Podświetlenie zegrów

Problemy z prądem.
EmpTy212
Forumowy As
Posty: 171
Rejestracja: pn 16 kwie 2012, 17:06:35
Lokalizacja: Łódź

Podświetlenie zegrów

#1

Post autor: EmpTy212 »

Zamontowałem 2 dni temu ledowe podświetlenie zegarów (taśmy ledowe), wyszło bardzo ładnie, może kolor nie ten ale przecierpiałbym te parę tygodni i zmienił na właściwy. Wczoraj jechałem i w połowie drogi za miastem zegary zgasły, a podświetlenie ludzików działa. Wszystko się świeci po za samym podświetleniem zegarów (wszystkie kontrolki jak i same wskaźniki wskazują bardzo dobrze).

Wykluczam brak masy bo bez niej zgłupiały by wskaźniki oraz kontrolki. Biorę pod uwagę, że spaliły się.

Nie wiem jak tutaj wygląda sprawa z alternatorem bo nie miałem tej przyjemności go demontować ale chyba to będzie winowajca gdyż, jak posiadałem wzmacniacz to występowały szumy przy odpalonym silniku.

Czy regulator napięcia może mieć swoje chwile i dawać zawyżone napięcie ? Wiem, że szczotki mogą być nie najciekawsze bo są w miarę duże spadki mocy po włączeniu dmuchawy na 1 biegu obroty potrafią się głęboko zawahać (wiem, że trochę spadną ale bez przesady).

Regulator napięcia jest tutaj razem ze szczotkami czy są osobno ?
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: motomaniek10 »

Do czego podłączyłeś te taśmy ledowe? Fabryczne podświetlenie zegarów zostało? świeci?
EmpTy212
Forumowy As
Posty: 171
Rejestracja: pn 16 kwie 2012, 17:06:35
Lokalizacja: Łódź

#3

Post autor: EmpTy212 »

Taśmy led podłączone w zegarach w miejscach żarówek T6.5. Fabrycznego podświetlenia nie zostawiłem gdyż było nie potrzebne przy dobrze doświetlonych zegarach. Jutro je będę demontował i będę widział czy ledy całe czy coś innego. Osobnego bezpiecznika chyba nie ma na same zegary.
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: motomaniek10 »

Co złego jest w fabrycznym podświetleniu że ludzie montują jakieś chińskie diody? Ja bum ten pasek podłączył na osobnym bezpieczniku a nawet przekaźniku. Późniejsza diagnostyka jest bardzo prosta.
EmpTy212
Forumowy As
Posty: 171
Rejestracja: pn 16 kwie 2012, 17:06:35
Lokalizacja: Łódź

#5

Post autor: EmpTy212 »

Co złego ? Ja chciałem mieć równo i dobrze doświetlone zegary w odpowiednim kolorze. Żarówki aby odpowiedni kolor miały to trzeba zetrzeć farbę z tyłu a po tym nie świecą równomiernie tylko punktowo. Pasek smd charakteryzują się małym poborem prądu i dużą efektywnością więc ten przekaźnik to poleciałeś :clown:.


Jak zwykle pierdoła która narobiła drobnych szkód i łatwo usunięta. Poskąpiłem na tej taśmie i kupiłem zwykłą nie w sylikonie przez co stykami dotknęła metalowej ramki od dźwigienki od resetowania przebiegu dziennego i w efekcie przepaliła się ścieżka w miejscu w którym się zwęża, po zaizolowaniu tego miejsca i zlutowania ścieżki oświetlenie wróciło. :wstyd:

Co do poboru prądu jeśli chodzi o ledy a żarówki to powiem tak:

-Wszystkie paski ledowe (17 paneli z czego każdy panel po 3 diody) pobierają sobie 0.4 ampera
-Jedna żarówka T6.5 pobiera już 0.18 ampera

Trzeba sobie policzyć ilość tych żarówek plus do tego dochodzą w podświetleniu żarówki T5 które swoje też biorą.
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: motomaniek10 »

Przekaźnik tylko w celu łatwej diagnostyki. Spadek napięcia na diodzie LED wynosi 1,5V. Prod jaki przez nią płynie to 15mA czyli 0,015A, tak więc przez 3 diody popłynie 0,045A.
EmpTy212
Forumowy As
Posty: 171
Rejestracja: pn 16 kwie 2012, 17:06:35
Lokalizacja: Łódź

#7

Post autor: EmpTy212 »

Led smd, po za tym nie oszukasz pomiaru dokonanego, tak czy siak pobierają mniej prądu niż kompletne oświetlenie żarówkowe.
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#8

Post autor: motomaniek10 »

A tak poza tematem to nie mogę znaleźć instrukcji dostania się do żaróweczek od nawiewów, ktoś wie gdzie szukać?
EmpTy212
Forumowy As
Posty: 171
Rejestracja: pn 16 kwie 2012, 17:06:35
Lokalizacja: Łódź

#9

Post autor: EmpTy212 »

Na forum :P Zrzucasz konsole środkową i wywalasz radio i tam masz trzy śrubki od tego, wypinasz linkę od regulacji temp, wypinasz dwie wtyczki i wysuwasz to. Gdzieś to było na forum pod tytułem podświetlenie ludzików.
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#10

Post autor: motomaniek10 »

Zabieram się do tego zawsze jak pies do jeża i nie wiem od czego zacząć, gdzie podważyć, co wyciągnąć...
Kamil_BBa
Berbeć
Posty: 39
Rejestracja: śr 15 cze 2011, 17:57:53
Lokalizacja: Silesia

#11

Post autor: Kamil_BBa »

Fotoporadnik

Foto-poradniki-> Wnętrze-> Kokpit-> Demontaż regulatora nawiewu.
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#12

Post autor: motomaniek10 »

Ale fajna stronka:)
beso

#13

Post autor: beso »

czy żarówki w zegarach mają oznaczenie T6.5?? potrzebuje się dowiedzieć bo u mnie sie przepalily
EmpTy212
Forumowy As
Posty: 171
Rejestracja: pn 16 kwie 2012, 17:06:35
Lokalizacja: Łódź

#14

Post autor: EmpTy212 »

T6.5 oraz T5.
beso

#15

Post autor: beso »

a tak dokładniej od podświetlenia tarcz to ??
EmpTy212
Forumowy As
Posty: 171
Rejestracja: pn 16 kwie 2012, 17:06:35
Lokalizacja: Łódź

#16

Post autor: EmpTy212 »

Od podświetlenia tarcz są właśnie T6.5 oraz T5, T5 w większości kontrolek dodatkowo występuje, a na kontrolkę rezerwy przypada T6.5. Nie wiem ile dokładnie jest żarówek w zegarach z obrotomierzem gdyż te mam na aucie i nie mam jak sprawdzić. Poszukaj po googlach to na pewno znajdziesz.
ODPOWIEDZ