EJ2 D15B7 + Klima + Automat = Tuning na 140-160HP
EJ2 D15B7 + Klima + Automat = Tuning na 140-160HP
Witam.
Planuję podkręcić swoja Hondzinkę na 140-160 kucyków.
Jednak są pewne wymagania i ograniczenia:
Ma zostać klima ( mimo swoich 19 lat nadal działa )
Skrzynia jest automat.
Ma być kulturalnie (bez drgań)
Ma być trwałe !
Budżet na całość 5k zł (do 6 max)
Troszkę o aucie:
EJ2 93r. z USA. Auto to prezent, więc nigdy jej nie sprzedam W tym momencie siedzi w niej zdrowiutki, seryjny D15B7 jeżdżony cały czas na pb98. Dokładnie rok temu wypluł uszczelkę pod głowica, więc przy okazji zrobiłem mały remoncik: pierścienie, uszczelniacze itd. Przed tym wypadkiem, auto piło troszkę oleju. Teraz po przejechaniu 10k km. ubyło ok 1l. oleju. Auto po remoncie zostało zalane pół-syntetykiem.
Blacha również jest zdrowa: Jakieś 3 lata temu, miało zmienione progi zewnętrzne. A w lutym br. zapadła się podłoga Zatem została całkowicie ,zdarta, wyspawana, zabezpieczona i przy okazji całkowicie od grodzi do bagażnika wygłuszona.
Co ma być:
W związku z tym ,że autko przytyło od CA, brakuje jej troszkę mocy.
Chciałbym ,żeby miało 140-160HP ,ale nie koniecznie...
Przekopałem , różne fora i różne setupy i wywnioskowałem (poprawcie jeśli się gdziekolwiek mylę):
- turbo nie włożę, bo przeszkadza kompresor, no chyba ,że są jakieś mikre, które dmuchają 0.3-0.4 bara i się zmieszczą ?
- kompresor to spora rzeźba i jest głośne (takie home made) , natomiast na JRSC, mnie nie stać i jest to chyba ,przerost formy nad treścią.
- Mini-me , to katowanie silnika (zależy mi na trwałości rozwiązania), chyba ,że można tylko trochę podnieść kompresję ? + odetkać go. Ile by to dało mocy ?
- SWAP - nad tym rozwiązaniem najbardziej myślę, z tym ,że ma to pasować do mojej skrzyni. Chciałbym rozwiązanie jak najbardziej Plug&play:
-d16w4: czy podejdzie pod skrzynie ? Jest dość ciężko dostępny...
-b16a2 - super opcja bez dodatkowego grzebania, ale czy jest P&P jak seria D ?
-d16z6 - łatwo dostępny i prawie całkowicie P&P, ale czy ma sens V-tec przy automacie ?
- Jednostka 1,7l bez V-tec : Jak z kulturą w aucie, czy są jednostki P&P, ile to podniesie moc vs. wydana kasa na jednostkę ?
W razie potrzeby wkleję zdjęcia pacjenta
Planuję podkręcić swoja Hondzinkę na 140-160 kucyków.
Jednak są pewne wymagania i ograniczenia:
Ma zostać klima ( mimo swoich 19 lat nadal działa )
Skrzynia jest automat.
Ma być kulturalnie (bez drgań)
Ma być trwałe !
Budżet na całość 5k zł (do 6 max)
Troszkę o aucie:
EJ2 93r. z USA. Auto to prezent, więc nigdy jej nie sprzedam W tym momencie siedzi w niej zdrowiutki, seryjny D15B7 jeżdżony cały czas na pb98. Dokładnie rok temu wypluł uszczelkę pod głowica, więc przy okazji zrobiłem mały remoncik: pierścienie, uszczelniacze itd. Przed tym wypadkiem, auto piło troszkę oleju. Teraz po przejechaniu 10k km. ubyło ok 1l. oleju. Auto po remoncie zostało zalane pół-syntetykiem.
Blacha również jest zdrowa: Jakieś 3 lata temu, miało zmienione progi zewnętrzne. A w lutym br. zapadła się podłoga Zatem została całkowicie ,zdarta, wyspawana, zabezpieczona i przy okazji całkowicie od grodzi do bagażnika wygłuszona.
Co ma być:
W związku z tym ,że autko przytyło od CA, brakuje jej troszkę mocy.
Chciałbym ,żeby miało 140-160HP ,ale nie koniecznie...
Przekopałem , różne fora i różne setupy i wywnioskowałem (poprawcie jeśli się gdziekolwiek mylę):
- turbo nie włożę, bo przeszkadza kompresor, no chyba ,że są jakieś mikre, które dmuchają 0.3-0.4 bara i się zmieszczą ?
- kompresor to spora rzeźba i jest głośne (takie home made) , natomiast na JRSC, mnie nie stać i jest to chyba ,przerost formy nad treścią.
- Mini-me , to katowanie silnika (zależy mi na trwałości rozwiązania), chyba ,że można tylko trochę podnieść kompresję ? + odetkać go. Ile by to dało mocy ?
- SWAP - nad tym rozwiązaniem najbardziej myślę, z tym ,że ma to pasować do mojej skrzyni. Chciałbym rozwiązanie jak najbardziej Plug&play:
-d16w4: czy podejdzie pod skrzynie ? Jest dość ciężko dostępny...
-b16a2 - super opcja bez dodatkowego grzebania, ale czy jest P&P jak seria D ?
-d16z6 - łatwo dostępny i prawie całkowicie P&P, ale czy ma sens V-tec przy automacie ?
- Jednostka 1,7l bez V-tec : Jak z kulturą w aucie, czy są jednostki P&P, ile to podniesie moc vs. wydana kasa na jednostkę ?
W razie potrzeby wkleję zdjęcia pacjenta
Nie ma gotowych i dobrych rozwiązań jeden lubi rybki, drugi lubi co innego.
Podałeś w sumie kilka gotowych przepisów więc sam sobie powinieneś opowiedzieć co Ci najbardziej pasuje.
Ja na pierwszym planie wywaliłbym ten gówniany automat, może i fajnie się z tym jeździ, ale na dupohamowni zabiera jakieś 30% mocy względem takiego samego silnika na manualu.
Miałem przez jakiś czas na dupowóz d16y8 w automacie więc co nieco mogę na ten temat powiedzieć... jechać to nie chciało w dodatku przyzwyczajony do nieco szybszego auta cały czas to pałowałem i paliło nieadekwatnie dużo do tego co oferowało. Kiedyś z ciekawości mierzyłem nawet gtechem, wyniki to była jakaś makabra.
Generalnie przyjmuje zasadę, że do automatu musi być po prostu duży silnik, z dużym niutem, silniki rodem z kosiarki niestety w takim setupie się nie sprawdzają.
Podałeś w sumie kilka gotowych przepisów więc sam sobie powinieneś opowiedzieć co Ci najbardziej pasuje.
Ja na pierwszym planie wywaliłbym ten gówniany automat, może i fajnie się z tym jeździ, ale na dupohamowni zabiera jakieś 30% mocy względem takiego samego silnika na manualu.
Miałem przez jakiś czas na dupowóz d16y8 w automacie więc co nieco mogę na ten temat powiedzieć... jechać to nie chciało w dodatku przyzwyczajony do nieco szybszego auta cały czas to pałowałem i paliło nieadekwatnie dużo do tego co oferowało. Kiedyś z ciekawości mierzyłem nawet gtechem, wyniki to była jakaś makabra.
Generalnie przyjmuje zasadę, że do automatu musi być po prostu duży silnik, z dużym niutem, silniki rodem z kosiarki niestety w takim setupie się nie sprawdzają.
Oczywiście ,że nie ma gotowych rozwiązań. Nie chcę tu od nikogo przepisu co mam zrobić od A do Z. Proszę tylko o poradę w którą stronę skierować se kroki, przy tym co jest i przy tych założeniach.
Automat zostaje Zbiera się jak się zbiera, dlatego dodatkowe kucyki, mają mu pomóc.
Miałem przyjemność pojeździć 300C z silnikiem 5.7 HEMI w automacie i wiem jaka to frajda. Nie oczekuję tego po moim aucie, ale jakość chce go wspomóc.
Tak jak napisałem - myślę o opcji dużej wolnossącej ,ale jak duży silnik, można wsadzić, do takiego auta, bez przenoszenia wszystkich drgań z silnika na nadwozie ? I ile da to kucy i ile kosztuje ?
Automat zostaje Zbiera się jak się zbiera, dlatego dodatkowe kucyki, mają mu pomóc.
Miałem przyjemność pojeździć 300C z silnikiem 5.7 HEMI w automacie i wiem jaka to frajda. Nie oczekuję tego po moim aucie, ale jakość chce go wspomóc.
Tak jak napisałem - myślę o opcji dużej wolnossącej ,ale jak duży silnik, można wsadzić, do takiego auta, bez przenoszenia wszystkich drgań z silnika na nadwozie ? I ile da to kucy i ile kosztuje ?
Miałem okazje jeździć Civic-iem w wersji amerykańskiej z silnikiem D16Z6 w automacie, to nie jedzie,
w dodatku one są cięższe od europejskich a masz tylko 1.5 100 konne, będzie palić, zalewanie paliwem PB98 też jest zbyteczne(tzlko przy wysokim stopniu sprężania minime, B16A2), przyrost mocy jaki chcesz jest ciężki do uzyskania,
proponuje wsadzić ręczną skrzynie biegów, da sie to robić,
silnik wzmocnić do ok, 125-130 KM max. ew. zmienić na 1.6 Vtec i tu ju bez problemu osiągniesz te 140 KM
klima pozostaje
w dodatku one są cięższe od europejskich a masz tylko 1.5 100 konne, będzie palić, zalewanie paliwem PB98 też jest zbyteczne(tzlko przy wysokim stopniu sprężania minime, B16A2), przyrost mocy jaki chcesz jest ciężki do uzyskania,
proponuje wsadzić ręczną skrzynie biegów, da sie to robić,
silnik wzmocnić do ok, 125-130 KM max. ew. zmienić na 1.6 Vtec i tu ju bez problemu osiągniesz te 140 KM
klima pozostaje
Powtórzę AUTOMAT - zostaje. Leje 98, bo ładniej jeździ. Przy 95 pojawiały się jakieś dziwne stuki w silniku.
Spalanie jest na drugim miejscu. Przede wszystkim ma być bez awaryjne.
Ok. Jak w takim razie wzmocnić to co jest do choć 130 Km ?
Jak też ,ma się V-tec, do jazdy automatem. V-tec załącza się przeważnie przy 4tys RPM lub więcej. To już dawno po zmianie biegu w automacie przy normalnej jeździe. Odczuje się to ,że jest ten v-tec, czy to tylko będzie widoczne na wykresie ?
Spalanie jest na drugim miejscu. Przede wszystkim ma być bez awaryjne.
Ok. Jak w takim razie wzmocnić to co jest do choć 130 Km ?
Jak też ,ma się V-tec, do jazdy automatem. V-tec załącza się przeważnie przy 4tys RPM lub więcej. To już dawno po zmianie biegu w automacie przy normalnej jeździe. Odczuje się to ,że jest ten v-tec, czy to tylko będzie widoczne na wykresie ?
Heh. Doskonale Cię rozumiem. Dlatego nie chciałbym "tylko" odtykać tego silnika , bo to nic nie da,a kasa się wyda. Różnicę ,żeby poczuć, to trzeba mieć te 40-60 koni więcej. Dlatego taki jest plan.
Samochodu i tak nie sprzedaję, a że pali na dotyk , jest w ogólnie dobrym stanie ,no i jestem do niego przywiązany, zatem z tąd właśnie cały ten pomysł.
Ścigać się nie zamierzam Kaska jest. Zatem ,można coś z tym zrobić ,czy kompletnie nic ?
Samochodu i tak nie sprzedaję, a że pali na dotyk , jest w ogólnie dobrym stanie ,no i jestem do niego przywiązany, zatem z tąd właśnie cały ten pomysł.
Ścigać się nie zamierzam Kaska jest. Zatem ,można coś z tym zrobić ,czy kompletnie nic ?
- bartholomew982
- Berbeć
- Posty: 34
- Rejestracja: pn 02 lis 2009, 13:49:15
- Lokalizacja: Wiślinka
z twojego silnika nie ugrasz tych 40-60 koni bez dmuchnięcia
d16z6 tak samo 130 koni max musisz go dmuchnąć żeby uzyskać większą moc (chyba że mocne NA wtedy możesz uzyskać 160 koni ale czy się zmieścisz z kasa ?)
b16a2 nie wsadzisz plug&play, musisz zmienić skrzynie, kompa i o ile dobrze pamiętam klima też jest inaczej i przy niej też będzie trzeba grzebać
silnika ty zdrowego nie masz jeśli ci po remoncie pali 1l oleju na 10k km
idzie dmuchnąć d serie z klimą, będziesz potrzebować customowego baranka a to już są dodatkowe koszta
ale nie ma to sensu żeby dmuchnąć d15 na 160 koni musisz wsadzić intercoolera i zakuć silnik, inaczej długo nie pojeździsz
d16z6 tak samo 130 koni max musisz go dmuchnąć żeby uzyskać większą moc (chyba że mocne NA wtedy możesz uzyskać 160 koni ale czy się zmieścisz z kasa ?)
b16a2 nie wsadzisz plug&play, musisz zmienić skrzynie, kompa i o ile dobrze pamiętam klima też jest inaczej i przy niej też będzie trzeba grzebać
silnika ty zdrowego nie masz jeśli ci po remoncie pali 1l oleju na 10k km
idzie dmuchnąć d serie z klimą, będziesz potrzebować customowego baranka a to już są dodatkowe koszta
ale nie ma to sensu żeby dmuchnąć d15 na 160 koni musisz wsadzić intercoolera i zakuć silnik, inaczej długo nie pojeździsz
Ostatnio zmieniony pt 28 gru 2012, 12:55:06 przez bartholomew982, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoro D15B7 to lektura obowiązkowa dla kolegi : http://www.civicklub.pl/forum/showthrea ... ia-wykresy
- bartholomew982
- Berbeć
- Posty: 34
- Rejestracja: pn 02 lis 2009, 13:49:15
- Lokalizacja: Wiślinka
w twoim wypadku najlepiej poszukać d16z6 z skrzynia automatem zeswapować całość i ugrać te 130 koni
co do pojawienia się dziwnych dźwięków w silniku przy pb95, radziłbym ci ustawić luzy zaworowe
pb98 powoduje lepszą prace silnika (wyższa kultura pracy) i zaworów nie słyszysz, ale jak nie ustawisz to i na pb98 w końcu usłyszysz
co do pojawienia się dziwnych dźwięków w silniku przy pb95, radziłbym ci ustawić luzy zaworowe
pb98 powoduje lepszą prace silnika (wyższa kultura pracy) i zaworów nie słyszysz, ale jak nie ustawisz to i na pb98 w końcu usłyszysz
Chłopie nie bój się tego trzeciego pedału, gdyż automat to jest zbędna wygoda która nie przekłada się na osiągi. W civicu masz dwie opcje albo osiągi albo komfort. Tak jak koledzy pisali, z D16Z6 w automacie śmiało powinienem dogonić cię moim d13 w prawie serii a po założeniu wtrysku i zestrojeniu będziesz mógł tylko patrzeć jak to ucieka. Więc zastanów się co chcesz czy osiągi czy komfort. Jest złota zasada, że jeżeli coś nadaję się do paru rzeczy to nie nadaje się do niczego. W automacie będzie przyjemnie się przyśpieszało dużo większym silnikiem niż silnikiem od kosiarki typu d-seria.
@bartholomew982 z6, dmuchać ,żeby uzyskać większą moc ? Kolega z Łodzi maju, ma Ej2 czarną. Wpisz w google, i zobacz ile da zię zrobić z6 bez dmuchania. Nawet, jeśli ? pokaż mi gdzie wsadzić do dmuchanie z klimą i wpomaganiem itd
Przy swapie, liczę się ze zmianą kompa skrzyni itd. Ale pod pojęcie P&P rozumiem: wyjmuje jeden, wsadzam drugi, a nie spawanie łap, wymiana półosi jak w H22
Nie trzeba kuć d15 pod 160 koni
Zawory są ustawione
@BartekGib - dzięki. Czytałem oczywiście, ale widzisz, co tam wyszło na końcu
@EmpTy212 - Tak jak mówiłem. AUTOMAT zostaje. Nie tylko ja jeżdżę tym autem i założenia są jakie są. Po to powstał ten wątek. Ja nie buduję auta na wyścigi...nie przeszkadza mi to ,ze mnie objedziesz d13
Klamka zapadła. Będzie swap, na D16y8 / z6 lub B18c4 - łatwo można dostać z klimą, a i o częsci zamienne też nie problem i bez dłubania będze 170 Zobaczymy tylko kwestie finansowe.
Czemu tak ? Bo wszelkie dłubanie, podnosi (wyciąga) górę. Ja potrzebuję mocny dół. Zatem tylko większa pojemność da mi najbardziej zauważalne różnice. Dlatego jak się zmieszcze z kasą do będzie c4, jak nie to dłubniety y8/z6.
Być może pochwalę ,się co z tego wyszło. Na razie dziękuję wszystkim za pomoc i rady
Dozo , na zlotach
Over.
Przy swapie, liczę się ze zmianą kompa skrzyni itd. Ale pod pojęcie P&P rozumiem: wyjmuje jeden, wsadzam drugi, a nie spawanie łap, wymiana półosi jak w H22
Nie trzeba kuć d15 pod 160 koni
Zawory są ustawione
@BartekGib - dzięki. Czytałem oczywiście, ale widzisz, co tam wyszło na końcu
@EmpTy212 - Tak jak mówiłem. AUTOMAT zostaje. Nie tylko ja jeżdżę tym autem i założenia są jakie są. Po to powstał ten wątek. Ja nie buduję auta na wyścigi...nie przeszkadza mi to ,ze mnie objedziesz d13
Klamka zapadła. Będzie swap, na D16y8 / z6 lub B18c4 - łatwo można dostać z klimą, a i o częsci zamienne też nie problem i bez dłubania będze 170 Zobaczymy tylko kwestie finansowe.
Czemu tak ? Bo wszelkie dłubanie, podnosi (wyciąga) górę. Ja potrzebuję mocny dół. Zatem tylko większa pojemność da mi najbardziej zauważalne różnice. Dlatego jak się zmieszcze z kasą do będzie c4, jak nie to dłubniety y8/z6.
Być może pochwalę ,się co z tego wyszło. Na razie dziękuję wszystkim za pomoc i rady
Dozo , na zlotach
Over.
- gruszecky
- Natchniony
- Posty: 1700
- Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
- Lokalizacja: Otóż z Poznania
- Wiek: 37
- Kontakt:
maju za cenę swoich modów w NA miałby 250KM dmuchając.
Wiadomo, N/A jest fajne jak się chce robić ,są zwolennicy turbo i N/A tak jak i są zwolennicy blondynek i brunetek.
Ma 170KM , ale robił 2x remont silnika, ma doprężenie i wałki, kolektor i sporo innych rzeczy które musiał zamontować by osiągnąc ten wynik w swoim D16Z9.
Może więc przeliczmy
silnik d16z6 - 2k PLN
montaż - ok. 1 k PLN
wałki stage 2 - ok 2k PLN
kolektor ssący - 1,5k PLN
----------------------------------
ok 6,5k PLN i masz jakieś 150-155KM
opcja turbo:
d15b7 - 0 PLN
turbina td04-16hl - 1,3k PLN
IC - 300-400 PLN
kolektor wydechowy z wyjściem na WG - 400 PLN
BOV - 300 PLN
Downpipe i orurowanie - 1k PLN
zew. WG - 400 PLN
zegary EGT i boost - 1k PLN
------------------------------------
4,7k PLN i masz minimum 150KM i w ch*j Nm więcej niż w N/A
w obu przypadkach musisz stroić
przy tej turbinie od 2,5k rpm masz taki sam moment jak w N/A przy 6k rpm
czujesz różnicę?
Wiadomo, N/A jest fajne jak się chce robić ,są zwolennicy turbo i N/A tak jak i są zwolennicy blondynek i brunetek.
Ma 170KM , ale robił 2x remont silnika, ma doprężenie i wałki, kolektor i sporo innych rzeczy które musiał zamontować by osiągnąc ten wynik w swoim D16Z9.
Może więc przeliczmy
silnik d16z6 - 2k PLN
montaż - ok. 1 k PLN
wałki stage 2 - ok 2k PLN
kolektor ssący - 1,5k PLN
----------------------------------
ok 6,5k PLN i masz jakieś 150-155KM
opcja turbo:
d15b7 - 0 PLN
turbina td04-16hl - 1,3k PLN
IC - 300-400 PLN
kolektor wydechowy z wyjściem na WG - 400 PLN
BOV - 300 PLN
Downpipe i orurowanie - 1k PLN
zew. WG - 400 PLN
zegary EGT i boost - 1k PLN
------------------------------------
4,7k PLN i masz minimum 150KM i w ch*j Nm więcej niż w N/A
w obu przypadkach musisz stroić
przy tej turbinie od 2,5k rpm masz taki sam moment jak w N/A przy 6k rpm
czujesz różnicę?
- bartholomew982
- Berbeć
- Posty: 34
- Rejestracja: pn 02 lis 2009, 13:49:15
- Lokalizacja: Wiślinka
poprawcie mnie jeśli się mylę
czy to nie jest d16z6 z turbo i klimą http://hondamarketplace.com/showthread.php?t=2710385
a na tej stronce mamy nawet d16a9 z turbo i klimą http://www.clubcivic.com/board/showthre ... 019&page=6
turbo nie oznacza ładowanie takiego czegoś tylko i wyłącznie http://i116.photobucket.com/albums/o7/t ... C00901.jpg
czy to nie jest d16z6 z turbo i klimą http://hondamarketplace.com/showthread.php?t=2710385
a na tej stronce mamy nawet d16a9 z turbo i klimą http://www.clubcivic.com/board/showthre ... 019&page=6
turbo nie oznacza ładowanie takiego czegoś tylko i wyłącznie http://i116.photobucket.com/albums/o7/t ... C00901.jpg