baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Nowe kable, wytłumienie drzwi,
montaż głośników POWERBASS S-6C S-10C, u-dimension

Autor tekstu macst

WITAM

Chciałbym pomóc innym amatorom car audio w budowaniu swojej muzyczki w samochodziku mianowicie CIVIC 5 gen. od razu zaznaczam ze nie jestem żadnym monterem car audio itp. ale może komuś się przyda mój opis wraz z fotkami.

Sprzęt:

  • dystanse MDF 18mm ze stronki www.powe.pl
  • głośniczki POWERBASS S-6C www.powe.pl
  • 12 sztuk mata polimerowa 50*25cm www.powe.pl
  • kabel w moim przypadku 2*1.5mm coś około 7m trochę dużo ale zapasiki nie przeszkadzają
  • pianka pod panele podłogowe spokojnie 5m kwadratowych koszt 7zł
  • opalarka suszarka itp.
  • jakieś wkrętaki
  • benzyna ekstrakcyjna
  • 1 metr najcieńszego peszelka
  • ewentualnie jakieś WD-40, smar itp do przesmarowania zamków efekt to leciutko chodzące zameczki i rygielki
  • plastikowe opaski
  • taśma dwustronna

Dobra zaczynamy najpierw od puszczenia nowych kabli:

Drzwi od kierowcy nie ma większych problemów odkręcamy głośnik z drzwi oraz plastikową pokrywkę pod kierownicą (ta co zakrywa gniazda bezpieczników) następnie wkładamy rękę w drzwi i wciskamy zatrzaski w kostce żeby wyciągnąć cała kostkę. kostka jak na foto:

Następnie przepychamy drut przez gumę żeby później przykleić taśma nasz kabel wyciągnąć drut z nowym przewodem jak na fot:

Kostka jest tak zrobiona ze spokojnie można włożyć obok nowy kabel i wszystko ładnie włożyć z powrotem w drzwi.

Sprawa ma się troszkę inaczej z drzwiami pasażera jest kostka która składa się z dwóch części jedna w środku drzwi druga na zewnątrz podważamy wkrętakiem płaskim tą czarną część zew. kostki i się nam ładnie rozkłada na dwie części.. fot:

A tak wygląda wewnątrz drzwi :

Kostka rozłożona :

Następnie składamy kostkę do kupy i rozwiercamy w miejscu gdzie nie ma podpiętych kabli ja nie mam elektrycznych szyb więc mam tylko dwa kable do głośnika z w wersji elektryką przewodów na pewno będzie więcej ale coś się znajdzie kilka wolnych pinów żeby rozwiercić fot:

Oczywiście przez gumę przepychamy drut żeby go wyciągnąć z nowym kablem a tak wygląda po rozwierceniu :

Następnie składamy kostkę do kupy i zatrzaskujemy i najgorsza czynność to pozakładanie z powrotem tych gumek w których idą kable do karoserii jak i do drzwi bo za schowkiem nie ma za bardzo miejsca żeby włożyć rękę. ale trochę męki i wszystko wygląda jak seria.

Do tweeterów nie ma najmniejszych problemów z przełożeniem wiec nie będę pisał (w moim przypadku tweetery przyklejone są na desce koło słupków).

Jeśli chodzi o umiejscowienie zwrotnic to nie jest to jakiś super professional sposób ale praktyczny i łatwy a i tak tego nie widać;

Pierwszą zwrotnicę zamontowałem pod kolumna kierownicy koło gniazda bezpieczników fot:

Drugą przykleiłem na taśmę dwustronna oraz przyłapałem dwoma opaskami:

Kolejnym etapem jest wygłuszenie: i tak rozbieramy boczek są opisy np. w poradniku multimedialnym na tym forum są linki: następnie oczyszczamy klej po zerwaniu folii ciężka sprawa trochę na ciepło trochę benzyną ekstrakcyjna jakoś poszło fot:

Następnie oczyszczamy powierzchnie wewnątrz jak i na zewnątrz po wyczyszczeniu kleju benzyną ekstrakcyjną i naklejamy maty najpierw grzejemy trochę blachę i przykładamy matę grzejemy matę daje daje się bardzo dobrze formować:

I kolejną obok maty dajemy na zakładkę tak ok. 1cm :

Następną przeciąłem na pół i dałem również obok siebie powyżej belki wzmacniającej drzwi:

Następnie nacinamy peszelki i zakładamy tak aby maty przykleiły się do peszelków a nie do cięgieł od klamki bo może być problem z otwieraniem drzwi później można je przykleić czymś do siebie ale nie koniecznie w drugich drzwiach już zostawiłem luźne peszelki tylko mata je trzyma:

Następnie zaklejamy wszystkie otwory technologiczne można powstawiać płaskowniczki w większych otworach ja dałem tylko jeden na dole drzwi w gotowych otworach nie dawałem więcej ponieważ nie chciałem wiercić a potem by to rdzewiało:

Płaskownik można okleić będzie bardziej wypukły na zewnątrz:

Tak wyglądają oklejone drzwi wiem wiem mógłbym okleić więcej ogólnie można było by zakleić całą powierzchnie ale nie miałem więcej mat a i tak na te wydałem 120zł ale myślę że jak na słuchanie do codziennej jazdy nie na zawody to tyle wystarczy.

Kolejny ciekawy etap to zbudowanie daszka nad głośnikiem w celu uniknięcia zalania głośnika czego przyczyną może być spływająca woda wewnątrz drzwi: przykładamy dwa kawałki pianki pod panele podłogowe wcześniej mocujemy tak na sztukę głośnik w dystansie i wkładamy cewka magnesu sama sobie uformuje daszek nad głośnikiem:

Odkręcamy głośnik i wycinamy piankę tworząc idealny daszek tak do połowy cewki ja zostawiłem może taki brzydki kołnierz na zewnątrz ale może też zrobi swojego rodzaju daszek na zewnątrz a zresztą i tak to wszystko jest przykryte maskownicą oryginalna wiec nic nie widać wedle woli można sobie na zewnątrz wszystko ładnie poprzycinać:

Przykręcamy głośnik i malinka.

Następnie (ja tak zrobiłem) ponaklejałem taśmę dwustronna na wypukłe elementy drzwi i wszystko przykryłem pianką powycinałem na otwory i przyłożylem boczek wszedł fajnie ciasno szczególnie przy szybie zawijamy aż do środka drzwi:

Drugie drzwi oczywiście tak samo z tym że tu widać taśmę bardziej:

Po założeniu boczka:

Foto pianki:

I to by było na tyle może parę słów komentarza i tak wielce długiego opisu może aż za długiego to już wy ocenicie.

Na razie to gra pod samym radiem alpine CDE-9871R i powiem tak efekt jest superr ludzie jak wsiadają od razu szukają głośników z tyłu i suba w bagażniku lusterko wstecznie całe drży przy dłuższych partiach basowych góra jak w opisie tych głośników naprawdę łagodna i nie męcząca a jednocześnie słyszalna bardzo dobrze ogólnie moja ocena super w planach mam oczywiście wzmaka do tego no i później suba jakiegoś.

Czas pracy niecały tydzień po południami na 3 godzinki tweetery zwrotnice i kable, dzień w którym wygłuszałem drzwi trochę przegiąłem bo zacząłem od 09:30 rano a skończyłem o 1:00 w nocy z tym ze ponad 3/4 prac robiłem SAM!!

Dobra koniec nie męczę i tak za dużo się rozpisałem, powiem tak SATYSFAKCJA GWARANTOWANA. Pozdrówka audio maniaków.

UPDATE:

kable do wzmaka i wzmak:

  • kable RCA AIV Green Power 5mb - polecam zero jakichkolwiek zakłóceń i przedźwięków (thx tata_muminka),
  • kabel zasilania 1x10mm2 około 6mb- minus do masy jakieś 1mb takiej samej średnicy,
  • bezpiecznik 40A (akurat do tego wzmaka) i oprawka na bezpiecznik,
  • kabelek remote 1x1,5mm2 5mb,
  • kabel głośnikowy 2x1,5mm2 od wzmaka do przednich głośników,
  • Wzmacniacz U-Dimension GLOW 4075.

Kabelki:

Wzmak:

Teraz tak kabelki w celu uniknięcia zakłóceń ciągniemy zasilanie lewym progiem z racji tego ze tam są wszystkie wiązki elektryczne a kable sygnałowe RCA i głośnikowe puszczamy prawym progiem żeby znajdowały się jak najdalej od źródła zasilania.

Oto parę fotek:

Te plastikowe progi zaczynamy rozbierać od zewnątrz podnosząc do góry plastik wyciągając z zaczepów w miejscach których zaznaczyłem czerwonymi kółeczkami:

Przeciągamy kabelek przez plastikowe korytko które się rozkłada na dwie części żeby było profi.

Druga strona analogicznie tak samo a potem przy bocznych tylnich plastikach to już bajka jedyne co to polecam zdjęcie kanapy oraz oparć zajmuje to dosłownie 5sekund wszystko opisane w poradnikach w dziale warsztat FAQ wiec nie będę pisał jak to zrobić i kabelki już w bagażniku masę podłapałem (wcześniej obdrapałem z lakieru w miejscu gzie przykręcona jest tylnia kanapa na środku blisko i dosyć solidne połączenie).

Kolejna sprawa to ewentualny problem z wsadzeniem radia do którego dopieliśmy przewody RCA wiec polecam wycięcie kawałka plastiku za radiem z lewej strony wtedy wszystko idealnie pasuje najlepiej i najszybciej użyć do tego lutownicy chociaż można się trochę pomęczyć brzeszczotem (fragment do wycięcia zaznaczony).

Brzeszczot:

Efekt:

Wzmak jak na razie przykręcony na sztukę do podłogi będzie skrzynka basowa będzie ładnie i schludnie.

Efekt opisałem kilka postów niżej po prostu piorunujący głośniki odżyły po takiej dawce mocy zupełnie inne granie dużo głośniejsze mocniejsze bardziej klarowne i przede wszystkim czyściutkie brzmienie ze spora dawka basu.

kolejny UPTADE 26.10.

tak wiec dziś zakończył się mój projekt odnośnie muzyki w samochodzie dziś doszedł długo oczekiwany sub PB S10c.

Teraz scenka dźwiękowa naprawdę śliczna przednie głośniki odfiltrowane +80hz nie musza aż tak niskich częstotliwości przenosić wiec i można było podkręcić im troszkę wzmocnienia na wzmaku przez co jeszcze głośniej grają powiedziałbym za głośno ale nadal czysto.

Odnośnie suba co mnie zdziwiło wzmak ma 220W sub do 270RMS a wzmak na niecałe 3/4 wzmocnienia później słychać już ze subik zaczyna wymiękać ale i tak daje rade zatrząść autem.

Na początku wdawało się ze jakby nie radził sobie z szybsza muzyka (metal) ale po dłuższej zabawie z filtrami efekt całkiem fajny daje rade naprawdę.

Jeżeli ktoś szuka wzmocnienia basu a nie masakratora który blachy gnie to śmiało można polecić ten subik.

to by było na tyle może komuś się przyda mój opisik pozdr

Źródło: http://www.honda.gda.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info