Szukaj na stronie
Temat jest rozwinięciem opisu z działu TEKSTY dotyczącego przeróbki świateł wersji europejskiej na wersję pseudo USA. Do tego zrobiłem opis zasilania lamp USDM tak, żeby było już kompletnie.
Co to są lampy USA i dlaczego inaczej świecą?
Lampy Hond produkowanych na rynek amerykański różnią się budową oraz podłączeniem instalacji.
Na tej fotce widać różnice świecenia lamp na Europę i USA.
Lampy Europa
Lampy USA
Dlaczego lampy USA święcą w inny sposób? Dlatego, ze lampa zewnętrzna ma dodatkową żarówkę (która w oryginale jest obrysówką - 5W) oraz dlatego, ze klosz zewnętrzny i wewnętrzny ma inną budowę. No i dlatego, ze wewnętrzne części lampy(te w klapie) tez święcą. Na zdjęciu widać różnice w budowie klosza zewnętrznego oraz wewnętrznego (który ma dodana od wewnątrz wstawkę rozpraszającą światło koloru mlecznego).
Lampa USA
Lampa Europa
Różnice.
Po lewej lampa Europa/oraz górna
Dodatkowe miejsce na obrysówke, którego próżno szukać w europejskich lampach;
Wstawka rozpraszająca - obok dla porównania klosz Europa
Jak możemy sobie zrobić lampy pseudo USA???
Są na to dwa sposoby:
Sposób nr 1 to dokupienie klosza (tylnego/prawego wewnętrznego od lamp USA oraz wiązki do jego podłączenia i podłączenie tego. Jak to zrobić zostało już dawno opisane w dziale teksty.
Sposób nr 2 to homemade, które sam uczyniłem. W tym przypadku nie trzeba kupować klosza - można wszystko zrobić delikatnie przerabiając seryjne europejskie lampy.
Co nam potrzebne?
Jak to zrobić?
Demontujemy wewnętrzne tylne lampy
(LAMPA LEWA-OD KIEROWCY-zawiera światło przeciwmgłowe)
Rozkręcamy plastik oprawek i otrzymujemy taki widok:
Demontujemy odblask.
Demontujemy oprawkę na żarówkę przeciwmgielna (21W ) i wkładamy w to miejsce oprawkę na żarówkę dwuwłoknową. Jedno włókno (21W) będzie świeciło jako światło przeciwmgłowe a drugie włókno (5W) będzie naszym pozycyjnym. Oprawkę na żarówkę dwuwłoknową najlepiej wykorzystać z jakiegoś światła hondy - wtedy będzie nam pasowała idealnie w plastik ja podtrzymujący.
Następnie dorabiamy odblask. Mimo iż jest tu seryjny odblask, ja z niego zrezygnowałem bo w porównaniu z druga lampą (w której go seryjnie nie ma) była by spora różnica w jakości i jasności światła. Dlatego dorobiłem w obu lampach identyczne odblaski z aluminiowej puszki po piwie.
Po zmontowaniu całości okazało się, że światło świeci ładnie ale jaśniej bardziej punktowo od oryginału zewnętrznej lampy. Dlatego z żukowskiego klosza światła cofania wyciąłem cos w rodzaju rozpraszacza i lekko trysnąłem sprayem na biało (żeby powstało "mleczne szkło").
Po złożeniu tego tak to wygląda:
Następnie należy wszystko złożyć i podłączyć tak:
OPRAWKA DWUWŁÓKNOWA:
Z prawym światłem postępujemy analogicznie, czyli dorabiamy odblask i rozpraszacz. Wykorzystujemy oprawkę jednowłoknową (z lampy lewej) i wstawiamy w miejsce postojówki (seryjnie nie ma tam ani oprawki ani odblasku). Musimy tu zastosować żarówkę o mniejszej bańce - 5W.
Składamy wszystko i podłączamy wtyczkę i !!!!!!!!!!!!! o dziwo już to działa… Gdyby komuś nie działało (ja tak zrobiłem na początku ale później okazało się to zbyteczne) trzeba podłączyć plus i minus do tej oprawki-tutaj foto:
Można jeszcze wzbogacić ten montaż poprzez zastosowanie prawej oprawki dwuwłoknowej - mamy 2 światła przeciwmgłowe albo zrobić wersje uboższą na oprawkach jednowłoknowych - wtedy nie będzie żadnego światła przeciwmgłowego.
Można jeszcze pokombinować z lampami zewnętrznymi - zrobić dodatkową żarówkę, która oświetli brakujący kawałek klosza, ale.... efekt otrzymany niekoniecznie może być OK ponieważ budowa klosza US jest inna i to ona sprawia, ze lampa świeci tak ładnie.
Źródło: http://www.civicklub.pl