Szukaj na stronie
Przed przystąpieniem do regulacji gaźnika – wolnych obrotów i ssania, należy rozgrzać silnik do normalnej temperatury pracy (silnik wentylatora powinien się włączyć) oraz wyłączyć wszystkie odbiorniki energii elektrycznej. Filtr powietrza oraz wszystkie wężyki podciśnienia zostają na miejscu.
Z tyłu gaźnika znajduje się śruba zderzakowa regulująca obroty biegu jałowego (trochę trudno się do niej dostać). Regulujemy obroty na 800 RPM ± 50 RPM.
Gdy mamy już wyregulowane obroty biegu jałowego można przystąpić do regulacji obrotów na ssaniu (na obrazku poniżej jest przedstawione położenie śruby regulacyjnej ssania – stojąc z przodu samochodu z lewej strony gaźnika pod obudową filtra powietrza).
Przy uruchomionym silniku zdjąć przewód podciśnieniowy (1) z nastawnika przepustnicy (2).
Obroty powinny wzrosnąć do 2200 RPM. W razie potrzeby wyregulować obroty śrubą (3) za pomocą długiego śrubokręta krzyżakowego.
Po ustawieniu obrotów podpinamy wężyk podciśnienia (2) do nastawnika przepustnicy i obroty powinny spaść do prędkości biegu jałowego.