baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Lampy w stylu US w cifie 92-95

Autorem tekstu jest Pati

Krótki poradnik, co zrobić w EG, żeby z tyłu paliły się 4ry światła pozycyjne.

W naszej wersji europejskiej, z tyłu auta święcą się nam dwa światła pozycyjne w lampach zewnętrznych, a wewnątrz jest światło cofania i światło przeciwmgielne świecące się tylko po stronie kierowcy. Celem zabiegu jest przeróbka wiązki elektrycznej tak, by z tyłu paliły się cztery światła pozycyjne, światła stop zostają po staremu, światła przeciwmgielne będą się świecić zarówno po stronie kierowcy jak i pasażera. W wersji europejskiej (LHD) lampa wewnętrzna od strony pasażera ma zaślepione wyjście na światło przeciwmgielne.

Lista potrzebnych części:

  • tylna wewnętrzna lampa od wersji angielskiej (RHD)
  • dwie wiązki od tylnych lamp zewnętrznych
  • dwie żarówki 5W21
  • cienki płaski śrubokręt.

Zaczynamy pracę w domowym zaciszu. Bierzemy na warsztat wiązkę od lampy zewnętrznej:

W porównaniu do wiązki oryginalnej z lampy wewnętrznej:

Wiązka z lampy zewnętrznej ma cztery
przewody:

zamiast trzech:

Cały zabieg polega na tym, aby poprzestawiać w odpowiedniej kolejności kabelki. Poszczególne przewody wyciągają się w bardzo prosty sposób - wystarczy podważyć klapkę dociskająca przewody od strony przewodów, a następnie od strony wtyczki podważyć plastikowy zaczep (widoczny jest na poniższym zdjęciu tuż nad metalowym bolcem) i wyciągnąć przewód:

  • czarny przewód to masa i pozostaje bez zmian
  • czerwono-czarny przewód odpowiada za światło pozycyjne
  • zielono-żółty przewód to światło cofania
  • zielono-biały przewód to światło przeciwmgielne

Właściwą kolejność widać na poniższym zdjęciu:

Teraz pozostaje nam wymiana lampy wewnętrznej z tej wersji LHD na RHD

Jedyny problem, jaki pozostaje nam jeszcze rozwiązać to montaż wiązki. O ile sama wtyczka jest identyczna i pasuje idealnie, oprawki na żarówki już nie - są odwrotne - szara oprawka pasuje na dół, a czarna na górę. Rozwiązanie problemu zamontowania szarej oprawki na górę a czarnej na dół zostawię wszystkim indywidualnie - można podcinać, podklejać, dowolnie.

Tak wyglądało przed:

A tak wygląda po:

Życzę miłego dłubania.

Źródło: http://www.civicklub.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info