Tarcze

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.

BBCode włączony
[Img] włączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Tarcze

#14

autor: Boniek87 » sob 04 sty 2014, 22:38:39

co do wyważania kół to ja bym na Twoim miejscu sprawdził na inne wyważarce bo ja też jeździłem do super extra mega zaufanego zakładu no ale w końcu zdecydowałem się pojechać do innego, z nowymi maszynami. Okazało się, że po wyważeniu na nowej maszynie ciężarki były przyklejone w zupełnie innym miejscu, mało tego - na jednym kole z 40 gr zrobiło się 5 gr a na drugim brakowało 20 gr.... różnica była bardzo duża, bicie zniknęło. Przy wymianie zimowek było to samo - sprawdziłem wyważenie tego mojego serwisu odwiedzanego od lat na inne maszynie i znowu były różnice.


a co do przetaczania tarcz to jest to lekarstwo raczej na krótka chwilę bo tarcza która się pofałdowała ma już taką tendencję i w większości po jakimś czasie jest to samo - to nie mój wymysł tylko opinia wielu osób i mechaników

#13

autor: Wojtek92 » sob 04 sty 2014, 15:12:18

Sprawdź sobie jak wygląda powierzchnia tarczy: Czy jest równomiernie przetarta od klocków. Sprawdź sb tłoczki hamulcowe czy ładnie odbijają, czy odbijaki nie są zapieczone, czy klocki mają luz w jarzmie. Jeśli to bd grało, sprawdź koła ( czy nie ma balonów, guzów itp.). Jeśli i to jest w porządku oddaj na reklamację , tak jak wyżej pisali ;).

#12

autor: SCKAPE » sob 04 sty 2014, 02:48:35

Albo przepalowales... ja sobie zalatwilem tak tarcze w niecaly dzien...

#11

autor: sebawo » pt 27 gru 2013, 17:37:24

Jeśli tarcza krzywi się, to obstawiałbym dwie opcje:
1. Wada fabryczna i faktycznie z tym nic nie zrobisz.
2. Krzywa piasta. U mnie zeszły 3 komplety tarcz zanim się okazało, że wszystkiemu winna prawa piasta, także radziłbym pomierzyć przed zakupem nowego kompletu ;)

#10

autor: ceelx » pt 27 gru 2013, 11:21:29

oprzetacza się tarcze też, tylko że jak to zrobisz to zapomnij o reklamacji.
ponadto, jeśli dasz ro reklamacji to upewnij się że nie ma żadnego nalotu na pow. styku tarczy z piasta, bo odrazu ci odrzucą rteklamację;)
piasta musi być oczyszczona baardzo dokładnie i przesmarowana smarem miedzianym. jeśli to jest ok to reklamuj tarcze ale podmnieeń może od kogoś jarzmo zacisku/zacisk :rolleyes:

#9

autor: Grzybohun » czw 26 gru 2013, 18:44:54

sprawdź czy nie pomoże przetoczenie - zawsze to tańsze niż nowe tarcze ;)

#8

autor: MaciejWU » czw 26 gru 2013, 18:01:01

Przestawienie kół nie dało rezultatu.tez już mysle ze wada fabryczna tarcz.kupie jakieś inne np TRW i zobacze.bo niepokojące to jest.i pierun wie co się może później stać.bo jeszcze obstawiam krzywe zwrotnice,piasty.osadzenie tarczy na niej?nie wiem już gdzie szukać..

#7

autor: steve23 » czw 26 gru 2013, 17:55:56

ja stawiam na wadę fabryczną tarcz, bo zakładam że kupiłeś coś rozsądnego prawda? znajomy po 2 tys km miał wypadek z powodu pęknięcia tarczy a kupił coś porządnego. jeśli kiera nie bije przy prędkości powyżej 100 km to tarcze. chyba że masz zapieczone zaciski bo taka opcja też jest

#6

autor: MaciejWU » śr 21 sie 2013, 20:51:05

Jesli chodzi o odwazniki to ogarniam kola w dobrym warsztacie ale sproboje zamienic kola i jeszcze raz je wywarzyc.zobaczymy co wyjdzie w praniu.

#5

autor: Mela » wt 20 sie 2013, 21:12:34

Wszystko wymienione, to koła do wyważenia...mogą być krzywe felgi a nie zawsze to wyjdzie na wyważarce, także zamień koła przód-tył. Upewnij się też że koła są dobrze dokręcone.
Zdarzały się przypadki ,że to winna tarczy (wadliwe)...

#4

autor: MaciejWU » wt 20 sie 2013, 21:04:28

Sorki ze jeszcze raz ja ale Negroazor mówisz o złym osadzeniu..ale przecież nie ma znaczenia która tarcza przy kupieniu/zakładaniu na dana stronę-lewa czy prawa.a jak zakładałem to wszystko sprawdzałem,żeby nie odstawało albo było dobrze dokręcone-z odpowiednia silą a nie 'na hama'może być tez coś z geometria nie tak?rama np w tamtej części bo naprzyklad ktoś miał dzwona?dodam ze nie ściąga przy puszczeniu kiery w żadną strone nawet podczas hamowania..

#3

autor: MaciejWU » wt 20 sie 2013, 20:59:05

Tak dokładnie chodzi o trzesienie w czasie hamowania.tarcze nowe sztuki.wymienione sworznie,lozyska,drązki,nawet przeguby,kola wywazone i?na poczatku bylo ok przez jakis 1 miesiac i nagle znowu to samo.Negroazor pytam bo wlasnie kiera trzesie mi sie przy hamowaniu jakby ja ktos mial urwac zaraz..

#2

autor: Mela » wt 20 sie 2013, 20:34:31

Chodziło Ci kolego o trzęsienie kierownicą przy hamowaniu ?

Tarcze

#1

autor: MaciejWU » wt 20 sie 2013, 20:12:23

Siemka.słuchajcie mam takie pytanie związane z tarczami:co może jeszcze powodować ich bicie?wykluczam takie coś jak rozgrzanie ich maksymalnie podczas hamowania i wjechanie w kałuże,bicie młotkiem przy montażu(bo są tacy geniusze).co jeszcze może być przyczyną ze bija?dziękówka za odp

Na górę