baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Przeróbka lamp tylnych civic 5gen tym razem home made

Tekst LCFR`a

Temat jest rozwinięciem opisu z działu TEKSTY dotyczącego przeróbki świateł wersji europejskiej na wersję pseudo USA. Do tego zrobiłem opis zasilania lamp USDM tak, żeby było już kompletnie.

Co to są lampy USA i dlaczego inaczej świecą?

Lampy Hond produkowanych na rynek amerykański różnią się budową oraz podłączeniem instalacji.

Na tej fotce widać różnice świecenia lamp na Europę i USA.

Lampy Europa

   

Lampy USA

   

Dlaczego lampy USA święcą w inny sposób? Dlatego, ze lampa zewnętrzna ma dodatkową żarówkę (która w oryginale jest obrysówką - 5W) oraz dlatego, ze klosz zewnętrzny i wewnętrzny ma inną budowę. No i dlatego, ze wewnętrzne części lampy(te w klapie) tez święcą. Na zdjęciu widać różnice w budowie klosza zewnętrznego oraz wewnętrznego (który ma dodana od wewnątrz wstawkę rozpraszającą światło koloru mlecznego).

Lampa USA

   

Lampa Europa

   

Różnice.

Po lewej lampa Europa/oraz górna

   

Dodatkowe miejsce na obrysówke, którego próżno szukać w europejskich lampach;

Wstawka rozpraszająca - obok dla porównania klosz Europa

Jak możemy sobie zrobić lampy pseudo USA???

Są na to dwa sposoby:

Sposób nr 1 to dokupienie klosza (tylnego/prawego wewnętrznego od lamp USA oraz wiązki do jego podłączenia i podłączenie tego. Jak to zrobić zostało już dawno opisane w dziale teksty.

Sposób nr 2 to homemade, które sam uczyniłem. W tym przypadku nie trzeba kupować klosza - można wszystko zrobić delikatnie przerabiając seryjne europejskie lampy.

Co nam potrzebne?

  • Puszka po piwie
  • kawałek mlecznego szkła lub klosz światła wstecznego od Żuka (jakieś 5 pln chyba)
  • oprawka na żarówkę dwuwłókowa (chyba ze nie chcemy mieć przeciwmgłowego to można zrezygnować - wtedy trzeba jednowłoknową bo w prawym kloszu nie ma żadnej...)
  • żarówka 5W cokołowa.

Jak to zrobić?

Demontujemy wewnętrzne tylne lampy

(LAMPA LEWA-OD KIEROWCY-zawiera światło przeciwmgłowe)

Rozkręcamy plastik oprawek i otrzymujemy taki widok:

Demontujemy odblask.

Demontujemy oprawkę na żarówkę przeciwmgielna (21W ) i wkładamy w to miejsce oprawkę na żarówkę dwuwłoknową. Jedno włókno (21W) będzie świeciło jako światło przeciwmgłowe a drugie włókno (5W) będzie naszym pozycyjnym. Oprawkę na żarówkę dwuwłoknową najlepiej wykorzystać z jakiegoś światła hondy - wtedy będzie nam pasowała idealnie w plastik ja podtrzymujący.

Następnie dorabiamy odblask. Mimo iż jest tu seryjny odblask, ja z niego zrezygnowałem bo w porównaniu z druga lampą (w której go seryjnie nie ma) była by spora różnica w jakości i jasności światła. Dlatego dorobiłem w obu lampach identyczne odblaski z aluminiowej puszki po piwie.

Po zmontowaniu całości okazało się, że światło świeci ładnie ale jaśniej bardziej punktowo od oryginału zewnętrznej lampy. Dlatego z żukowskiego klosza światła cofania wyciąłem cos w rodzaju rozpraszacza i lekko trysnąłem sprayem na biało (żeby powstało "mleczne szkło").

Po złożeniu tego tak to wygląda:

   

Następnie należy wszystko złożyć i podłączyć tak:

OPRAWKA DWUWŁÓKNOWA:

  • MINUS zostaje tam gdzie był (czarny)
  • PLUS (21W) od światła przeciwmgłowego podłączyć pod przewód (który jest w tym plastiku (zielony z białym paskiem)
  • PLUS (5W) od światła pozycyjnego podłączyć do widocznego na zdjęciu odizolowanego przewodu czerwonego z czarnym paskiem.

Z prawym światłem postępujemy analogicznie, czyli dorabiamy odblask i rozpraszacz. Wykorzystujemy oprawkę jednowłoknową (z lampy lewej) i wstawiamy w miejsce postojówki (seryjnie nie ma tam ani oprawki ani odblasku). Musimy tu zastosować żarówkę o mniejszej bańce - 5W.

Składamy wszystko i podłączamy wtyczkę i !!!!!!!!!!!!! o dziwo już to działa… Gdyby komuś nie działało (ja tak zrobiłem na początku ale później okazało się to zbyteczne) trzeba podłączyć plus i minus do tej oprawki-tutaj foto:

Można jeszcze wzbogacić ten montaż poprzez zastosowanie prawej oprawki dwuwłoknowej - mamy 2 światła przeciwmgłowe albo zrobić wersje uboższą na oprawkach jednowłoknowych - wtedy nie będzie żadnego światła przeciwmgłowego.

Można jeszcze pokombinować z lampami zewnętrznymi - zrobić dodatkową żarówkę, która oświetli brakujący kawałek klosza, ale.... efekt otrzymany niekoniecznie może być OK ponieważ budowa klosza US jest inna i to ona sprawia, ze lampa świeci tak ładnie.

Źródło: http://www.civicklub.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info