17:14:32
Lokalizacja: Kraków

#12

Post autor: wiktor92 »

A dla tych co posiadają coś takiego u siebie, myślicie że to jest opłacalne coś takiego robić? Przecież raz zestrojona procedura dajmy na to, na 3500k obr/min w przypadku startu na szutrze czy na mokrym i tak chuj da, pozatym można jest jakaś różnica w przypadku startu na suchym asfalcie pomiędzy regulacją gazu stopą (do 3500k) a procedurą startową?
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#13

Post autor: gruszecky »

miałem przez rok, usunąłem w diabły, tzn przestawiłem na 6k rpm...tak na wszelki wypadek, gdyby przyszło komuś użyczyć auta
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
hayboss
Żółtodziób
Posty: 19
Rejestracja: ndz 05 wrz 2010, 15:47:09
Lokalizacja: Biała Podlaska

#14

Post autor: hayboss »

dokłądnie nadaje sie na z góry określone warunki , miałem i sie pozbyłem ...
chyba ze masz kabel lub moduł dodataludingu to możesz sobie to na bierząco i z miejsca przestawiać kto co lubi ...
ODPOWIEDZ