baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie




Naprawa przekaźnika pompy paliwa

Autorem tekstu jest Zapart_P

Temat poruszany, ale chciałem trochę dopowiedzieć, żeby było wszystko w kupie.

Jeżeli przekręcamy kluczyk i nie słychać "bzzzzzz.... cyk" a potem honda nie odpala to winny jest przekaźnik pompy paliwa. Możemy kręcić i kręcić rozrusznikiem i nic to nie da. Lepiej dać sobie spokój i wykonać kilka czynności:

  1. Szukamy klucza 10 (najlepiej oczkowy z grzechotką, oczkowy koniecznie)
  2. Szukamy preparatu, który umożliwi odkręcenie zapieczonej śruby M10 (jeżeli nie mamy, ćwiczymy triceps),
  3. Szukamy śrubokręta krzyżowego.
  4. Majstrujemy dodatkowe źródło światła.
  5. Uzbrajamy się w cierpliwość, pijemy melisę.... Nie pijemy kawy bo będziemy leżeli głową w dół i krew wypłynie nam przez uszy.

Zabieramy się do pracy.

  1. Odkręcamy 3 śruby schowka na monety (po lewej stronie, strona kierowcy),
  2. Odkręcamy jedną śrubę poniżej schowka trzymającą deskę rozdzielczczą, da nam to dodatkowy maleńki ruch przy odkręcaniu przekaźnika,
  3. Przekaźnik jest po lewej stronie.
  4. Kladziemy się głową na pedałach i zaczynamy mocować się ze śrubą która przytrzymuje ramie przekaźnika-taką blaszkę, która chyba ma za zadanie amortyzować wstrząsy. Dobrze jest wcześniej potraktować tą śrubę WD40.... olejem, co mamy.
  5. Wypinamy wiązkę przewodów i wyjmujemy przekaźnik.

Dalej rozbieramy przekaźnik, rozpinamy i szukamy gdzie jest zimy lut. Tzn. miejsce, gdzie kiedyś było połączenie, a teraz nie ma. Lokalizujemy i poprawiamy lut. Na wszelki wypadek nie używamy lutownicy transformatorowej, może nic sie nie stanie... ale lepiej dmuchać na zimne. Ja użyłem lutownicy takiej zwykłej oporowej. Po poprawienu połączenia montujemy wszystko do kupy, podłączamy wiązkę, przykręcamy schowek, odpalamy silnik, cieszymy sie, cieszymy sie i jeszcze raz sie cieszymy. Mozemy zgasic silnik i go odpalić jeszcze raz i tak tyle razy, ile mamy ochote i zawsze odpali.

Żródło: http://civic4g.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info