zimny dolot i gaśnięcie na gazie

Serce samochodu niedomaga ?
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

zimny dolot i gaśnięcie na gazie

#1

Post autor: niuniexPL »

Zrobiliśmy z Glodim zimny dolot i niby jest wszystko ładnie i pięknie, ale... Jak dohamowuję z dużej prędkości np na skrzyżowaniu i redukuję na niższy bieg to silnik gaśnie... Jak temu zapobiec? Próbowałem zwiększać dawkę gazu i też nic. Podgiąłem rurę od dolotu zimnego powietrza do samego dołu i nadal to samo... Co zrobić żeby nie gasł?
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#2

Post autor: młody »

tylko na gazie gaśnie ?
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#3

Post autor: Walnuts.inc »

niuniexPL a ile masz już przelatane na gazie? Może reduktor musisz zregenerować, u mnie też na gazie ostatnio niskie obroty mam i się zastanawiam nad kupnem nowych membran.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

#4

Post autor: niuniexPL »

tak, tylko na gazie... gaz mam 6 lat, ale nie wiem kiedy co było wymieniane :D Filtr gazu jedynie wymieniłem... Wcześniej nie gasł, tylko teraz mam zimny dolot i moim myśleniem dostaje za dużo powietrza niż powinien i gaśnie...
Awatar użytkownika
KubaJ
Obeznany
Posty: 104
Rejestracja: pn 01 sie 2011, 08:56:12
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

#5

Post autor: KubaJ »

no to jeżeli gaśnie tylko na gazie to przyczyna musi leżeć gdzieś przy instalacji, jeżeli od 6 lat nie bło zaglądane to lepiej przejżyj wsyztsko i zrób na zlot :D
pasta725
Nałogowiec
Posty: 867
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 11:41:36
Lokalizacja: grójec

#6

Post autor: pasta725 »

Oj nuniex nuniex :D
Masz oddzielny komputer do gazu, trzeba teraz pewnie przeregulować gaz.
Podjedź do gazownika, on Ci wyreguluje.
:P
Ile byś nie włożył do tego interesu, to dobre koło podstawą sukcesu :]
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

#7

Post autor: niuniexPL »

byłem u gazownika, wszystko jest już wyregulowane, ale i tak gaśnie :P
pasta725
Nałogowiec
Posty: 867
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 11:41:36
Lokalizacja: grójec

#8

Post autor: pasta725 »

O masz :D
To nie mam pomysłu.
Zamrażasz silnik tym zimnym airem :P
Ile byś nie włożył do tego interesu, to dobre koło podstawą sukcesu :]
joony
Berbeć
Posty: 48
Rejestracja: ndz 20 lis 2011, 10:46:30
Lokalizacja: Sandomierz

#9

Post autor: joony »

a bez zimnego dolotu było w porządku??
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

#10

Post autor: niuniexPL »

bez zimnego było w miarę ok, ale też potrafił przygasnąć
RastaMan81

#11

Post autor: RastaMan81 »

zwiekszyłes dawke powietrza i na gazie co bys nie robił i tak bedzie gasł. jedyny sposób to wywalić LPG :P
Olek60

#12

Post autor: Olek60 »

też mi się tak wydaje, podobno niektórzy "gazownicy" wręcz wkładali jakąś szmatę w dolot by przydusić i jako-tako chodziło to na gazie. LPG i tuning mechaniczny nie łatwo połączyć ;)
pasta725
Nałogowiec
Posty: 867
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 11:41:36
Lokalizacja: grójec

#13

Post autor: pasta725 »

Ja chciałem zrobić airduct a potem kibel rura.
Otworakiem (czy jak to zwał :D) chciałęm wywiercić dziurę w miejscu do tego przeznaczonym, bo w d13 jest zaślepione...
Ale też mam podtlenek więc chyba zrezygnuję.
Ile byś nie włożył do tego interesu, to dobre koło podstawą sukcesu :]
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

#14

Post autor: niuniexPL »

ja też chyba muszę zrezygnować :/ Dzieje się coś, jak odpalam z "popychu" ? czyli że zgaśnie i jedzie ze 40 km/h, wrzucam 3 bieg i puszczam sprzęgło?
Glodi
Podwójny As
Posty: 212
Rejestracja: czw 15 mar 2012, 20:24:15
Lokalizacja: WG-Sobolew

#15

Post autor: Glodi »

ja osobiscie polecam dolot zimnego;D u mnie tam sie sprawdza znakomicie i efekty są odczuwalne:) do tego wspomne ze latam tylko na lpg;p bo na pb to na razie nie stac hehe:)
pasta725
Nałogowiec
Posty: 867
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 11:41:36
Lokalizacja: grójec

#16

Post autor: pasta725 »

niuniexPL pisze:ja też chyba muszę zrezygnować :/ Dzieje się coś, jak odpalam z "popychu" ? czyli że zgaśnie i jedzie ze 40 km/h, wrzucam 3 bieg i puszczam sprzęgło?
Rozrząd może przeskoczyć.
To już nie wiem, chyba zrobi i sam się przekonam czy będzie si.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2686
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#17

Post autor: Laskosz »

Olek60 pisze: podobno niektórzy "gazownicy" wręcz wkładali jakąś szmatę w dolot by przydusić i jako-tako chodziło to na gazie
Mi gazownik w starym volvie wyciął dziurę w puszce filtra w tym samym celu. Do dzisiaj nie wiem czy to rzeczywiście pomagało :wstyd:
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

#18

Post autor: niuniexPL »

Chyba wiem co zrobić. Wcześniej miałem zaklejony w pół ten plastik co pobierał powietrze z boku... Teraz jest on wyjęty a rura od zderzaka wchodzi do rury od rezonatora... Jutro pocuduję i zakleję pół rury od rezonatora, może to coś pomoże... Będzie tak samo jak wcześniej, ale będzie zimne powietrze dochodzić zamiast gorącego :)
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

#19

Post autor: niuniexPL »

No i pozbyłem się zimnego dolotu, nic mi to nie dawało, a tylko silnik gasł... :) Do D15B2 na LPG jak najbardziej odradzam :P
motomaniek10
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 29 sty 2012, 22:23:49
Lokalizacja: Kraków

#20

Post autor: motomaniek10 »

Jeżeli silnik na LPG gaśnie podczas jazdy na luzie to należy po pierwsze skierować tak pobór powietrza do filtra abo szedł on do tyłu samochodu, nie może pęd powietrza go "wpychać" do filtra. Po drugie jeżeli to nie pomoże należy ustawić minimalne otwarcie attuatora eksperymentalnie o 5 kroków więcej. (jeżeli to nie pomoże to podnosimy dalej i robimy taki zabieg zakładając, że gaz jest prawidłowo wyregulowany)
ODPOWIEDZ