Silnik Honda Civic 1.6 01-05 D16V1 D16W7 110KM

Serce samochodu niedomaga ?
PionaTy?

Silnik Honda Civic 1.6 01-05 D16V1 D16W7 110KM

#1

Post autor: PionaTy? »

Witam, nie jestem rozeznany w temacie, dlatego chcialbym sie dowiedziec czy ten wlasnie silnik nadaje się na swapa do Civic V? A najlepiej do 1.3 75km, a jak nie z tym to do jakiego? I jakie są ew. koszty takiego swapu :) Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#2

Post autor: Grzesieek »

Wszystko co będziesz chciał włożyć w miejsce silnika 1.3 będzie uciążliwe (w samym przełożeniu)... Ten konkretny silnik bym odpuścił, bo nie ma w nim nic nadzwyczajnego, a już grzebiąc na tyle poważnie pomyślałbym o D16Z6, D16Y8, D15B czy podobnych.
Awatar użytkownika
memek
Pełnoprawny User
Posty: 69
Rejestracja: czw 12 cze 2008, 13:43:47
Lokalizacja: DWR

#3

Post autor: memek »

chyba że chcesz startować w jakiś zawodach typu kjs albo 1/4 to wtedy bym wrzucił głowice z vtec d16z6 i zostałbym przy pojemności 1.3
D15Z6+ Rally zobacz i skomentuj :):)
viewtopic.php?t=12532
PionaTy?

#4

Post autor: PionaTy? »

Nie nie.. Ja raczej myślałem, że kupie Civica z 1.3 w srodku i zesweepuje mu lepszy silnik, bo jednak ciężej, znaleźć Civica w dobrym stanie (+ 100km) i rozsadnej cenie i chcialem przechytrzyc system... To co proponujecie zrobić najrozsądniej ?
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#5

Post autor: Grzesieek »

Kupić Civica z D16Z6- najlepsza baza w rozsądnej cenie... bo jednak B16A2 to już większy pieniądz i trudniej to znaleźć.
Balcer
Forumowy As
Posty: 156
Rejestracja: pn 29 sie 2011, 22:20:02
Lokalizacja: włocławek

#6

Post autor: Balcer »

Kupujac d13b2 (1.3 75 km) musisz sie liczyc z tym ze dodatkowo potrzebujesz :
- zbiornik paliwa z pompa
- Przekaznik glowny
- Filtr paliwa z uchwytem i przewodami
- Alternator ( jedni mowia ze trzeba drudzy ze nie. Ja mam ten od wersji na gazniku zmienilem tylko kostke i dodatkowy przewod odcialem . Dziala tak jak powinien )
- Fajnie by bylo jak bys mial zegary z obrotomierzem
- Przy kazdym swapie na silnik z wtryskiem musisz zmieniac wiazki silnikowa i kabinowa.(Zalezy od silnika bo przy niektorych wystarczy dolozyc pare przewodow i bd dzialalo. Jednak d13 ma "ubogie" wiazki i trzeba zmieniac.)

Wychodzi Ci okolo 300-400 zl dodatkowo zalezy jak Ci sie uda zdobyc poszczegolne czesci.
PionaTy?

#7

Post autor: PionaTy? »

Czyli ile by mnie gdzieś wyniósł swap silnika D16Z6 do eg 3? łącznie ze wszystkim co potrzeba i robota?
davinci1991
Pełnoprawny User
Posty: 76
Rejestracja: wt 22 lut 2011, 22:22:26
Lokalizacja: Złotów

#8

Post autor: davinci1991 »

około 2 tyś trzeba liczyć ;) na d16z6 . swap z6 około 1600-1800 zł znajdziesz i po drodze napewno cos jeszcze dojdzie wiec 2tyś trzeba liczyc ;)
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#9

Post autor: Grzesieek »

2k za silnik, 500zł za filtry, oleje i rozrząd, wspomniane wcześniej graty też pewnie ok. 500zł... już masz z 3k a dolicz jeszcze robociznę (bardzo optymistyczne warianty liczyłem).
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#10

Post autor: młody »

Czyli ile by mnie gdzieś wyniósł swap silnika D16Z6 do eg 3? łącznie ze wszystkim co potrzeba i robota?
mnie swap wyniósł 3 500 zł do tego rozrząd to podstawa, heble też itd
sam motor wsadzić to nie sztuka ;)
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#11

Post autor: CYkada »

można tez zakładać pesymistyczny wariant- że silnik okaże się trupem :D
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#12

Post autor: Grzesieek »

... a to jest prawdopodobne, bo to raczej nie był silnik używany do mega spokojnej jazdy przez starszą panią :D
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#13

Post autor: młody »

starsze panie też lubią poszaleć :D to tak poza tematem hehe
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#14

Post autor: CYkada »

Olek60

#15

Post autor: Olek60 »

a jaka jest rozpiętość kosztów pomiędzy d16z6 a b16a2? bo jak już kolega młody, napisał to d16 koszt ok 3-3,5k. może lepiej dozbierać i już dać b serie? bo chyba już sam silnik mozna znaleźć za 4,5k.

Ogólnie nie polecam kupowania eg3 z myślą tylko o swapie, ja bym szukał od razu docelowego auta. Chyba że już np mamy dawcę albo na prawdę ponadprzeciętna sztuka się znajdzie, co w praktyce jest bardzo rzadkie.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#16

Post autor: Grzesieek »

Olek60, myślę, że koszt spokojnie możesz przemnożyć x2 i dodać parę złotych, bo dochodzi parę innych rzeczy (typu skrzynia, mocowania silnika etc.). No i podobno Bseria jest droższa przy ewentualnym remoncie czy fuck up-ie.
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#17

Post autor: CYkada »

bo b seria jest droższa, chociażby ceny skrzyń- ile kosztuje do d seri - jakieś tam fryty, a do b najtańsze to 1000 do ponad 3k za s80, sprzęgła, tłoki.
elPresidente

#18

Post autor: elPresidente »

Jest też opcja z dołem B20 i czapą B18, ale to już trzeba mieć dobrego majstra, coby to ogarnął. A i tak z d13 jest rzeźba w gównie trochę, bo pół auta musisz wymienić. Ewentualnie rzeźba z gaźnikiem i ogarnięcie silnika, powinno wypluć 100hp+
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#19

Post autor: CYkada »

elPresidente pisze:Jest też opcja z dołem B20 i czapą B18
jest tez opcja wsadzenia, k, j. f i h serii, i co to ma do rzeczy?
ODPOWIEDZ