HONDA - jak to sie zaczeło....

Tylko informacje i dane techniczne bez względu na typ nadwozia.
zonk
Podwójny As
Posty: 221
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 23:51:08
Lokalizacja: 3city
Wiek: 39

HONDA - jak to sie zaczeło....

#1

Post autor: zonk »

Historia

Założycielem przedsiębiorstwa był Soichiro Honda.
Jako 15-latek opuścił rodzinne strony i rozpoczął praktyki w warsztacie samochodowym. Tam współpracował przy budowie samochodu wyścigowego o nazwie Art Daimler. Po sześciu latach Soichiro otworzył własną filię warsztatu samochodowego Art Shokai. W 1929 r. opatentował metalowe szprychy (do tego czasu stosowano kruche drewniane). Rok później Soichiro Honda założył fabrykę pierścieni tłokowych. W wieku 30 lat rozpoczął naukę w Technikum w Hamamatsu. Dwa lata później wstąpił w szeregi studentów Tohoku Imperial University and Nihon Seiko Muroran Seisakusho. W 1936 r. powrócił do myśli o samochodach sportowych i rozpoczął pracę nad modelem Hamamatsu.


Pierwsze samochody

W 1948 roku powstała korporacja Honda Motor Co Ltd. Pierwszym krajem, do którego Honda eksportował swoje wyroby (mopedy) był Tajwan. Stany Zjednoczone koncern podbił w 1959 r. (w Los Angeles otwarto American Honda). Po roku 1980 placówki Hondy pojawiały się w Niemczech, Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii , gdzie nawiązana została współpraca z Roverem. Przedsiębiorstwo łącznie sprzedawało wówczas rocznie blisko 2,5 mln samochodów, ponad 4,4 milionów motocykli, zatrudniała 90 tys. ludzi w 95 fabrykach zlokalizowanych w 34 krajach. Honda pojawiła się w Polsce w roku 1993. Prezydentem Hondy Poland jest Takayoshi Yamaguchi. Przedsiębiorstwo zatrudnia w tej chwili ponad 50 osób i współpracuje z siecią 46 stacji dealerskich. Przy zachowaniu tych samych zasad dla całego koncernu, dokładane są starania, aby uwzględniać różnice pomiędzy poszczególnymi rynkami, co przekłada się na drobne odmienności w modelach w zależności od miejsca ich sprzedaży.

Bezpieczeństwo
Honda zajmuje czołowe miejsca na listach JD Power Consumer Satisfaction Index – zwanych Oscarami świata motoryzacji, sporządzanych na podstawie opinii użytkowników samochodów. W kwestiach bezpieczeństwa Honda Civic osiąga wysokie miejsca w rankingach Euro NCAP (the European New Car Assessment Programme), oraz w dziedzinie ochrony pieszych. Testy nowych modeli początkowo odbywały się na torach wyścigowych.

Obecnie Honda konstruuje silniki, sportowe samochody oraz pierwsze na świecie manekiny do badań efektów zderzenia z samochodem. Honda zwraca szczególną uwagę na zapobieganie uszkodzeniom kolan, które są bardzo powszechne i bardzo groźne w skutkach. Konstruktorzy Hondy dbają o dużą przestrzeń w przedniej części samochodu.


No i jajko...

Civic piątej generacji był oferowany jako: trzydrzwiowy z dzieloną tylna klapą, czterodrzwiowa limuzyna, oraz po raz pierwszy coupe i CRX. W piątej generacji zwiększyła się technika bezpieczeństwa, zaczęto montować ABS i EuroAirbag. Oferta silnikowa w trzydrzwiowej wersji rozpoczynała się od 75 KM a kończyła na 160 KM, w limuzynie od 90 do 160 KM. Z tą generacja zostały zaprezentowane nowe silniki VTEC: SOHC-VTEC i VTEC-E, zapewniają one dobre osiągi oraz niskie zużycie paliwa. Zmodernizowano najmocniejszy silnik, który osiągał 160-170 KM. Trzydrzwiowy Civic z silnikiem VTEC Economy wygrał w konkursie ADAC "EcoTour of Europe 1994" z wynikiem spalania 4,97 l/100km. W styczniu 1992 roku wchodzi do produkcji nowy, dwumiejscowy CRX, ze zdejmowanym dachem i 160 konnym silnikiem.

W 1992 zaprezentowano sportową odmianę kolejnej generacji Hondy Civic o oznaczeniu EG6. VTi było również po raz pierwszy dostępne jako limuzyna, co stanowiło bardzo praktyczny sportowy samochód dla czterech osób. Z zewnątrz auto można było odróżnić po charakterystycznych 15 - calowych felgach oraz naklejce Dohc Vtec w tylnym dolnym rogu karoserii. Wersja VTi różni się wyposażeniem , posiada regulowaną kolumnę kierownicy, tylną wycieraczkę o kilku trybach pracy, wyciszenie maski, lepszy system stereo, podświetlane lusterko dla pasażera, podnóżek dla kierowcy, lakierowane elektrycznie sterowane lusterka oraz elektrycznie sterowany szyberdach oraz charakterystyczną dokładkę przedniego zderzaka. We wnętrzu zmieniono fotele, oraz w wersji 4d gdzie miejsce tylnej kanapy zajęły dwa sportowe fotele z podłokietnikiem.
Kolejna implementacja silnika Dohc Vtec o kodzie B16A2 osiągała 160 KM oraz zwiększony moment obrotowy. Zmieniono również sterowanie sprzęgłem z mechanicznego na hydrauliczne oraz przełożenia w skrzyni biegów, co w połączeniu z opływowym designem pozwoliło podnieść prędkość maksymalną do 215 km/h. W wersji SiR inne było wnętrze, gdzie w 3d zastosowano inne tylne fotele, inaczej rozplanowano bagażnik z podwójnym schowkiem oraz zastosowano inne zegary.
ODPOWIEDZ