baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Wymiana sworznia wahacza przedniego górnego

Autorem tekstu jest bencol

Wiec zaczynamy zabawę. Zabezpieczamy auto przed zsunięciem (dbamy o własne zdrowie i życie). Podnosimy na lewarku i zdejmujemy koło.

Oczywiście browarek jest wskazany!

Na zdjęciu widzimy sworzeń z którego odkręcamy osłonę za pomocą klucza 10, a pod osłoną znajduje się nakrętka sworznia która odkręcamy kluczem 17.

Jeżeli sworzeń nie chce wysunąć się to musimy puknąć kilka razy młotkiem (oczywiście nie w sworzeń).

Następnie odkręcamy śruby trzymające wahacz. Znajdują się w komorze silnika, klucz 17.

Teraz musimy zbić śrubokrętem blaszkę miedzy dwiema śrubami wahacza. UWAGA na przewód hamulcowy!!!

Ściągamy zabezpieczenie gumy, zsuwamy cala gumę ze sworznia, a następnie wyciągamy zabezpieczenie sworznia które jest pokazane na zdjęciu numer 8! Wkładamy w imadło i uderzając w śrubę sworznia, wybujamy go z wahacza.

Na zdjęciu widzimy nowy sworzeń ze zdjętą gumą, ponieważ z założoną nie przejdzie przez otwór w wahaczu.

Wahacz kładziemy na imadło i wbijamy młotkiem sworzeń. Uwaga na położenie samego sworznia w wahaczu. Sworzeń musi się poruszać względem wahacza tak jak pokazują strzałki. Jest to ważna sprawa!!!

Na wbity sworzeń zakładamy zabezpieczenie.

Po zalodzeniu zabezpieczenia sworznia zakładamy gumową osłonę i zabezpieczamy ją obejmą. Uważać należy, aby nie rozerwać gumy bo dostanie się do środka brud i wiadomo jak to się skończy!

Zakładamy wahacz z nowym sworzniem i możemy śmiało ruszać w drogę!

Źródło: http://www.civic4g.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info