Zmiana oleju?

Serce samochodu niedomaga ?
maly2883
Potrójny As
Posty: 305
Rejestracja: czw 14 lip 2011, 22:24:28
Lokalizacja: Pomorze

Zmiana oleju?

#1

Post autor: maly2883 »

Witam zmiana oleju na który pól syntetik czy mineralny przy przebiegu 215 tys?Wycieki ogolnie lekko przy uszczelce pod zaworami wiec na który sie zdecydować?
kaczor44
Żółtodziób
Posty: 19
Rejestracja: pn 25 lip 2011, 13:01:57
Lokalizacja: Gdansk

#2

Post autor: kaczor44 »

Z tego co rozumiem masz teraz zalany 5w40 tak ? dlaczego chcesz zmieniac bierze ci cos tego oleju ? jeśli już koniecznie chcesz zmieniać to na półsyntetyk
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#3

Post autor: Grzesieek »

Jak nie spala kosmicznych ilości oleju to półsyntetyk. Mineralnych unikaj do póki możesz...
maly2883
Potrójny As
Posty: 305
Rejestracja: czw 14 lip 2011, 22:24:28
Lokalizacja: Pomorze

#4

Post autor: maly2883 »

ja mam teraz minerelny
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#5

Post autor: Grzesieek »

I jak wygląda zużycie oleju?
maly2883
Potrójny As
Posty: 305
Rejestracja: czw 14 lip 2011, 22:24:28
Lokalizacja: Pomorze

#6

Post autor: maly2883 »

ogólnie to pali olej ale zmieniam uszczelniacze na nowe i uszczelke pod pokrywa zaworow powinno pomoc
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#7

Post autor: Grzesieek »

Jeśli już na gęstym mineralnym pali olej (pytanie ile?) to na półsyntetyku będzie palił jeszcze więcej... zostawiłbym już ten mineralny.
maly2883
Potrójny As
Posty: 305
Rejestracja: czw 14 lip 2011, 22:24:28
Lokalizacja: Pomorze

#8

Post autor: maly2883 »

tylko ze ja na 100% niewiem jaki tam był olej lany bo Hanke mam 2 miesiace...
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#9

Post autor: Grzesieek »

Jest ryzyko (rzadko się to zdarza, ale jednak się zdarza), że jak wlejesz półsyntetyk to okaże się, że olej leci wszystkimi uszczelkami (podkreślam, że to marginalne przypadki) i zacznie palić sporo oleju... Ogólnie jestem zdania, żeby trzymać się jednego rodzaju i marki oleju.
maly2883
Potrójny As
Posty: 305
Rejestracja: czw 14 lip 2011, 22:24:28
Lokalizacja: Pomorze

#10

Post autor: maly2883 »

no tak wiem ale teraz sie okaze co zrobi jak wleje połsyntetyk dzis przy minusie 25 stopni odpaliłem od pierwszego kopa jedno mnie martwi ze pali tyle tego oleju...
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#11

Post autor: Grzesieek »

tyle czyli ile? Może warto przymierzyć się do remontu albo szukać innego silnika?
maly2883
Potrójny As
Posty: 305
Rejestracja: czw 14 lip 2011, 22:24:28
Lokalizacja: Pomorze

#12

Post autor: maly2883 »

ok3 litry na 1000km
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4531
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#13

Post autor: Grzesieek »

To w ciemno Ci powiem, że wymiana uszczelniaczy niewiele zmieni... na bank masz zapieczone pierścienie- możliwe, że właśnie przez zmiany oleju w przeszłości. Albo remontuj albo zmieniaj silnik.
maly2883
Potrójny As
Posty: 305
Rejestracja: czw 14 lip 2011, 22:24:28
Lokalizacja: Pomorze

#14

Post autor: maly2883 »

zapieczone ale te zgarniajace...
Zientas
Potrójny As
Posty: 372
Rejestracja: czw 20 paź 2011, 14:02:05
Lokalizacja: Żory

#15

Post autor: Zientas »

słupek idzie za 350 juz wyrwac d15b2 a remoncik wiecej ale wiesz co masz i jak to jest zrobione:P
ODPOWIEDZ