baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie




Przekładka silniczków regulacji świateł – fotorelacja

Autorem tekstu jest Toby

Jako że szukałem na forach opisu przełożenia silniczków elektrycznych z oryginalnych lamp do Black Clearów i niestety nie znalazłem go, przy okazji wymiany lamp zmajstrowałem taką małą fotorelacje dla potomnych, co by niepotrzebnie nie zepsuli sobie lamp przez niewiedze.

Z góry przepraszam za jakość zdjęć ale robione telefonem bo nie miałem nawet w planie robić fotorelacji.

Całą zabawę zaczynamy oczywiście od demontażu lamp czego opisywał nie będę.

Tak dla porównania OEM i Black Cleary.

Zaczynamy od odkręcenia śrubek, które mocują silniczek do obudowy lampy (4 sztuki po zewnętrznej).

Następnie odkręcamy kolejne 4 śrubki mocujące pokrywkę silniczka i ją zdejmujemy.

Naszym oczom ukazuje się cały mechanizm ale jedyną rzeczą, jaka nas interesuje jest wystająca ośka, która wewnątrz lampy jest nagwintowana i w zależności od kierunku obrotów przyciąga lub oddala lustro lampy w pionie.

Bierzemy kombinerki i po prostu kręcimy ośką w stronę lewą tak żeby ją całkowicie wykręcić z plastiku wewnątrz lampy.

Tak wygląda ten plastik po wykręceniu już silniczka.

A tak sam silniczek.

Teraz bierzemy nasze cleary i zabieramy się za przygotowanie miejscówki na silniczek. Z racji że nowe lamy mają regulację manualną przy pomocy śruby musimy tę śrubę umiejętnie wyciąć, posłuży nam do tego: zwykły brzeszczot, zaje....cie ostry nóż i lutownica ze sklepu "wszystko za 2 złote".

Łeb śruby jest schowany w takim plastikowym wieńcu, który trzeba obciąć brzeszczotem (można użyć też dremlem, ale ja takiego sprzętu nie posiadam).

Tu już plastki na około został obcięty.

I czas na cięcie łba śruby - ja też użyłem brzeszczota.

Po obcięciu łba trzeba wyciąć dziurę i wykręcić resztę śruby. Ja posłużyłem się taką oto lutownicą. Szczerze powiem że jest to mniej inwazyjny sposób niż użycie wiertarki bo syf plastiku nie naleci do wnętrza lampy.

Przy pomocy tej lutownicy wytapiamy otwór wokół śruby a resztę docinamy nożem.

I kombinerkami wykręcamy pozostałość po śrubie.

Później pozostaje nam tylko powiększenie otworu, ale trzeba uważać żeby nie naleciał syf do środka przy tym, no i na samym końcu montujemy silniczek wkręcając jego ośkę tak mniej więcej do połowy długości w plastik.

A tu już gotowe lampy z silniczkami.

Teraz kwestia podłączyć kostki i sprawdzić czy regulacja działa. U mnie wszystko zadziałało bez najmniejszych problemów.

Czas na całą przeróbkę oceniam na ok. 4-5 godz. Mam nadzieje że komuś się przydadzą moje wypociny.

Źródło: http://www.civic5g.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info