Szukaj na stronie
Do wykonania potrzebne będzie:
Schemat symulatora wygląda następująco ( dostarczył go emg (thx.))
Podłączenie
Aby podłączyć symulatorek należy rozciąć przewody sondy lambda lub wiązkę idącą do sondy (przewody sondy są odporne na temperaturę i ciężko je zlutować ( trzeba kupić specjalną pastę do lutowania rynien w castoramie lub innym markecie za około 20pln), wiec wybrałem połączenie do wiązki).
Po odcięciu kostki mamy 4 przewody:
Odpowiednio do nich podpinamy następujące przewody z symulatora:
W przypadku wpinania symulatorka w przewody sondy będziemy je łączyć następująco:
Na koniec wszystko starannie izolujemy taśmą lub rurkami termokurczliwymi (rezystor w obwodzie ogrzewania będzie się rozgrzewał jednak nie na tyle żeby stopić taśmę).
Jeśli wszystko zostało prawidłowo wykonane, powinna się świecić jedna dioda a druga migać bardzo słabym światem (da sie zobaczyć praktycznie tylko w nocy), oraz napięcie pomiędzy przewodami out i +12...+15V powinno „skakać” pomiędzy 0 a 0,6V. Jeśli tak jest możemy zresetować komputer i cieszyć się brakiem check engin-u.
Moje gotowe urządzenie wygląda tak:
(obecnie symulatorek jest już w innym bardziej osłoniętym miejscu).
Na koniec dodam, żeby bardzo uważać przy wykręcaniu sond ponieważ są bardzo wrażliwe na wstrząsy i stuki. Jeśli check engine nadal będzie się świecił należy sprawdzić czy przy przekręcaniu główna sonda nie uległa zniszczeniu, w tym celu należy sprawdzić napięcie między białym i zielonym przewodem (powinno wahać się w zakresie 0-1V).
Opis połączenia dotyczy sondy 4 przewodowej. Urządzenie spełnia swoja funkcje zastępując druga sondę w przypadku braku katalizatora. Może być użyte do zastąpienia głównej sondy (może być wymagana korekcja amplitudy i/lub przedziału czasowego rezystorem 1 i 3) jednak nie powinno się tego robić, ponieważ może to nie korzystnie wpłynąć na prace i żywotność silnika.
Źródło: http://www.civic5g.pl