silnik 1,3 czy 1,5

Dyskusje ogólne.
damianek12
Podwójny As
Posty: 263
Rejestracja: śr 04 lip 2012, 18:45:48
Lokalizacja: Opole

silnik 1,3 czy 1,5

#1

Post autor: damianek12 »

Witam kolega kupi civica z silnikiem niby d15b2 tak pisze na silniku a gorą silnika jest z 1,3 gaźnik/bez wspomagania itp i chciałem zapytać czy to jest realne? Sprzedający gadał ze to 1,5 90 ale na 1 rzut oka widać ze to 1,3 co myślicie?
zdjęcie silnika
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#2

Post autor: Laskosz »

może to jest d15 na gaźniku. Nigdy nie pamiętam dokładnego oznaczenia tego gaźnikowego 1.5. Ktoś na forum ma taki silnik w sedanie
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
damianek12
Podwójny As
Posty: 263
Rejestracja: śr 04 lip 2012, 18:45:48
Lokalizacja: Opole

#3

Post autor: damianek12 »

Czyli to jest te 90 konne? i były takie silniki?
Awatar użytkownika
K23
Natchniony
Posty: 2914
Rejestracja: sob 06 mar 2010, 22:31:31
Lokalizacja: A co Cie to?
Wiek: 23
Kontakt:

#4

Post autor: K23 »

Może ktoś po prostu zmienił słupek, tzn do d13b2 włożył blok d15. Co pisze na tabliczce na ścianie grodziowej? Stając przed maską masz ją po lewej stronie w okolicach akumulatora.

laskosz mówi chyba o d15b3, ale nie miało ono z tego co pamiętam 90 km. Jeśli na silniku pisze d15b2, a jest patelnia, to po prostu było coś tu kombinowane, bo wszyscy wiemy jak d15b2 wygląda.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#5

Post autor: Laskosz »

Może ktoś zmienił blok ale po co miałby to robić. Były 90 konne 1.5 na gaźniku... a przynajmniej w żelazku na pewno
edit: maj gad sorry w żelazku był 1,4 na gaźniku 90 KM :wstyd: a ten z jajka to juz nie wiem ile mial
Ostatnio zmieniony śr 12 wrz 2012, 22:20:06 przez Laskosz, łącznie zmieniany 2 razy.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#6

Post autor: Grzesieek »

Jeśli na bloku jest wybite D15B2 (a nie D15B3) tzn. że prawdopodobnie komuś wysrał się słupek D13 i zastąpił go tym. Podaj kawałek nr VIN, czyli "JHMEGXXXXXXXX"- zobacz jaka cyferka się kryje pod czerwonym X.
damianek12
Podwójny As
Posty: 263
Rejestracja: śr 04 lip 2012, 18:45:48
Lokalizacja: Opole

#7

Post autor: damianek12 »

Za chwile będę miał może zdjęcie.A jak one niby były na gaźniku to tez wspomagania nie miały? bo 1 raz widzę niby taki silnik,
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#8

Post autor: Grzesieek »

Póki co obstawiam opcje taką jak pisałem wyżej... Większość 1.3 nie miało wspomagania, 1.5 już chyba wszystkie (chyba) miały. Pytaj kumpla o VIN, zobacz czy nie zaczyna się od: "JHMEG3".
damianek12
Podwójny As
Posty: 263
Rejestracja: śr 04 lip 2012, 18:45:48
Lokalizacja: Opole

#9

Post autor: damianek12 »

Na tablice pisze b13 czyli 1,3.a na silniki d15 czyli chyba silnik zmieniony.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#10

Post autor: Laskosz »

a co więcej ? d15b2 ?
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
pasta725
Nałogowiec
Posty: 867
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 11:41:36
Lokalizacja: grójec

#11

Post autor: pasta725 »

D13 ;)

Czyli to jest 1.5 na gaźniku 90km, pewnie z sedesa.
Negroazor ma taki silnik, podobno oszczędny, co dziwne przy gaźnikowcach.
Ile byś nie włożył do tego interesu, to dobre koło podstawą sukcesu :]
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#12

Post autor: Grzesieek »

laskosz480, w pierwszym poście napisał, że tak.

Pewnie ktoś sam dół podmienił (ma to prawo działać w ogóle?). Trzeba by było dokładnie głowicę obczaić.
Ostatnio zmieniony śr 12 wrz 2012, 22:25:21 przez Grzesieek, łącznie zmieniany 1 raz.
damianek12
Podwójny As
Posty: 263
Rejestracja: śr 04 lip 2012, 18:45:48
Lokalizacja: Opole

#13

Post autor: damianek12 »

No to już wiem wszystko.Dzięki chłopaki można temat zamknąć.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#14

Post autor: Laskosz »

To ciekawe ile to ma rzeczywiście teraz szmocy.
edit: Grzesieek właśnie myślałem nad tym samym. Ciekawe jak to działa
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
K23
Natchniony
Posty: 2914
Rejestracja: sob 06 mar 2010, 22:31:31
Lokalizacja: A co Cie to?
Wiek: 23
Kontakt:

#15

Post autor: K23 »

Czemu sam dół ktoś miał by podmienić? Większa zabawa ze zdjęciem głowicy i wsadzeniem tej od d13 + pewnei koszty (np UPG). Wiem, że są przypadki d15b2 na d13 osprzęcie i zadziała. Dlaczego coś by miało nie zadziałać? Pytam serio nie zaczepnie, bo nie widzę przeszkód.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#16

Post autor: Laskosz »

Kwapcio23, często przy minime trzeba regulowane kółka żeby dobrze ustawić rozrząd więc w tym przypadku też może byc problem to dograć
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#17

Post autor: Grzesieek »

Kwapcio23, inne tłoki np. Dlatego miałem wątpliwości dotyczące takiego setupu, sam się z tym nie spotkałem. Zwyczajnie nie miałem pewności czy to możliwe.
Dół i tak jest z D15B2 a nie z gaźnikowego B3. Ktoś by musiał kombinować z wałkami i pompami przy głowicy żeby to zadziałało. Trzeba rozkminić co to za głowica, to chyba jedyna opcja.
Mared
Pełnoprawny User
Posty: 86
Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 19:30:06
Lokalizacja: Łódź

#18

Post autor: Mared »

Też chciałem jechać po ten egzemplarz,ale numer z tym silnikiem wydał mi się podejrzany.Na moje oko też 1,3.
Awatar użytkownika
K23
Natchniony
Posty: 2914
Rejestracja: sob 06 mar 2010, 22:31:31
Lokalizacja: A co Cie to?
Wiek: 23
Kontakt:

#19

Post autor: K23 »

No racja, tłoki inne. To może po prostu cały słupek tu jest d15b2? Głowica też, a jedynie osprzęt z gaźnikowca. Taką opcję od początku obstawiałem.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#20

Post autor: Grzesieek »

Tylko wtedy ktoś zakombinował z wałkiem i pompą.
ODPOWIEDZ