Wymianna uszelki pod głowica

Czaja312
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: ndz 23 wrz 2012, 07:30:44
Lokalizacja: syrynia

Wymianna uszelki pod głowica

#1

Post autor: Czaja312 »

Czesc .
nie wiem czy pisze w dobrym dziale ale szukam małej pomocy .

Silnik:d15b2 /hb/


no I tak chcę się zabrać do wymiany uszczelki pod głowica (kopci na biało),i poczebuje jakieś rady jak po kolei rozbierać tzw. rozrząd na cechy .jakie mogę mieć problemy z czym itp ..od czego zacznyc rozbierać . co jak będę miał rozebrane sprawdzić co wymienić itp by ktoś mi to krok po kroku wytłumaczył byłbym wdzięczny . i gdzie idzie na internecie zamówić uszczelki lub zestaw naprawczy..

pss. chce to sam wymienić/nie tam do żadnego mechanika/
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#2

Post autor: Grzesieek »

Części Haparts, a co i jak masz opisane w książce "Sam naprawiam"... PDF tej książki możesz w 3s. znaleźć w google. Jak będziesz miał jeszcze jakieś wątpliwości to możesz je rozwiać przeszukując forum, bo temat był poruszany.
Czaja312
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: ndz 23 wrz 2012, 07:30:44
Lokalizacja: syrynia

#3

Post autor: Czaja312 »

szukam i szukam na forum i nic na temat wymiany uszczelki zeby było coś opisane.a co do książki jest wszystko opisane ładnie ale nic nie pisze na temat rozrządu jak prawidłowo ustawić.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4504
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#4

Post autor: Grzesieek »

Książka "Sam Naprawiam" dla naszych roczników od strony 46... albo jesteś bardzo leniwy, albo nie umiesz szukać...
Awatar użytkownika
Piterex
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: wt 22 mar 2011, 22:18:42
Lokalizacja: Gdańsk

#5

Post autor: Piterex »

Jak właśnie tam jest bardzo dobrze wszystko opisane
Bushid0

#6

Post autor: Bushid0 »

Rorzad d15b2 górne kółko na płaszczyznę głowicy się ustawia a dół na znak na kole zębatym na wale .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dokręcenie głowicy :

Obrazek

Dokręć tak jak na obrazku pierwszy moment 38 Nm drugi 76Nm nie jak w manualu uszczelka tylko metalowa NIE ERLING firmy ! Polecam Takome jak nie oem.

Dokręć głowicę na 2x czyli 38Nm raz potem poraw dla pewności tym samym i potem to samo z 76Nm .

Przy odkrecaniu koła pasowego wrzuć bieg np. 3 hamulec trzymaj i ktoś niech odkreca - najlepiej przedłużki klucz + rura.

Tu mala instrukcja ode mnie :

1. Spuść płyn chłodzący z węży lub korka z przodu bloku nie cały ale z 1-2 litry, żeby się nie lało przy odkręceniu głowicy.
1.1 Odłącz kable co idą do głowicy ssącego itp !
2. Możesz odkręcić koło pasowe ale nie musowo ale lepiej gdyż łatwiej ustawić rorząd. (wyżej napisałem jak )
3. Poluzuj śrube od napinacza
4. Zdejmij pasek
5. Zdejm pokrywę zaworów
6. Odrkęć głowicę w odwrotnej kolejności do dokręcania .
7. Zdejmij głowicę razem z ssącym !
8. Odkręc ssący od głowicy (łatwiej to zrobić niż na założonej na silnik)
9. Daj głowice do zabielenia (wyrównania płaszczyzny)
10. Przed skreceniem głowicy wyczyść szpilki i gniazda co wchodzą śruby, nie może tam być płynu itp syfu .
11. Wsadz uszczelkę na blok, włóż do głowicy ze skręconym ssącym jedna szpilke najlepiej do otworu najbliżej zewnetrznej celuj do bloku przez uszczelkę (Jeżeli masz krzywe tulejki w głowicy cieżko wejdzie o ile je masz )
12. Wsadz wszystkie szpilki jeżeli głowica dobrze leży dokręc je lekko kluczem zwykłym.
13. Dokręc odpowiednim momentem i schematem głowice. (pisałem wyżej(
14. Ustaw rorząd
15. skręc wszystko połącz i odpalaj :)
Ostatnio zmieniony ndz 28 paź 2012, 19:36:47 przez Bushid0, łącznie zmieniany 1 raz.
Czaja312
Żółtodziób
Posty: 6
Rejestracja: ndz 23 wrz 2012, 07:30:44
Lokalizacja: syrynia

#7

Post autor: Czaja312 »

dzieki Bushid0 oto mi chodzi
Bushid0

#8

Post autor: Bushid0 »

Edit dałem :)
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#9

Post autor: JokerNH »

jak tego nigdy nie robiłeś to lepiej się nie bierz za to..
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
Awatar użytkownika
Piterex
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: wt 22 mar 2011, 22:18:42
Lokalizacja: Gdańsk

#10

Post autor: Piterex »

Kto nie ryzykuje ten nie ma/ ma manuala więc da rade :happy:
Pablo
Berbeć
Posty: 22
Rejestracja: sob 01 gru 2012, 07:03:11
Lokalizacja: łódz

#11

Post autor: Pablo »

Panowie powiedzcie jakie uszczelki trzeba wymienic przy planowaniu głowicy ?.śruby tez trzeba wymieniac ?
ODPOWIEDZ