Wymiana klocków i tarcz hamulcowych
-
- Nałogowiec
- Posty: 829
- Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
- Lokalizacja: Globalna Wioska
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych
Zamieszczam poniżej manuala z wymiany przednich tarcz oraz klocków hamulcowych w Hondzie Civic Coupe (dodam że teraz juz w mojej, choć wtedy była ona własnościa mojego kolegi ), dużo zdjec i dość dobry opis wiec nie powinno być problemu z czymkolwiek, jeśli pytania sie pojawią to na PW .
No to lecimy:
Na początku trzeba było w naszym przypadku pozbyć sie kapselka ukrywającego śrubki od kół
Następnie poluźniamy śruby mocujące koło.
Lewarkiem podnosimy autko do góry
Teraz ja przystępuje do operacji z odpowiednimi do tego akcesoriami
Koło odkręcone, wiec już niepotrzebne
Stare klocki i tarcza jeszcze na miejscu
Odkręcamy dwie śruby (zaznaczone na zdjęciu), które mocują zacisk
Po odkręceniu śrub możemy wyciągnąć zacisk.UWAGA, do zacisku nadal jest przyłączony przewód hamulcowy
Wyciągamy stare klocki, po jednym z każdej strony (w sumie dwa)
Następną czynnością jest odkręcenie jarzma, które także przykręcone jest na dwie śruby
Po zdjęciu jarzma, możemy zabrać się za odkręcenie tarcz. Są to także dwie śruby, które potrafią sie zapiec. Czesto nie da rady ich odkrecić w tradycyjny sposób i trzeba użyć płaskiego śrubokręta i młotka.
Jeśli tarcza też jest mocno zapieczona do piasty, to wkręcamy śrubę w któryś z pozostałych otworów (tak jak na zdjęciu).Tarcza powinna puścić.
Zdejmujemy starą tarcze
I kompletne hamulce są zdemontowane odsłaniając nam piastę.
Nakładamy na piastę i...
Sprawdzamy, czyścimy i montujemy na swoje miejsce jarzmo
Najczęściej przy takiej wymianie, tłoczek w zacisku jest maksymalnie wysunięty. Trzeba go schować. Metoda na zdjęciach jest najlepsza
Wkładamy w jarzmo nowe klocki, pamiętając, że zewnętrzny klocek jest bez blaszki, a wewnętrzny z blaszką, która ma być na dole.
Montujemy zacisk
I nowe hamulce założone
Znalezione na www.japanese-riders.pl a na zdjeciach widać amstafffa
Podziękowania dla Molekssa
Uwaga : patent z mlotkiem-powinno sie to robic na prezkreconym kluczyku, wtedy tloczek cofnie sie latwiej i co najwazniejsze z pomoca komputera(jesli mamy wersje z ABS mozna go nawet uszkodzic gdy robimy to "na chama").
Uwaga2 : Na zdjęciach nmowe tarcze są źle założone, nacięcia powinny być w druga stronę.
No to lecimy:
Na początku trzeba było w naszym przypadku pozbyć sie kapselka ukrywającego śrubki od kół
Następnie poluźniamy śruby mocujące koło.
Lewarkiem podnosimy autko do góry
Teraz ja przystępuje do operacji z odpowiednimi do tego akcesoriami
Koło odkręcone, wiec już niepotrzebne
Stare klocki i tarcza jeszcze na miejscu
Odkręcamy dwie śruby (zaznaczone na zdjęciu), które mocują zacisk
Po odkręceniu śrub możemy wyciągnąć zacisk.UWAGA, do zacisku nadal jest przyłączony przewód hamulcowy
Wyciągamy stare klocki, po jednym z każdej strony (w sumie dwa)
Następną czynnością jest odkręcenie jarzma, które także przykręcone jest na dwie śruby
Po zdjęciu jarzma, możemy zabrać się za odkręcenie tarcz. Są to także dwie śruby, które potrafią sie zapiec. Czesto nie da rady ich odkrecić w tradycyjny sposób i trzeba użyć płaskiego śrubokręta i młotka.
Jeśli tarcza też jest mocno zapieczona do piasty, to wkręcamy śrubę w któryś z pozostałych otworów (tak jak na zdjęciu).Tarcza powinna puścić.
Zdejmujemy starą tarcze
I kompletne hamulce są zdemontowane odsłaniając nam piastę.
Nakładamy na piastę i...
Sprawdzamy, czyścimy i montujemy na swoje miejsce jarzmo
Najczęściej przy takiej wymianie, tłoczek w zacisku jest maksymalnie wysunięty. Trzeba go schować. Metoda na zdjęciach jest najlepsza
Wkładamy w jarzmo nowe klocki, pamiętając, że zewnętrzny klocek jest bez blaszki, a wewnętrzny z blaszką, która ma być na dole.
Montujemy zacisk
I nowe hamulce założone
Znalezione na www.japanese-riders.pl a na zdjeciach widać amstafffa
Podziękowania dla Molekssa
Uwaga : patent z mlotkiem-powinno sie to robic na prezkreconym kluczyku, wtedy tloczek cofnie sie latwiej i co najwazniejsze z pomoca komputera(jesli mamy wersje z ABS mozna go nawet uszkodzic gdy robimy to "na chama").
Uwaga2 : Na zdjęciach nmowe tarcze są źle założone, nacięcia powinny być w druga stronę.
Ostatnio zmieniony czw 22 lip 2010, 18:05:59 przez Civic5g.pl, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Podwójny As
- Posty: 236
- Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
- Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
- Kontakt:
ten sam manual jest na mojej stronie:
http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?a ... i_i_tarcze
tekst zapożyczyłem z http://www.japanese-riders.pl
http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?a ... i_i_tarcze
tekst zapożyczyłem z http://www.japanese-riders.pl
jak nie odkrecasz wezykow hamulcowych to nie trzeba
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Zależy od jego stanu, jeśli długo jeździłeś na cienkich okładzinach klocków a na dodatek któraś z gum/uszczelek puściła to złapało wilgoci i zapiekło się, wtedy nie da rady wcisnąć, a nawet jak się da to ponownie raczej już tłoczek nie będzie wychodził wtedy tylko wymiana.
W normalnych warunkach sposobem da rade, ważne żeby starać się równo wciskać, najlepsze są dedykowane do tego maszynki ale wiadomo koszta, można zastąpić odpowiednią śruba i kawałkami płaskownika żeby się mogło zaprzeć.
W normalnych warunkach sposobem da rade, ważne żeby starać się równo wciskać, najlepsze są dedykowane do tego maszynki ale wiadomo koszta, można zastąpić odpowiednią śruba i kawałkami płaskownika żeby się mogło zaprzeć.
jako ze kilka dni temu wymienilem caly przod hamulce to moge dodac od siebie ze trza opukac porzadnie zaciski bez obawy ze sie powykrzywiaja czy tez pekna bo z gowna nie sa,chyba ze sie wali 5 kg mlotem, wowczas bez problemu cofniemy tloczek(wymieniać tylko wtedy gdy tłoczek przepuszcza plyn po wymianie gumek) przy okazji warto zaopatrzyc sie w wd 40 jednak ja polecam cx bo po wd 40 wszystko rdzewieje po cx-ie nie,warto zaopatrzyc sie w gumki tloczkow nowe sruby zaciskow prowadnice zacisków i inne gummki jakie tylko wchodza w sklad zaciksu bo moze sie okazać ze sruby sie nie odkreca tak jak to było u mnie i w tym momencie na ratunek przyszła metrowa rura dzieki której zdjałem zacis razem z jarzmem,a sruby zapewne bede odkrecał zimą bo pewnie wtedy bede miał najwiecej czasu,do tego zadania przyjdzie z pomoca palnik(z kad ja to wezne ,kij go wie) bo jak kazdy wie metal pod wplywem ciepla bla bla bla...,ja sie zaopatrzylem dodatkowo w sprey ceramiczny moze byc tez pasta miedziana i bedzie wszystko gladko schodzilo przy nastepnym demontazu,no to by bylo tyle bo koledze civic 5g cos za łatwo poszła ta wymiana klocków i tarcz.dziekuje dobranoc
jesli ktos wymienia pierwszy raz sam klocki to warto zaznaczyć że w civicach sa dwa rodzaje układów hamulcowych dlatego tez trzeba sprawdzić przed zakupem jaki mamy układ bo nie kazdy sprzedawca poinformuje o fakcie ze sa 2 rodzaje,mój akurat mnie poinformował bo znał sie na rzeczy pierwszy to somi costam taki z wystajaca blaszka a drugi bez blaszki acobeno czy cos w tym rodzaju [/b]
ja dso "wciskania" tłoczka uzyłem klucza nastawnego taki francuz ze skrecaną rączką mozna uzyć też zacisku stolarskiego
jesli ktos wymienia pierwszy raz sam klocki to warto zaznaczyć że w civicach sa dwa rodzaje układów hamulcowych dlatego tez trzeba sprawdzić przed zakupem jaki mamy układ bo nie kazdy sprzedawca poinformuje o fakcie ze sa 2 rodzaje,mój akurat mnie poinformował bo znał sie na rzeczy pierwszy to somi costam taki z wystajaca blaszka a drugi bez blaszki acobeno czy cos w tym rodzaju [/b]
ja dso "wciskania" tłoczka uzyłem klucza nastawnego taki francuz ze skrecaną rączką mozna uzyć też zacisku stolarskiego