baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Lampa sygnalizująca działanie vtec

Autorem tekstu jest pirul

No więc krótko, bo nie ma o czym się rozpisywać – jak sobie zrobić lampkę, która sygnalizuje włączanie vteca.

To samo się robi przy d jak i b serii, kwestia innej lokalizacji zaworu w b (po lewej przed aparatem zapłonowym). Umiejscowienie lampki dowolne – czy to w liczniku w jakiejś wolnej kontrolce czy w zewnętrznej obudowie, można na tylnym zderzaku żeby golfy i calibry wiedziały co jest przyczyną ich zguby :P Zależy od fantazji.

Potrzebne są:

  • dioda 3, 5 lub 10mm dowolnego koloru, ale jak masz albo planujesz shift lighta to nie wybieraj diody o tym samym kolorze :)
  • czarna taśma izolacyjna,
  • 2-3m cienkiego przewodu w izolacji (najlepiej linka, nie drut) w zależności od miejsca montażu,
  • konektor zaciskowy do połączenia przewodów,
  • lutownica,
  • ok. 1-1,5m peszla najlepiej czarnego,
  • kilka opasek jednorazowych (tyrtytki, zipy, róznie się to nazywa, wiadomo o co chodzi)
  • inne bajery jak obudowa czy cokolwiek związanego z miejscem montażu wedle własnych upodobań.

Nie robiłem fotki każdego ruchu ręką bo po pierwsze cały zabieg nie jest to na tyle skomplikowany, żeby była taka potrzeba, po drugie u siebie już miałem to zrobione a tylko na prośbę piszę co i jak. Lokalizujemy pod maską solenoid, podpięty jest pod niego jeden kabelek, którym ecu podaje plus i włącza vtec. Zaznaczone na fotce jego miejsce w z6.

Przygotowujemy kabel, który będzie podpięty do diody i konektor i zapinamy na kabelku idącym do kostki do zaworu vtec (zaznaczone strzałkami na poniższym zdjęciu), po czym owijamy szczelnie taśmą izolacyjną i naciągamy peszel (zaznaczone dwoma równoległymi strzałkami), przypięty kabelek przez przepustkę w ścianie grodziowej przeciągamy do wnętrza (pod akumulatorem) mocując po drodze tak, żeby się nigdzie pod maską nie ‘merdał’ i pod dywanem ciągniemy w żądane miejsce docelowe, ucinamy zbędny zapas.

Kabelek lutujemy do plusa na diodzie (dłuższy pręcik), do drugiego pręcika lutujemy drugi kabelek i podpinamy pod jakąkolwiek masę najbliżej miejsca montażu. Poniżej fotka jak ja to sobie wymyśliłem na gotowo. I już.

Chyba nie muszę pisać, żeby nie sprawdzać, czy urządzonko działa na postoju :) Musimy jechać, żeby vtec się włączył więc nie katujcie auta obrotami pod garażem.

Źródło: http://www.honda-crx.info

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info