baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Regulacja obrotów biegu jałowego
oraz ssania w silniku D13B2

Przed przystąpieniem do regulacji gaźnika – wolnych obrotów i ssania, należy rozgrzać silnik do normalnej temperatury pracy (silnik wentylatora powinien się włączyć) oraz wyłączyć wszystkie odbiorniki energii elektrycznej. Filtr powietrza oraz wszystkie wężyki podciśnienia zostają na miejscu.

Z tyłu gaźnika znajduje się śruba zderzakowa regulująca obroty biegu jałowego (trochę trudno się do niej dostać). Regulujemy obroty na 800 RPM ± 50 RPM.

Gdy mamy już wyregulowane obroty biegu jałowego można przystąpić do regulacji obrotów na ssaniu (na obrazku poniżej jest przedstawione położenie śruby regulacyjnej ssania – stojąc z przodu samochodu z lewej strony gaźnika pod obudową filtra powietrza).

Przy uruchomionym silniku zdjąć przewód podciśnieniowy (1) z nastawnika przepustnicy (2).

Obroty powinny wzrosnąć do 2200 RPM. W razie potrzeby wyregulować obroty śrubą (3) za pomocą długiego śrubokręta krzyżakowego.

Po ustawieniu obrotów podpinamy wężyk podciśnienia (2) do nastawnika przepustnicy i obroty powinny spaść do prędkości biegu jałowego.

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info