Wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Czyli jak to zrobić i się nie narobić.
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych

#1

Post autor: Civic5g.pl »

Zamieszczam poniżej manuala z wymiany przednich tarcz oraz klocków hamulcowych w Hondzie Civic Coupe (dodam że teraz juz w mojej, choć wtedy była ona własnościa mojego kolegi :-) ), dużo zdjec i dość dobry opis wiec nie powinno być problemu z czymkolwiek, jeśli pytania sie pojawią to na PW .

No to lecimy:
Na początku trzeba było w naszym przypadku pozbyć sie kapselka ukrywającego śrubki od kół
Obrazek

Następnie poluźniamy śruby mocujące koło.
Obrazek

Lewarkiem podnosimy autko do góry
Obrazek

Teraz ja przystępuje do operacji z odpowiednimi do tego akcesoriami
Obrazek

Koło odkręcone, wiec już niepotrzebne
Obrazek

Stare klocki i tarcza jeszcze na miejscu
Obrazek

Odkręcamy dwie śruby (zaznaczone na zdjęciu), które mocują zacisk
Obrazek

Po odkręceniu śrub możemy wyciągnąć zacisk.UWAGA, do zacisku nadal jest przyłączony przewód hamulcowy
Obrazek

Wyciągamy stare klocki, po jednym z każdej strony (w sumie dwa)
Obrazek

Następną czynnością jest odkręcenie jarzma, które także przykręcone jest na dwie śruby
Obrazek

Po zdjęciu jarzma, możemy zabrać się za odkręcenie tarcz. Są to także dwie śruby, które potrafią sie zapiec. Czesto nie da rady ich odkrecić w tradycyjny sposób i trzeba użyć płaskiego śrubokręta i młotka.
Obrazek

Jeśli tarcza też jest mocno zapieczona do piasty, to wkręcamy śrubę w któryś z pozostałych otworów (tak jak na zdjęciu).Tarcza powinna puścić.
Obrazek

Zdejmujemy starą tarcze
Obrazek

I kompletne hamulce są zdemontowane odsłaniając nam piastę.
Obrazek

Nakładamy na piastę i...
Obrazek

Sprawdzamy, czyścimy i montujemy na swoje miejsce jarzmo
Obrazek

Najczęściej przy takiej wymianie, tłoczek w zacisku jest maksymalnie wysunięty. Trzeba go schować. Metoda na zdjęciach jest najlepsza
Obrazek
Obrazek

Wkładamy w jarzmo nowe klocki, pamiętając, że zewnętrzny klocek jest bez blaszki, a wewnętrzny z blaszką, która ma być na dole.
Obrazek

Montujemy zacisk
Obrazek

I nowe hamulce założone
Obrazek

Znalezione na www.japanese-riders.pl a na zdjeciach widać amstafffa
Podziękowania dla Molekssa

Uwaga : patent z mlotkiem-powinno sie to robic na prezkreconym kluczyku, wtedy tloczek cofnie sie latwiej i co najwazniejsze z pomoca komputera(jesli mamy wersje z ABS mozna go nawet uszkodzic gdy robimy to "na chama").

Uwaga2 : Na zdjęciach nmowe tarcze są źle założone, nacięcia powinny być w druga stronę.
Ostatnio zmieniony czw 22 lip 2010, 18:05:59 przez Civic5g.pl, łącznie zmieniany 3 razy.
molekss
Podwójny As
Posty: 236
Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
Kontakt:

#2

Post autor: molekss »

ten sam manual jest na mojej stronie:
http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?a ... i_i_tarcze

tekst zapożyczyłem z http://www.japanese-riders.pl
saker
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: pn 16 lis 2009, 21:34:31
Lokalizacja: skatowni

#3

Post autor: saker »

na koniec nie trzeba odpowietrzac ?
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#4

Post autor: ceelx »

jak nie odkrecasz wezykow hamulcowych to nie trzeba
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Ronni99
Berbeć
Posty: 26
Rejestracja: śr 06 paź 2010, 14:09:08
Lokalizacja: Wołczyn

#5

Post autor: Ronni99 »

A tłoczek nie wyskoczy przy odkręceniu zacisku ? chodzi mi o wymiane samych klocków bo słyszałem że można tylko dolną śrubę odkręcić i podnieść zacisk do góry ale co wtedy z tym tłoczkiem wyskoczy sam ?
Ronni
wojtu
Potrójny As
Posty: 449
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 16:34:33
Lokalizacja: Łódź

#6

Post autor: wojtu »

Dokładnie, odkręcasz dolną i obracasz zacisk do góry.
A tłoczek jeśli nie zacznie pompować hamulcem to nie wyskoczy, za to zakładając nowe klocki musisz go wcisnąć żeby zrobić miejsce :gunsmilie:
Ronni99
Berbeć
Posty: 26
Rejestracja: śr 06 paź 2010, 14:09:08
Lokalizacja: Wołczyn

#7

Post autor: Ronni99 »

ale jak wcisnąć ? przecież on nie wyskoczy to po co go wciskać
Ronni
wojtu
Potrójny As
Posty: 449
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 16:34:33
Lokalizacja: Łódź

#8

Post autor: wojtu »

No nie wyskoczy, ale też po zdjęciu ze starych klocków będzie za mało miejsca na nowe i dla tego trzeba go "wcisnąć".
Czytamy ze zrozumieniem ;)
Ronni99
Berbeć
Posty: 26
Rejestracja: śr 06 paź 2010, 14:09:08
Lokalizacja: Wołczyn

#9

Post autor: Ronni99 »

a łatwo go wcisnąć ?
Ronni
wojtu
Potrójny As
Posty: 449
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 16:34:33
Lokalizacja: Łódź

#10

Post autor: wojtu »

Zależy od jego stanu, jeśli długo jeździłeś na cienkich okładzinach klocków a na dodatek któraś z gum/uszczelek puściła to złapało wilgoci i zapiekło się, wtedy nie da rady wcisnąć, a nawet jak się da to ponownie raczej już tłoczek nie będzie wychodził wtedy tylko wymiana.
W normalnych warunkach sposobem da rade, ważne żeby starać się równo wciskać, najlepsze są dedykowane do tego maszynki ale wiadomo koszta, można zastąpić odpowiednią śruba i kawałkami płaskownika żeby się mogło zaprzeć.
TRANSPORTER

#11

Post autor: TRANSPORTER »

jako ze kilka dni temu wymienilem caly przod hamulce to moge dodac od siebie ze trza opukac porzadnie zaciski bez obawy ze sie powykrzywiaja czy tez pekna bo z gowna nie sa,chyba ze sie wali 5 kg mlotem, wowczas bez problemu cofniemy tloczek(wymieniać tylko wtedy gdy tłoczek przepuszcza plyn po wymianie gumek) przy okazji warto zaopatrzyc sie w wd 40 jednak ja polecam cx bo po wd 40 wszystko rdzewieje po cx-ie nie,warto zaopatrzyc sie w gumki tloczkow nowe sruby zaciskow prowadnice zacisków i inne gummki jakie tylko wchodza w sklad zaciksu bo moze sie okazać ze sruby sie nie odkreca tak jak to było u mnie i w tym momencie na ratunek przyszła metrowa rura dzieki której zdjałem zacis razem z jarzmem,a sruby zapewne bede odkrecał zimą bo pewnie wtedy bede miał najwiecej czasu,do tego zadania przyjdzie z pomoca palnik(z kad ja to wezne ,kij go wie) bo jak kazdy wie metal pod wplywem ciepla bla bla bla...,ja sie zaopatrzylem dodatkowo w sprey ceramiczny moze byc tez pasta miedziana i bedzie wszystko gladko schodzilo przy nastepnym demontazu,no to by bylo tyle bo koledze civic 5g cos za łatwo poszła ta wymiana klocków i tarcz.dziekuje dobranoc

jesli ktos wymienia pierwszy raz sam klocki to warto zaznaczyć że w civicach sa dwa rodzaje układów hamulcowych dlatego tez trzeba sprawdzić przed zakupem jaki mamy układ bo nie kazdy sprzedawca poinformuje o fakcie ze sa 2 rodzaje,mój akurat mnie poinformował bo znał sie na rzeczy :) pierwszy to somi costam taki z wystajaca blaszka a drugi bez blaszki acobeno czy cos w tym rodzaju [/b]

ja dso "wciskania" tłoczka uzyłem klucza nastawnego taki francuz ze skrecaną rączką mozna uzyć też zacisku stolarskiego :P
EmpTy212
Forumowy As
Posty: 171
Rejestracja: pn 16 kwie 2012, 17:06:35
Lokalizacja: Łódź

#12

Post autor: EmpTy212 »

Ale piastę przydało by się oczyścić z rdzy przed zakładaniem tarczy, jakiegoś druciaka na wiertarkę i oblecieć.
ODPOWIEDZ