Wymianna uszelki pod głowica
Wymianna uszelki pod głowica
Czesc .
nie wiem czy pisze w dobrym dziale ale szukam małej pomocy .
Silnik:d15b2 /hb/
no I tak chcę się zabrać do wymiany uszczelki pod głowica (kopci na biało),i poczebuje jakieś rady jak po kolei rozbierać tzw. rozrząd na cechy .jakie mogę mieć problemy z czym itp ..od czego zacznyc rozbierać . co jak będę miał rozebrane sprawdzić co wymienić itp by ktoś mi to krok po kroku wytłumaczył byłbym wdzięczny . i gdzie idzie na internecie zamówić uszczelki lub zestaw naprawczy..
pss. chce to sam wymienić/nie tam do żadnego mechanika/
nie wiem czy pisze w dobrym dziale ale szukam małej pomocy .
Silnik:d15b2 /hb/
no I tak chcę się zabrać do wymiany uszczelki pod głowica (kopci na biało),i poczebuje jakieś rady jak po kolei rozbierać tzw. rozrząd na cechy .jakie mogę mieć problemy z czym itp ..od czego zacznyc rozbierać . co jak będę miał rozebrane sprawdzić co wymienić itp by ktoś mi to krok po kroku wytłumaczył byłbym wdzięczny . i gdzie idzie na internecie zamówić uszczelki lub zestaw naprawczy..
pss. chce to sam wymienić/nie tam do żadnego mechanika/
Rorzad d15b2 górne kółko na płaszczyznę głowicy się ustawia a dół na znak na kole zębatym na wale .
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.pl/7099994600_1326314135.jpg)
Dokręcenie głowicy :
![Obrazek](http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1175602834_P1000637.jpg)
Dokręć tak jak na obrazku pierwszy moment 38 Nm drugi 76Nm nie jak w manualu uszczelka tylko metalowa NIE ERLING firmy ! Polecam Takome jak nie oem.
Dokręć głowicę na 2x czyli 38Nm raz potem poraw dla pewności tym samym i potem to samo z 76Nm .
Przy odkrecaniu koła pasowego wrzuć bieg np. 3 hamulec trzymaj i ktoś niech odkreca - najlepiej przedłużki klucz + rura.
Tu mala instrukcja ode mnie :
1. Spuść płyn chłodzący z węży lub korka z przodu bloku nie cały ale z 1-2 litry, żeby się nie lało przy odkręceniu głowicy.
1.1 Odłącz kable co idą do głowicy ssącego itp !
2. Możesz odkręcić koło pasowe ale nie musowo ale lepiej gdyż łatwiej ustawić rorząd. (wyżej napisałem jak )
3. Poluzuj śrube od napinacza
4. Zdejmij pasek
5. Zdejm pokrywę zaworów
6. Odrkęć głowicę w odwrotnej kolejności do dokręcania .
7. Zdejmij głowicę razem z ssącym !
8. Odkręc ssący od głowicy (łatwiej to zrobić niż na założonej na silnik)
9. Daj głowice do zabielenia (wyrównania płaszczyzny)
10. Przed skreceniem głowicy wyczyść szpilki i gniazda co wchodzą śruby, nie może tam być płynu itp syfu .
11. Wsadz uszczelkę na blok, włóż do głowicy ze skręconym ssącym jedna szpilke najlepiej do otworu najbliżej zewnetrznej celuj do bloku przez uszczelkę (Jeżeli masz krzywe tulejki w głowicy cieżko wejdzie o ile je masz )
12. Wsadz wszystkie szpilki jeżeli głowica dobrze leży dokręc je lekko kluczem zwykłym.
13. Dokręc odpowiednim momentem i schematem głowice. (pisałem wyżej(
14. Ustaw rorząd
15. skręc wszystko połącz i odpalaj![:) :)](./images/smilies/usmiech.gif)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.net/35_1236891817.jpg)
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.pl/7099994600_1326314135.jpg)
Dokręcenie głowicy :
![Obrazek](http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1175602834_P1000637.jpg)
Dokręć tak jak na obrazku pierwszy moment 38 Nm drugi 76Nm nie jak w manualu uszczelka tylko metalowa NIE ERLING firmy ! Polecam Takome jak nie oem.
Dokręć głowicę na 2x czyli 38Nm raz potem poraw dla pewności tym samym i potem to samo z 76Nm .
Przy odkrecaniu koła pasowego wrzuć bieg np. 3 hamulec trzymaj i ktoś niech odkreca - najlepiej przedłużki klucz + rura.
Tu mala instrukcja ode mnie :
1. Spuść płyn chłodzący z węży lub korka z przodu bloku nie cały ale z 1-2 litry, żeby się nie lało przy odkręceniu głowicy.
1.1 Odłącz kable co idą do głowicy ssącego itp !
2. Możesz odkręcić koło pasowe ale nie musowo ale lepiej gdyż łatwiej ustawić rorząd. (wyżej napisałem jak )
3. Poluzuj śrube od napinacza
4. Zdejmij pasek
5. Zdejm pokrywę zaworów
6. Odrkęć głowicę w odwrotnej kolejności do dokręcania .
7. Zdejmij głowicę razem z ssącym !
8. Odkręc ssący od głowicy (łatwiej to zrobić niż na założonej na silnik)
9. Daj głowice do zabielenia (wyrównania płaszczyzny)
10. Przed skreceniem głowicy wyczyść szpilki i gniazda co wchodzą śruby, nie może tam być płynu itp syfu .
11. Wsadz uszczelkę na blok, włóż do głowicy ze skręconym ssącym jedna szpilke najlepiej do otworu najbliżej zewnetrznej celuj do bloku przez uszczelkę (Jeżeli masz krzywe tulejki w głowicy cieżko wejdzie o ile je masz )
12. Wsadz wszystkie szpilki jeżeli głowica dobrze leży dokręc je lekko kluczem zwykłym.
13. Dokręc odpowiednim momentem i schematem głowice. (pisałem wyżej(
14. Ustaw rorząd
15. skręc wszystko połącz i odpalaj
![:) :)](./images/smilies/usmiech.gif)
Ostatnio zmieniony ndz 28 paź 2012, 19:36:47 przez Bushid0, łącznie zmieniany 1 raz.