Przerobienie centralnego z kluczyka na pilot
Przerobienie centralnego z kluczyka na pilot
Poniższy tutorial przedstawiam nam jak przerobić oryginalny sterownik zamka który sterowany jest tylko z klucza na sterowany z pilota za pomocą oryginalnej instalacji. Całą operacje wykonujemy w drzwiach kierowcy. Ja dodatkowo w centralce mam sterowanie kierunkami (wpiąłem się w kostkę nad kierownicą można również pod przycisk świateł awaryjnych).
Podziękowania dla kama085 za ogarnięcie tematu i pomoc w wyborze centralki
a więc tak:
Zakupiłlem sterownik centralnego zamka + jeden silownik typu "slave":
schemat instalacji tej centralki
wiec zaczynami od demontazu boczka drzwi (nie bede tego opisywal bo juz bylo opisane pare razy min, na http://www.fotoporadnik.prv.pl/), następnie demontuje starą centralkę zamka:
na zdjęciu w czerwonym kółeczku jest zaznaczony otwór w tej blaszce mocującej zamek, w srodku znajduje sie ząbek z plastiku, aby zdjąć blaszkę należy wydrapać kawałek tego plastiku na głębokość 1-2mm, wtedy blaszka zzssunie się nam bez problemu
Następnie wypinamy kostke, w kostce znajduje się 6 przewodów będa nas interesować tylko 4 z nich
czarno-czerwony - masa
biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem - 12V
żółto-czerwony, biało-czerwony - sterowanie zamkiem w drzwiach pasażera
Teraz montujemy siłownik, ja zamontowałem go w taki sposób:
Zabardzo tu nie ma czego opisywać, zdjęcie chyba najlepiej przedstawi sposób montażu siłownika. Ważne aby ten drucik, który łączy siłownik z drutem który zamyka/otwiera zamek nie ocierał o nic.
Teraz bierzemy się za podłączenie centralki.
Przewody łączymy następująco:
nowa centralka \\ przewody po starej centralce
czarny > czarno-czerwony
czerwony > biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem
niebieski > żółto-czerwony od razu mostkujemy z niebieskim przewodem siłownika
zielony > biało-czerwony rówież mostkujemy z przewodem siłownika tyle, że z zielonym
u mnie wygląda to tak:
Pozostało nam jeszcze, przymocować nową centralkę w miejsce starej:
a więc przewody podłączone, możemy się rozkoszować już zamykaniem z pilota
Jak wyżej wspomniałem ta centralka ma dodatkowo sterowanie kierunkowskazami, teraz opisze sposób podłączenia tego:
Na początku trzeba przeprowadzić dwa przewody z drzwi kierowcy do kabiny, ja zrobiłem to tak
to czarne to jest osłona z węża od kompresora - taki "peszelek", można się bawić jeszcze w rozwieracanie kostek którymi idą oryginalne przewody.
Gdy mamu już przeciągnięte przewody, mamy teraz 2 opcje podłączenia: podpinamy się pod kostkę pod osłoną kolumny kierownicy, lub pod światła awaryjne - ja wybrałem pod kostkę pod kolumną kierownicy
Gdy mamu już przeciągnięte przewody, rozbieramy osłoną kolumny(niestety nie mam zdjęć ) - odkrecamy 3 śrubki pod spodem, teraz 2 częsci tej osłony trzymają sie na zatrzaskach, rozkładamy powoli żeby nie połamać.
Po demontaży osłony mamy o to taki widok na kostki:
interesuje nas kostka z 3 przewodami, a z tej kostki 2 przewody , proponuję wypiąć obie kostki, będzie wygodniej z podłączeniem
zielono-niebieski, zielono zółty, podpinamy się pod te przewody:
Składamy wszystko do kupy.
Gotowe.
Podziękowania dla kama085 za ogarnięcie tematu i pomoc w wyborze centralki
a więc tak:
Zakupiłlem sterownik centralnego zamka + jeden silownik typu "slave":
schemat instalacji tej centralki
wiec zaczynami od demontazu boczka drzwi (nie bede tego opisywal bo juz bylo opisane pare razy min, na http://www.fotoporadnik.prv.pl/), następnie demontuje starą centralkę zamka:
na zdjęciu w czerwonym kółeczku jest zaznaczony otwór w tej blaszce mocującej zamek, w srodku znajduje sie ząbek z plastiku, aby zdjąć blaszkę należy wydrapać kawałek tego plastiku na głębokość 1-2mm, wtedy blaszka zzssunie się nam bez problemu
Następnie wypinamy kostke, w kostce znajduje się 6 przewodów będa nas interesować tylko 4 z nich
czarno-czerwony - masa
biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem - 12V
żółto-czerwony, biało-czerwony - sterowanie zamkiem w drzwiach pasażera
Teraz montujemy siłownik, ja zamontowałem go w taki sposób:
Zabardzo tu nie ma czego opisywać, zdjęcie chyba najlepiej przedstawi sposób montażu siłownika. Ważne aby ten drucik, który łączy siłownik z drutem który zamyka/otwiera zamek nie ocierał o nic.
Teraz bierzemy się za podłączenie centralki.
Przewody łączymy następująco:
nowa centralka \\ przewody po starej centralce
czarny > czarno-czerwony
czerwony > biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem
niebieski > żółto-czerwony od razu mostkujemy z niebieskim przewodem siłownika
zielony > biało-czerwony rówież mostkujemy z przewodem siłownika tyle, że z zielonym
u mnie wygląda to tak:
Pozostało nam jeszcze, przymocować nową centralkę w miejsce starej:
a więc przewody podłączone, możemy się rozkoszować już zamykaniem z pilota
Jak wyżej wspomniałem ta centralka ma dodatkowo sterowanie kierunkowskazami, teraz opisze sposób podłączenia tego:
Na początku trzeba przeprowadzić dwa przewody z drzwi kierowcy do kabiny, ja zrobiłem to tak
to czarne to jest osłona z węża od kompresora - taki "peszelek", można się bawić jeszcze w rozwieracanie kostek którymi idą oryginalne przewody.
Gdy mamu już przeciągnięte przewody, mamy teraz 2 opcje podłączenia: podpinamy się pod kostkę pod osłoną kolumny kierownicy, lub pod światła awaryjne - ja wybrałem pod kostkę pod kolumną kierownicy
Gdy mamu już przeciągnięte przewody, rozbieramy osłoną kolumny(niestety nie mam zdjęć ) - odkrecamy 3 śrubki pod spodem, teraz 2 częsci tej osłony trzymają sie na zatrzaskach, rozkładamy powoli żeby nie połamać.
Po demontaży osłony mamy o to taki widok na kostki:
interesuje nas kostka z 3 przewodami, a z tej kostki 2 przewody , proponuję wypiąć obie kostki, będzie wygodniej z podłączeniem
zielono-niebieski, zielono zółty, podpinamy się pod te przewody:
Składamy wszystko do kupy.
Gotowe.
Ostatnio zmieniony śr 14 lip 2010, 21:47:24 przez sebush, łącznie zmieniany 1 raz.
noo poprowadzenie kabli z drzwi do kabiny jest naprawdę profi..
ja wolałem się pomęczyć i przełożyć przez kostkę i przynajmniej nic widać i nie wiszą jakieś beznadziejne kable...
wbrew pozorom kostki nie trzeba wiercić, kable spokojnie przechodzą przez wolne piny, Jak ma się takie wsówki to można sobie pięknie to zrobić.
za kable wielki minus..
i reszta na plus
ja wolałem się pomęczyć i przełożyć przez kostkę i przynajmniej nic widać i nie wiszą jakieś beznadziejne kable...
wbrew pozorom kostki nie trzeba wiercić, kable spokojnie przechodzą przez wolne piny, Jak ma się takie wsówki to można sobie pięknie to zrobić.
za kable wielki minus..
i reszta na plus
Ja to obeszlem inaczej... stara centralke zostawilem a kupilem tylko alarm z otwieraniem na pilota i do tego kupilem jeden silownik... przeciagasz tylko 2 kable do drzwi a centralke od pilota wstawiasz do kabiny... silownik spiolem z jednym z ciegiel od blokady drzwi i automatycznie dziala to jak kluczyk czyli jak otworza sie lewe drzwi to otwieraja sie tez drugie i jest to bez ingerencji w elektryce oryginalnago centralnego
drugim wyjsciem jest zaastosowaniem zamiast uniwersalnego silownika zamek drzwi razem z oem silownikiem z anglika i wtedy nie musimy sie meczyc z ulozeniem uniwersalnego silownika itd. jest to moje przypuszczenie ale najprawdopodobniej sie tak da zrobic
drugim wyjsciem jest zaastosowaniem zamiast uniwersalnego silownika zamek drzwi razem z oem silownikiem z anglika i wtedy nie musimy sie meczyc z ulozeniem uniwersalnego silownika itd. jest to moje przypuszczenie ale najprawdopodobniej sie tak da zrobic
Tak, dokładnie, ale musisz dodać jeszcze siłownik w drzwiach kierowcy, bo jest tylko w drzwiach pasażera. W drzwiach kierowcy nie ma siłownika, bo otwierasz drzwi kluczykiem, a potem OEM'owa centralka daje sygnał do drugich drzwi gdzie jest siłownik i otwierają się drzwi. Kup sobie najprostszy zestaw centralki + 1 siłownik slave i po sprawie.cesash pisze:A tak sie zastanawiam czy np. jak u mnie w kupie jest centralny z key'a to chyba najprostszym sposobem na pilota jets podlaczenie malego odbiornika na 12V i wpiecie go w kable od centralki juz obecnej czyz nie ?
Dobra chłopaki, a jest możliwość podłączenia centralnego z pilota, ale takiego żeby domykał drzwi i szyberdach i przy otwieraniu otwierał do poprzedniego ustawienia?
Jak tak to podpowiadajcie jakie sterowanie kupić i jak to podłączyć. Podejrzewam, że i tak sam tego nie zrobię, więc chociaż jaki sterownik kupić.
Jak tak to podpowiadajcie jakie sterowanie kupić i jak to podłączyć. Podejrzewam, że i tak sam tego nie zrobię, więc chociaż jaki sterownik kupić.
od razy przepraszam za odkopanie tematu.. ale mam problem z centralką.. otoż kupiłem uniwersalne zdalne sterowanie noxon T3 (http://sklep.boston.pl/download/Schemat ... N%20T3.pdf) <-- schemat
kabelkow jest troszke duzo i niemoge sie połapać w tym.. siłownik zadobyłem od drzwi pasazera z civica VI. w jakie kabelki wpiąć siłownik? i te 4 kable od oem'owego sterownika?
kabelkow jest troszke duzo i niemoge sie połapać w tym.. siłownik zadobyłem od drzwi pasazera z civica VI. w jakie kabelki wpiąć siłownik? i te 4 kable od oem'owego sterownika?
-
- Pełnoprawny User
- Posty: 79
- Rejestracja: pn 30 maja 2011, 12:16:30
- Lokalizacja: Sandomierz/kraków
żółto-czerwony, biało-czerwony pod te 2 kolory podpinasz siłownik swój najczęściej z siłownika wychodzą kolory niebieski i zielony i łączy się tak:
żółto-czerwony od razu most kujemy z niebieskim a biało czerwony łączysz z zielonym, następnie według twojej centralki łączysz jeden z białym a drugi z biało czarny i spróbować czy wszystko działa w sensie otwieranie i zamykanie wiec pod centralkę łączysz tak:
nowa centralka \\ przewody po starej centralce
żółto czarny => łączysz z biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem
pomarańczowo czarny => łączysz z czarno-czerwony
biały => łączysz z żółto-czerwony połączonym z niebieskim
biało czarny=> łączysz z biało-czerwonym połączony z zielonym
Powodzenia i daj znać czy działa.
A jak ktoś widzi jakiś błąd to niech da znać
żółto-czerwony od razu most kujemy z niebieskim a biało czerwony łączysz z zielonym, następnie według twojej centralki łączysz jeden z białym a drugi z biało czarny i spróbować czy wszystko działa w sensie otwieranie i zamykanie wiec pod centralkę łączysz tak:
nowa centralka \\ przewody po starej centralce
żółto czarny => łączysz z biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem
pomarańczowo czarny => łączysz z czarno-czerwony
biały => łączysz z żółto-czerwony połączonym z niebieskim
biało czarny=> łączysz z biało-czerwonym połączony z zielonym
Powodzenia i daj znać czy działa.
A jak ktoś widzi jakiś błąd to niech da znać
-
- Podwójny As
- Posty: 206
- Rejestracja: pn 13 cze 2011, 20:46:02
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dobra Panowie, niech ktoś kto już zrobił domykanie szyb niech sie wypowie, bo spekulacji nie potrzebuje tylko konkretne info, mam sterownik juz podłączony, zamykanie otwieranie ogarnąłem, kierunkowskazy też, ale przewód od domykania szyb...?
gdzie go podpiąć, bo troche z miernikiem szukałem, ale szczerze jestem troche leniwy i licze na podpowiedzi...
gdzie go podpiąć, bo troche z miernikiem szukałem, ale szczerze jestem troche leniwy i licze na podpowiedzi...
Domykanie szyb zadziała tylko w drzwiach kierowcy, tylko tam jest czujnik dzięki któremu sterownik wie kiedy szyba się domknęła.thompson17 pisze:Dobra Panowie, niech ktoś kto już zrobił domykanie szyb niech sie wypowie, bo spekulacji nie potrzebuje tylko konkretne info, mam sterownik juz podłączony, zamykanie otwieranie ogarnąłem, kierunkowskazy też, ale przewód od domykania szyb...?
gdzie go podpiąć, bo troche z miernikiem szukałem, ale szczerze jestem troche leniwy i licze na podpowiedzi...
Co to tematu, o ile dobrze się domyślam zamykanie nie działa już od "środka", tzn nie zablokujesz zamka na pstryczek??