tempomat
tempomat
Witam mam kilka pytań co do tempomatu na jakiej zasadzie on działa do jakich silników można go podłączyć i i czy to jest tempomat aktywny czy nie no i wszystkie inne informacje które mogą się przydać
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka
Tempomat jest na linkę która podpięta jest do pedału przyspieszenia, tempomat pobiera sygnał VSS ten co idzie do licznika ze skrzyni więc podłączyć idzie chyba do każdego civica (nie wiem jak tam było w 1.3 czy jest vss). Miałem montować ale nie zdążyłem bo sprzedałem auto. Wiązki nie ma co przerabiać bo posiada Airbag i jest to zbędna plątanina kabli, lepiej dorobić nową wiązkę, w warsztacie za zrobienie wiązki i montaż tempomatu koleś zawołał około 150-200zł, trzeba tylko znaleźć porządnego elektryka samochodowego a nie pseudo elektryka.
Zasada działania tego tempomatu (wyczytałem kiedyś na forum Civic):
- włączenie przycisku na desce
- prędkość w granicach 40-180km/h
- przytrzymanie przycisku na kierownicy aktywuje tempomat
- regulacja prędkości przyciskami przy kierownicy
- przy przyśpieszeniu i puszczeniu pedału gazu auto jedzie z wcześniej zadana prędkością
- przyciśnięcie hamulca wyłącza zapamiętana prędkość i trzeba ponownie przytrzymać przycisk przy kierownicy aby załączyć utrzymywanie danej prędkości jazdy.
Kierownica z przyciskami:
Taśma ze zwijaczem do kierownicy:
Sterownik z linką (montowany pod maską obok zbiornika spryskiwaczy, linka idzie do kabiny i podpięta jest do pedału przyśpieszenia)
Komputer sterujący:
Przycisk:
Hamulec + gaz (przy hamulcu jest włącznik z dodatkowymi dwoma pinami dla tempomatu, natomiast przy pedale przyśpieszenia jest uchwyt do linki tempomatu, zwykła seria nie ma tego):
Wiązka kabinowa + wiązka silnikowa:
No i z wiązką kabinową jest największy problem, sprzedawca nie napisał że brakuje tam wtyczki od komputera tempomatu i niektóre przewody są pocięte. Nie widzę w tej wiązce też wtyczki którą można by podłączyć do taśmy przy kolumnie kierowniczej. Jednym słowem totalna lipa i chciałbym dorobić nowa wiązkę w której nie trzeba by dawać przewodów do Airbaga bo takowe występują w wiązce.
Problem to oczywiście to, który przewód podłączyć z jakim pinem m.in. w komputerze tempomatu oraz reszcie gratów żeby zadziałało. Nie chcę szukać i kupować nowej wiązki, bo się może okazać że nie podejdzie P&P do mojej wiązki kabinowej.
Znalazłem instrukcję ale w języku angielskim i jest tego tyle że głowa wysiada... :
- http://sites.google.com/site/hondalioness/cruisecontrol
- http://honda-tech.com/showthread.php?t=2437528
Prześledziłem te tematy i jest tam pokazane gniazdo komputera tempomatu:
ale na wiązce od tempomatu, w miejscu gdzie brakuje wtyczki do komputera, połowa kolorów przewodów się zgadza a połowa niestety nie.
__________________________________________
Podsumowanie pinów/styków:
taśma z kierownicy: 3 piny (pozostałe 2 do Airbaga i 1 do klaksonu)
hamulec: 2 piny (pozostałe 2 do światła STOP)
sterownik z linką: 4 piny
komputer tempomatu: 14 pinów
włącznik CRUISE: chyba 4 piny (2 na pewno idą do podświetlania przycisku a pozostałe 2 do załączania tempomatu)
_________________________________________________________
Dorwałem schemat na którym pokazane jest jak podłączyć tempomat, moja wiązka od tempomatu się nie nadaje bo część kolorów się nie zgadza, trzeba będzie zrobić nową osobną.
Zasada działania tego tempomatu (wyczytałem kiedyś na forum Civic):
- włączenie przycisku na desce
- prędkość w granicach 40-180km/h
- przytrzymanie przycisku na kierownicy aktywuje tempomat
- regulacja prędkości przyciskami przy kierownicy
- przy przyśpieszeniu i puszczeniu pedału gazu auto jedzie z wcześniej zadana prędkością
- przyciśnięcie hamulca wyłącza zapamiętana prędkość i trzeba ponownie przytrzymać przycisk przy kierownicy aby załączyć utrzymywanie danej prędkości jazdy.
Kierownica z przyciskami:
Taśma ze zwijaczem do kierownicy:
Sterownik z linką (montowany pod maską obok zbiornika spryskiwaczy, linka idzie do kabiny i podpięta jest do pedału przyśpieszenia)
Komputer sterujący:
Przycisk:
Hamulec + gaz (przy hamulcu jest włącznik z dodatkowymi dwoma pinami dla tempomatu, natomiast przy pedale przyśpieszenia jest uchwyt do linki tempomatu, zwykła seria nie ma tego):
Wiązka kabinowa + wiązka silnikowa:
No i z wiązką kabinową jest największy problem, sprzedawca nie napisał że brakuje tam wtyczki od komputera tempomatu i niektóre przewody są pocięte. Nie widzę w tej wiązce też wtyczki którą można by podłączyć do taśmy przy kolumnie kierowniczej. Jednym słowem totalna lipa i chciałbym dorobić nowa wiązkę w której nie trzeba by dawać przewodów do Airbaga bo takowe występują w wiązce.
Problem to oczywiście to, który przewód podłączyć z jakim pinem m.in. w komputerze tempomatu oraz reszcie gratów żeby zadziałało. Nie chcę szukać i kupować nowej wiązki, bo się może okazać że nie podejdzie P&P do mojej wiązki kabinowej.
Znalazłem instrukcję ale w języku angielskim i jest tego tyle że głowa wysiada... :
- http://sites.google.com/site/hondalioness/cruisecontrol
- http://honda-tech.com/showthread.php?t=2437528
Prześledziłem te tematy i jest tam pokazane gniazdo komputera tempomatu:
ale na wiązce od tempomatu, w miejscu gdzie brakuje wtyczki do komputera, połowa kolorów przewodów się zgadza a połowa niestety nie.
__________________________________________
Podsumowanie pinów/styków:
taśma z kierownicy: 3 piny (pozostałe 2 do Airbaga i 1 do klaksonu)
hamulec: 2 piny (pozostałe 2 do światła STOP)
sterownik z linką: 4 piny
komputer tempomatu: 14 pinów
włącznik CRUISE: chyba 4 piny (2 na pewno idą do podświetlania przycisku a pozostałe 2 do załączania tempomatu)
_________________________________________________________
Dorwałem schemat na którym pokazane jest jak podłączyć tempomat, moja wiązka od tempomatu się nie nadaje bo część kolorów się nie zgadza, trzeba będzie zrobić nową osobną.
o człowieku tyle info to się nie spodziewałem. A nie wiesz przypadkiem czy trzeba mieć koniecznie kierownice żeby sterować tempomatem czy jakoś idzie z robić osobny sterownik bo z tego co widzę to jest sporo tej elektryki.
Ale temat ogarnołeś profi no bo właśnie myslałem na tempomatem i teraz wiem że przydatna rzecz i trzeba nabyć
Ale temat ogarnołeś profi no bo właśnie myslałem na tempomatem i teraz wiem że przydatna rzecz i trzeba nabyć
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka
Przyciski przy kierownicy możesz zamontować gdziekolwiek, kwestia zabawy z kabelkami, teraz siedziałem trochę w kablach wiec sam bym zrobił sobie wiązkę wg schematu, może to wygląda strasznie ale to proste trzeba by tylko mieć jakiś generator vss żeby to w domu robić. W przeciwnym razie pozostaje wstawienie auta "na kołki" i wbicie 5 biegu wtedy sygnał vss będzie można wykorzystać do testowania naszej wiązki;]
Ostatnio na forum prelude czytałem temat gdzie jeden gość przełożył do prelude TCS ! czyli stary system kontroli trakcji który też występował w civicu 5g JDM, oparty jest w całości jest na elektryce.
Ostatnio na forum prelude czytałem temat gdzie jeden gość przełożył do prelude TCS ! czyli stary system kontroli trakcji który też występował w civicu 5g JDM, oparty jest w całości jest na elektryce.
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka
Nie potrzeba od sprzęgła bo nic tam nie ma.]-[ master ]-[ pisze:Mam jeszcze jedno pytanie a nie potrzeba przypadkiem też pedału sprzęgła. ??
Tam nie ma przypadkiem jakiś czujników. ?
Od gazu ma uchwyt na linkę a przy hamulcu jest włącznik na 4 styki, dwa do świateł stopu i kolejne dwa do tempomatu. Seryjnie przy hamulcu jest włącznik tylko z dwoma stykami.
- dj-napster
- Podwójny As
- Posty: 287
- Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
- Lokalizacja: Piła -> Krajenka