baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Wymiana termostatu w silniku D15B2

Autor tekstu yoRker

Widząc jak często wałkowany jest temat termostatu a, że i mnie ten problem dotknął ostatnio postanowiłem zrobić przy okazji wymiany FOTO STORY.

A więc LET"s PLAY.

Wymiana TERMOSTATU w silniku D15B2.

Narzędzia i koszty:

  • klucz, najlepiej oczkowy 10"/12" (ze względu na trudny dostęp oczkowym lepiej się odkręca)
  • nowy termostat (mnie kosztował 55 zł MADE IN JAPAN )
  • płyn do chłodnicy zimowy ( ok 25 zł 5l. ).

Cel: Wiadomy.

Poziom trudności: 2/5.

Czas operacji: 0k 90.minut (ze względu na długie dolewanie płynu do układu)

ODPINAMY przewód masy ( - ) od akumulatora i lokalizujemy termostat (fot 1).

Po zlokalizowaniu i zrobieniu sobie miejsca (odsunięcie kabli) zaczynamy odkręcać 3 śruby 10" (foto 2).

Pamiętajmy, że w momencie odkręcania zacznie nam się lać płyn chłodniczy i zleci on aż do poziomu termostatu, więc czasem warto podstawić miskę pod auto.

Podczas wyjmowania starego termostatu ( foto 3).

Zapamiętajmy jak był on ustawiony! Chodzi mi tu o wypustki na uszczelce (każdorazowo nowa) i pozycje małego kołeczka, który musi być skierowany w górę w okolice śrubki mocującej kable od czujnika i masy ( zielona strzałka na foto 2 śruba i zielona strzałka-kołeczek foto 3).

Jak widać (foto 4) mój termostat wybrał to gorsze rozwiązanie i zablokował się w pozycji zamkniętej co spowodowało przegrzanie się silnika i w efekcie mogło spowodować uszkodzenie uszczelki pod głowicą i nie tylko...

Po zamontowaniu nowego termostatu, dokręceniu wszystkich śrub możemy założyć przewód masy na akumulator i...tutaj są różne szkoły ale ja zrobiłem w następujący sposób:

Odkręciłem korek chłodnicy i całkowicie śrubę odpowietrzającą 12"układ (foto 5) i powoli dolewałem płyn do chłodnicy. Zajmie to trochę czasu, więc uzbroicie się w cierpliwość. Gdy zaczęło mi się wylewać śrubą odpowietrzającą zakręciłem śrubę, korek chłodnicy i uzupełniłem płyn w zbiorniku wyrównawczym (biała bańka po lewej stronie chłodnicy).

ODPALIŁEM SILNIK I USTAWIŁEM DMUCHAWĘ I OGRZEWANIE W POZYCJI MAX!!!!

Popracował tak około 3-5minut, po czym wyłączyłem go i powtórzyłem akcje dolewania płynu do chłodnicy, ale już bez odkręcania śruby odpowietrzającej!!! Gdy już płyn przestał spływać ponownie uruchomiłem silnik i dałem mu popracować parę minut i w tym momencie poprzez odkręcenie śruby odpowietrzyłem układ chłodniczy (foto 5).

Odkręcajcie śrubę z czuciem gdyż zacznie się wylewać gorący płyn i możecie się poparzyć. Gdy zacznie lecieć już sama ciecz bez bąbli powietrza zakręcamy śrubę i to FINISH OPERACJI!!!

Po dwóch dniach dolałem płynu do zbiornika wyrównującego i chłodnicy gdyż jeszcze trochę płynu poszło w układ! Kontrolujcie TO co jakiś czas!!! Teraz moje BLUE jajeczko szybko się nagrzewa w środku co w obecnym okresie jest bardzo przydatne.

Niniejszy materiał nie jest materiałem profesjonalnym, bo i ja nie jestem profesjonalistą jest to raczej foto relacją z mojej wymiany!! Ma na celu podpowiedź, co, z czym i jak...

POWODZENIA

Źródło: www.japanese-riders.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info