D15B2 Check się pali, błędów nie pokazuje - świeżo kupiony
D15B2 Check się pali, błędów nie pokazuje - świeżo kupiony
witam, piszę w imieniu szwagra. Kupił sobie niedawno civica 5g hb z silnikiem d15b2 z instalacją LPG. Ogólnie samochodzik jest strasznie zaniedbany, ale trzeba go choć trochę doprowadzić do stanu używalności. Problem jest następujący. Kontrolka check engine świeci się cały czas. (na benzynie i na gazie). Po zwarciu wtyczki kontrolka check w ogóle nie świeciła (żadnych kodów ani ciągłego świecenia).
Druga sprawa, że przez przypadkowe zwarcie na radiu przepalił się bezpiecznik pod maską od ECU a samochód normalnie jeździł jak by się nic nie stało. A chyba bez komputera w ogóle nie powinien jeździć. Czy ktoś mógłby to ogarnąć? Sam mam hondę coupe 5g i co nie co wiem, ale tak głęboko się nie zagłębiałem bo po prostu nie było takiej potrzeby
Druga sprawa, że przez przypadkowe zwarcie na radiu przepalił się bezpiecznik pod maską od ECU a samochód normalnie jeździł jak by się nic nie stało. A chyba bez komputera w ogóle nie powinien jeździć. Czy ktoś mógłby to ogarnąć? Sam mam hondę coupe 5g i co nie co wiem, ale tak głęboko się nie zagłębiałem bo po prostu nie było takiej potrzeby
Po dłuższych oględzinach udało mi się zlokalizować wyrwany kabel w wtyczce, która jest podłączona do tego czujnika oznaczonego na niebiesko na tym zdjęciu: http://zapodaj.net/9f57a3e12967.jpg.html Podłączyłem go, ale nadal żadnych reakcji.
Próbowałem też resetować komputer przez odłączenie klemy i dalej nic. Jedynym posunięciem w poszukiwaniach jest to, że po zwarciu wtyczki samodiagnostyki kontrolka paliła ciągłym światłem, a po wyjęciu zworki zgasła. Czyli jak jakby nie było błędów. Jednak po odpaleniu nadal cały czas świeci. Na benzynie i lpg to samo
Próbowałem też resetować komputer przez odłączenie klemy i dalej nic. Jedynym posunięciem w poszukiwaniach jest to, że po zwarciu wtyczki samodiagnostyki kontrolka paliła ciągłym światłem, a po wyjęciu zworki zgasła. Czyli jak jakby nie było błędów. Jednak po odpaleniu nadal cały czas świeci. Na benzynie i lpg to samo
podepnę się pod temat - u mnie i na benzynie i na gazie po kilku km zaświeca się kontrolka. Również wydaje mi się, że będzie to błąd 16, ale samodiagnostykę przeprowadzę może jutro.
Pytanie 1. Jeśli to awaria układu wtryskiwaczy, co będzie do wymiany?
Pytanie 2. Jeśli to awaria układu wtryskiwaczy, to dlaczego na LPG też występuje? Albo inaczej, czy będzie "inaczej jechał" na benzynie a inaczej na gazie? Np. szarpanie na benzynie a na gazie już nie?
Pytanie 1. Jeśli to awaria układu wtryskiwaczy, co będzie do wymiany?
Pytanie 2. Jeśli to awaria układu wtryskiwaczy, to dlaczego na LPG też występuje? Albo inaczej, czy będzie "inaczej jechał" na benzynie a inaczej na gazie? Np. szarpanie na benzynie a na gazie już nie?
Instalacja II generacji Bingo M. A no właśnie błąd sondy, sprawdziłem kabel miała uwalony, nie było w ogóle kontaktu z nią, wcześniej może czasem był ale teraz już całkiem odpadł heh. Naprawiłem połączenie, zrobiłem reset komputera, jestem w trakcie "uczenia go", potem mam trasę to zdam relację, ale to już chyba osobny temat się wtedy założy
Emulator wtrysków załatwi sprawę tylko wtrysków. Jeśli są problemy z sondą to potrzebny jest emulator sondy lambda. Po prostu lambda wariuje podczas pracy na LPG i Ecu wywala błąd (jeśli komputer instalacji nie ma takich emulatorów w swojej budowie)
Problem błędu kodu 16 na LPG polega na tym, że sterownik LPG włączając gaz odcina przekaźnikami (bynajmniej w wersji u mojego szwagra, w D15b2) wtryskiwacze, żeby nie podawał też paliwa podczas pracy na LPG. Ale ktoś podczas montażu instalacji chyba nie wiedział, że jeśli odłączy wtryskiwacze to komputer wykryje błąd w postaci przerwy w obwodzie i wejdzie w tryb awaryjny. Ale takim sprytnym sposobem rozwiązano sprawę- komputer był tak podłączony żeby resetował się automatycznie podczas każdorazowego odpalenia samochodu. I tak w kółko, wszystko jest ok na pb, dopóki znowu nie włączymy gazu (czyli odcięcie wtryskiwaczy) Po prostu brak słów
Problem błędu kodu 16 na LPG polega na tym, że sterownik LPG włączając gaz odcina przekaźnikami (bynajmniej w wersji u mojego szwagra, w D15b2) wtryskiwacze, żeby nie podawał też paliwa podczas pracy na LPG. Ale ktoś podczas montażu instalacji chyba nie wiedział, że jeśli odłączy wtryskiwacze to komputer wykryje błąd w postaci przerwy w obwodzie i wejdzie w tryb awaryjny. Ale takim sprytnym sposobem rozwiązano sprawę- komputer był tak podłączony żeby resetował się automatycznie podczas każdorazowego odpalenia samochodu. I tak w kółko, wszystko jest ok na pb, dopóki znowu nie włączymy gazu (czyli odcięcie wtryskiwaczy) Po prostu brak słów
Po kilku próbach udało się. Rezystory jakie zastosowałem to 1ohm/ ok 5watt zamiast wtryskiwacza górnego, a drugi 9ohm/ ok 20watt dla wtryskiwacza dolnego (rezystory mniejsze pod względem mocy grzały się dlatego trzeba dać mocniejsze), no i oczywiście dwa przekaźniki samochodowe. Wszystko śmiga wyśmienicie, błędu 16 (układu wtryskiwaczy) komputer nie wywala. Dla zainteresowanych mogę zrobić schemat.
Przeróbka dotyczy silnika d15b2
Przeróbka dotyczy silnika d15b2
oto schemacik:
http://zapodaj.net/67ebac576f1b.jpg.html
kolory przewodów są przykładowe bo nie mam teraz za bardzo czasu żeby wyszukiwać, a na samochodzie są już zaizolowane. w razie problemów pytać.
Jeszcze raz przypominam: jest to modyfikacja d15b2 z LPG dla tych, którzy nie posiadają emulatora wtryskiwaczy i pojawia się błąd 16 przez przerwę obwodu wtryskiwaczy wywołane rozłączeniem ich przekaźnikami
http://zapodaj.net/67ebac576f1b.jpg.html
kolory przewodów są przykładowe bo nie mam teraz za bardzo czasu żeby wyszukiwać, a na samochodzie są już zaizolowane. w razie problemów pytać.
Jeszcze raz przypominam: jest to modyfikacja d15b2 z LPG dla tych, którzy nie posiadają emulatora wtryskiwaczy i pojawia się błąd 16 przez przerwę obwodu wtryskiwaczy wywołane rozłączeniem ich przekaźnikami