Hamulce

Tomek19941444
Żółtodziób
Posty: 4
Rejestracja: pn 12 lis 2012, 13:05:50
Lokalizacja: Szczecin

Hamulce

#1

Post autor: Tomek19941444 »

Witam,
mam taki problem, iz ostatnio jezdzilem sobie spokojnie i wczoraj poszedlem po autko i zdziwilo mnie reakcja kol na hamulec nozny. problem jest taki ze nagle nie wiadomo dlaczego zaczely hamowac tylko tylnie kola a przednie zero . co moze byc przyczyna ?
prosze o szybka odpowiedz. z Góry dziękuje . Pozdrawiam
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#2

Post autor: JokerNH »

cylinderki sprawdz ;)
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
Tomek19941444
Żółtodziób
Posty: 4
Rejestracja: pn 12 lis 2012, 13:05:50
Lokalizacja: Szczecin

#3

Post autor: Tomek19941444 »

stałoby sie to tak nagle ? z dnia na dzien ? : >
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#4

Post autor: Laskosz »

Mogło się zapowietrzyć. Płynu masz dość ? Wciśnij kilka razy do oporu i zobacz czy zaczną hamować. Cylinderek jak się kończy to trzyma hamulec i nie puszcza
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Tomek19941444
Żółtodziób
Posty: 4
Rejestracja: pn 12 lis 2012, 13:05:50
Lokalizacja: Szczecin

#5

Post autor: Tomek19941444 »

ok. dzieki za pomnoc dzis sprawdze i napisze co bylo przyczyna chyba ze nie uda mi sie tego zrobic. Jak najlepiej odpowietrzyc hamulce ?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#6

Post autor: Laskosz »

Jak najlepiej ? po prostu odpowietrzyć, tego się nie robi lepiej czy gorzej tylko po prostu się odpowietrza :-)
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Tomek19941444
Żółtodziób
Posty: 4
Rejestracja: pn 12 lis 2012, 13:05:50
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post autor: Tomek19941444 »

gdzie znajde to "urzadzenie" ktore mam odkrecic i odpowietrzyc i jak to robic.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#8

Post autor: Laskosz »

Serio chcesz żeby tutaj o tym pisać ? W googlach tego jest pełno, bo w każdym samochodzie wygląda to tak samo. Odpowietrzniki są na zaciskach/cylinderkach, nic nie trzeba rozbierać, potrzebna jest druga osoba i kanał. Jak nie masz drugiej osoby i kanału to lepiej oddaj do mechanika. Odpowietrzy w pół godziny i dużo nie skasuje
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Maciej
Obeznany
Posty: 132
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 14:41:54
Lokalizacja: Białystok

#9

Post autor: Maciej »

Najprościej ściągnij sobie manual. Da się bez kanału, kilka cegieł i dobry lewarek, żeby skrócić czas całej operacji :P
damianek12
Podwójny As
Posty: 263
Rejestracja: śr 04 lip 2012, 18:45:48
Lokalizacja: Opole

#10

Post autor: damianek12 »

Ja dodam ze można sprawdzić jeszcze czy masz pompę hamulcowe sprawna.Niby często się nie psuja ale i też może być tego objawy.
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#11

Post autor: gruszecky »

negroazor , u nas w hondach jest układ krzyżowych więc można robić prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód. dla układu to bez róznicy.

Tutaj stawiam na zapieczone cylinderki, bo własnie rozwiązanie krzyżowe nie pozwala na to żeby cały przód lub cały tył nie hamował z powodu braku płynu w układzie. Jeśli oba koła z przodu nie hamują to automatycznie tył też nie może hamować
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#12

Post autor: Laskosz »

jedna sekcja od lewego tyłu prawego przodu, druga od dwóch pozostałych. Ja osobiście nigdy nie zwracałem uwagi na kolejność odpowietrzania. Robiłem tył, przód, jeszcze raz tył i jeszcze raz przód
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#13

Post autor: Laskosz »

nie jestem pewien ale chyba jeszcze nie spotkałem się z układem takim jak piszesz negro :D
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4503
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#14

Post autor: Grzesieek »

negroazor, http://naforum.zapodaj.net/5cecdc474fc2.jpg.html
Widzę, że za każdym razem tworzysz nowe herezje... jak nie ze stabami, to z układem hamulcowym...
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4503
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#15

Post autor: Grzesieek »

Do zasad odpowietrzania się nie czepiam, tylko o kwestie układu krzyżowego lub jego braku.

Co do stabów to skończ ten temat, bo od 20lat wiadomo jak wyglądają kwestie stabilizatorów w 5genie i pochodnych, a nagle zjawia się negro, kupuje 5gena i próbuje wszystko przewrócić do góry nogami bo tak mu powiedziała jedna osoba, która zapewne ma w szczerym poważaniu 20letnie auto. Dobre źródło wiedzy o stabach: http://passwordjdm.pl/printview.php?t=6 ... cd6157310f i skończmy ten OT, a jeśli masz coś do dodania to zapraszam na PW, chyba, że znowu będzie to jakaś wiadomość o przykro-śmiesznej treści...
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#16

Post autor: Laskosz »

może przód hamuje dlatego że ma tarcze zamiast bębnów, albo większe tarcze ? I hamulec krzyżowy w razie awarii właśnie zapewnia więcej bezpieczeństwa, chociaż nie po to został wymyślony
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4503
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#17

Post autor: Grzesieek »

Chciałem coś napisać, ale opadły mi ręce, opuścił mnie Bóg i chęci do życia...




Bóg wrócił, więc jednak napiszę. Cały czas, od początku, ja i kilka innych osób z tego zacnego forum mówiliśmy o braku stabilizatorów w wybranych europejskich wersjach silnikowych- EG3, EG4 i EG8- a nie o tym, że żaden 5gen nigdy nie miał staba. Teraz rozumiesz, czy dalej będziesz korzystał ze swojej wątpliwej umiejętności czytania ze zrozumieniem i logicznego myślenia?
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#18

Post autor: gruszecky »

masz negroazor i ucz się pilniej: http://www.civic5g.pdg.pl/foty/przewody ... ewod_2.jpg - jak widać lewy front i prawy tył idzie z dolnej częsci korektora i odwrotnie z górnej części korektora.
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1693
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#19

Post autor: gruszecky »

napisałem fakty i je podparłem rzeczową literaturą i objaśnieniem. Ja mam rację, w 99% przypadków gdy mówię o sprawach technicznych - mam rację -racja ta podparta jest zwyczajnie doswiadczeniem
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
ODPOWIEDZ