Przerobienie centralnego z kluczyka na pilot

Czyli jak to zrobić i się nie narobić.
sebush
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: ndz 11 lip 2010, 12:08:03
Lokalizacja: Skarżysko

Przerobienie centralnego z kluczyka na pilot

#1

Post autor: sebush »

Poniższy tutorial przedstawiam nam jak przerobić oryginalny sterownik zamka który sterowany jest tylko z klucza :/ na sterowany z pilota za pomocą oryginalnej instalacji. Całą operacje wykonujemy w drzwiach kierowcy. Ja dodatkowo w centralce mam sterowanie kierunkami (wpiąłem się w kostkę nad kierownicą można również pod przycisk świateł awaryjnych).
Podziękowania dla kama085 za ogarnięcie tematu i pomoc w wyborze centralki :D

a więc tak:
Zakupiłlem sterownik centralnego zamka + jeden silownik typu "slave":
Obrazek
schemat instalacji tej centralki
Obrazek

wiec zaczynami od demontazu boczka drzwi (nie bede tego opisywal bo juz bylo opisane pare razy min, na http://www.fotoporadnik.prv.pl/), następnie demontuje starą centralkę zamka:
Obrazek
na zdjęciu w czerwonym kółeczku jest zaznaczony otwór w tej blaszce mocującej zamek, w srodku znajduje sie ząbek z plastiku, aby zdjąć blaszkę należy wydrapać kawałek tego plastiku na głębokość 1-2mm, wtedy blaszka zzssunie się nam bez problemu :)

Następnie wypinamy kostke, w kostce znajduje się 6 przewodów będa nas interesować tylko 4 z nich
Obrazek
czarno-czerwony - masa
biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem - 12V
żółto-czerwony, biało-czerwony - sterowanie zamkiem w drzwiach pasażera

Teraz montujemy siłownik, ja zamontowałem go w taki sposób:
ObrazekObrazek
Zabardzo tu nie ma czego opisywać, zdjęcie chyba najlepiej przedstawi sposób montażu siłownika. Ważne aby ten drucik, który łączy siłownik z drutem który zamyka/otwiera zamek nie ocierał o nic.

Teraz bierzemy się za podłączenie centralki.
Przewody łączymy następująco:
nowa centralka \\ przewody po starej centralce
czarny > czarno-czerwony
czerwony > biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem
niebieski > żółto-czerwony od razu mostkujemy z niebieskim przewodem siłownika
zielony > biało-czerwony rówież mostkujemy z przewodem siłownika tyle, że z zielonym
u mnie wygląda to tak:
Obrazek
Pozostało nam jeszcze, przymocować nową centralkę w miejsce starej:
Obrazek
a więc przewody podłączone, możemy się rozkoszować już zamykaniem z pilota :D

Jak wyżej wspomniałem ta centralka ma dodatkowo sterowanie kierunkowskazami, teraz opisze sposób podłączenia tego:
Na początku trzeba przeprowadzić dwa przewody z drzwi kierowcy do kabiny, ja zrobiłem to tak
Obrazek
to czarne to jest osłona z węża od kompresora - taki "peszelek", można się bawić jeszcze w rozwieracanie kostek którymi idą oryginalne przewody.
Gdy mamu już przeciągnięte przewody, mamy teraz 2 opcje podłączenia: podpinamy się pod kostkę pod osłoną kolumny kierownicy, lub pod światła awaryjne - ja wybrałem pod kostkę pod kolumną kierownicy
Gdy mamu już przeciągnięte przewody, rozbieramy osłoną kolumny(niestety nie mam zdjęć :( ) - odkrecamy 3 śrubki pod spodem, teraz 2 częsci tej osłony trzymają sie na zatrzaskach, rozkładamy powoli żeby nie połamać.
Po demontaży osłony mamy o to taki widok na kostki:
Obrazek
interesuje nas kostka z 3 przewodami, a z tej kostki 2 przewody :), proponuję wypiąć obie kostki, będzie wygodniej z podłączeniem
zielono-niebieski, zielono zółty, podpinamy się pod te przewody:
Obrazek
Składamy wszystko do kupy.
Gotowe.
Ostatnio zmieniony śr 14 lip 2010, 21:47:24 przez sebush, łącznie zmieniany 1 raz.
The Player

#2

Post autor: The Player »

Popraw link do aukcji.
Cinek

#3

Post autor: Cinek »

NIe chce nic mowic ale jest to chyba skopiowane z jednej ze stron...
s3b

#4

Post autor: s3b »

Cinek pisze:NIe chce nic mowic ale jest to chyba skopiowane z jednej ze stron...
Może i skopiowane, ale autorem poradnika jest właśnie Sebush, więc ma do tego poradnika pełne prawa.
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#5

Post autor: pit »

noo poprowadzenie kabli z drzwi do kabiny jest naprawdę profi..

ja wolałem się pomęczyć i przełożyć przez kostkę i przynajmniej nic widać i nie wiszą jakieś beznadziejne kable...

wbrew pozorom kostki nie trzeba wiercić, kable spokojnie przechodzą przez wolne piny, Jak ma się takie wsówki to można sobie pięknie to zrobić.

za kable wielki minus.. :furious:
i reszta na plus
sebush
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: ndz 11 lip 2010, 12:08:03
Lokalizacja: Skarżysko

#6

Post autor: sebush »

kabelki beda ogarniete przy wymianie glosnikow
u kumpla w corsie jak centralny zakladalem juz zrobilem profi :)
a kable zadne nie wisza bo sa w czarnym oplocie :)

ps. linki do aukcji usunalem
cesash
Berbeć
Posty: 29
Rejestracja: ndz 05 paź 2008, 13:09:51
Lokalizacja: Poznań reprezentant

#7

Post autor: cesash »

A tak sie zastanawiam czy np. jak u mnie w kupie jest centralny z key'a to chyba najprostszym sposobem na pilota jets podlaczenie malego odbiornika na 12V i wpiecie go w kable od centralki juz obecnej czyz nie ? :)
Cinek

#8

Post autor: Cinek »

Ja to obeszlem inaczej... stara centralke zostawilem a kupilem tylko alarm z otwieraniem na pilota i do tego kupilem jeden silownik... przeciagasz tylko 2 kable do drzwi a centralke od pilota wstawiasz do kabiny... silownik spiolem z jednym z ciegiel od blokady drzwi i automatycznie dziala to jak kluczyk czyli jak otworza sie lewe drzwi to otwieraja sie tez drugie :happy: i jest to bez ingerencji w elektryce oryginalnago centralnego :happy:
drugim wyjsciem jest zaastosowaniem zamiast uniwersalnego silownika zamek drzwi razem z oem silownikiem z anglika :happy: i wtedy nie musimy sie meczyc z ulozeniem uniwersalnego silownika itd. jest to moje przypuszczenie ale najprawdopodobniej sie tak da zrobic :happy:
s3b

#9

Post autor: s3b »

cesash pisze:A tak sie zastanawiam czy np. jak u mnie w kupie jest centralny z key'a to chyba najprostszym sposobem na pilota jets podlaczenie malego odbiornika na 12V i wpiecie go w kable od centralki juz obecnej czyz nie ? :)
Tak, dokładnie, ale musisz dodać jeszcze siłownik w drzwiach kierowcy, bo jest tylko w drzwiach pasażera. W drzwiach kierowcy nie ma siłownika, bo otwierasz drzwi kluczykiem, a potem OEM'owa centralka daje sygnał do drugich drzwi gdzie jest siłownik i otwierają się drzwi. Kup sobie najprostszy zestaw centralki + 1 siłownik slave i po sprawie.
bart3k
Berbeć
Posty: 35
Rejestracja: wt 07 gru 2010, 22:19:35
Lokalizacja: Wrocław

#10

Post autor: bart3k »

Dobra chłopaki, a jest możliwość podłączenia centralnego z pilota, ale takiego żeby domykał drzwi i szyberdach i przy otwieraniu otwierał do poprzedniego ustawienia?
Jak tak to podpowiadajcie jakie sterowanie kupić i jak to podłączyć. Podejrzewam, że i tak sam tego nie zrobię, więc chociaż jaki sterownik kupić. :P
bart3k
Berbeć
Posty: 35
Rejestracja: wt 07 gru 2010, 22:19:35
Lokalizacja: Wrocław

#11

Post autor: bart3k »

Nie drzwi tylko szyby... Taka mała literówka. :P
ShaVo

#12

Post autor: ShaVo »

Powiedzcie mi gdzie znajduja sie fabryczne silowniki od centralki ? Bo mam (to zielone pudelko) sterownik , ale centralka mi nie pedzi :(
mlody1511
Żółtodziób
Posty: 14
Rejestracja: ndz 20 lut 2011, 14:56:16
Lokalizacja: Ostrołęka/Norge

#13

Post autor: mlody1511 »

od razy przepraszam za odkopanie tematu.. ale mam problem z centralką.. otoż kupiłem uniwersalne zdalne sterowanie noxon T3 (http://sklep.boston.pl/download/Schemat ... N%20T3.pdf) <-- schemat

kabelkow jest troszke duzo i niemoge sie połapać w tym.. siłownik zadobyłem od drzwi pasazera z civica VI. w jakie kabelki wpiąć siłownik? i te 4 kable od oem'owego sterownika?
wiaterek3
Pełnoprawny User
Posty: 79
Rejestracja: pn 30 maja 2011, 12:16:30
Lokalizacja: Sandomierz/kraków

#14

Post autor: wiaterek3 »

Witam a miałeś wcześniej na kluczyk centralkę czy robisz od początku?
mlody1511
Żółtodziób
Posty: 14
Rejestracja: ndz 20 lut 2011, 14:56:16
Lokalizacja: Ostrołęka/Norge

#15

Post autor: mlody1511 »

centralka jest seryjna.. jest to Civic Coupe Vgen. 94r. EJ1
mlody1511
Żółtodziób
Posty: 14
Rejestracja: ndz 20 lut 2011, 14:56:16
Lokalizacja: Ostrołęka/Norge

#16

Post autor: mlody1511 »

centralka jest seryjna.. jest to Civic Coupe Vgen. 94r. EJ1
wiaterek3
Pełnoprawny User
Posty: 79
Rejestracja: pn 30 maja 2011, 12:16:30
Lokalizacja: Sandomierz/kraków

#17

Post autor: wiaterek3 »

żółto-czerwony, biało-czerwony pod te 2 kolory podpinasz siłownik swój najczęściej z siłownika wychodzą kolory niebieski i zielony i łączy się tak:
żółto-czerwony od razu most kujemy z niebieskim a biało czerwony łączysz z zielonym, następnie według twojej centralki łączysz jeden z białym a drugi z biało czarny i spróbować czy wszystko działa w sensie otwieranie i zamykanie wiec pod centralkę łączysz tak:
nowa centralka \\ przewody po starej centralce
żółto czarny => łączysz z biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem
pomarańczowo czarny => łączysz z czarno-czerwony
biały => łączysz z żółto-czerwony połączonym z niebieskim
biało czarny=> łączysz z biało-czerwonym połączony z zielonym
Powodzenia i daj znać czy działa.
A jak ktoś widzi jakiś błąd to niech da znać
thompson17
Podwójny As
Posty: 206
Rejestracja: pn 13 cze 2011, 20:46:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

#18

Post autor: thompson17 »

Dobra Panowie, niech ktoś kto już zrobił domykanie szyb niech sie wypowie, bo spekulacji nie potrzebuje tylko konkretne info, mam sterownik juz podłączony, zamykanie otwieranie ogarnąłem, kierunkowskazy też, ale przewód od domykania szyb...?
gdzie go podpiąć, bo troche z miernikiem szukałem, ale szczerze jestem troche leniwy i licze na podpowiedzi...
jarosz

#19

Post autor: jarosz »

thompson17 pisze:Dobra Panowie, niech ktoś kto już zrobił domykanie szyb niech sie wypowie, bo spekulacji nie potrzebuje tylko konkretne info, mam sterownik juz podłączony, zamykanie otwieranie ogarnąłem, kierunkowskazy też, ale przewód od domykania szyb...?
gdzie go podpiąć, bo troche z miernikiem szukałem, ale szczerze jestem troche leniwy i licze na podpowiedzi...
Domykanie szyb zadziała tylko w drzwiach kierowcy, tylko tam jest czujnik dzięki któremu sterownik wie kiedy szyba się domknęła.

Co to tematu, o ile dobrze się domyślam zamykanie nie działa już od "środka", tzn nie zablokujesz zamka na pstryczek??
Grochu
Podwójny As
Posty: 202
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 22:31:20
Lokalizacja: Ostrzeszów

#20

Post autor: Grochu »

Ejj ludziska, a nie mozna sie taka centralka zakupiona do sterowania z pilota podpiac do centrali OEM zeby nie montowac dodatkowego silownika? wydaje mi sie ze to jest do ogarniecia ;)
ODPOWIEDZ