baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie




12 sposobów na niższe spalanie

  1. Uruchamianie silnika i ruszanie

    Już podczas uruchamiania silnika można zaoszczednić paliwo, które jest już coraz droższe. Podczas uruchamiania współczesnych silników nie trzeba naciskać na pedał przyspieszenia ponieważ dawka paliwa podczas jest regulowana automatycznie przez komputer. Wyjątek stanowi silnik gaźnikowy D13B2. Podczas uruchamiania silnika gaźnikowego z automatycznym ssaniem (D13B2) należy przed rozruchem wcisnąć całkowicie jeden raz pedał przyśpieszenia a następnie zwolnić. Powoduje to załączenie się automatycznego ssania.

    Po uruchomieniu silnika należy od razu rozpocząć jazdę. Nie ma potrzeby dogrzewać silnika - zwłaszcza w zimie, na postoju. Podczas jazdy silnik i katalizator szybciej osiągają właściwą temperaturę, także temperatura i ciśnienie oleju szybciej osiągnie optymalnie wartości.

  2. Właściwe operowanie pedałem gazu

    Bezpośredni wpływ na niższe spalanie jest właściwe dozowanie dawki paliwa poprzez pedał przyśpieszenia. Jazda powinna być płynna bez nadmiernej dynamiki. Należy możliwie szybko rozpędzać samochód aby osiągnąć prędkość obrotową umożliwiającą płynne przełączenie na bieg wyższy. Warto unikać nagłego i niepotrzebnego naciskania pedału gazu oraz hamulca.

  3. Jazda na możliwie najwyższym biegu

    Podczas jazdy ze stałą prędkością silnik pracuje pod niewielkim obciążeniem. Warto w odpowiednim momencie przełączyć bieg na wyższy. W silnikach Civic-a właściwym momentem będzie „wrzucanie” na bieg wyższy przy prędkościach obrotowych silnika nie przekraczających 3000-3500 RPM. Ma to zwłaszcza znaczenie w „modzonych” silnikach gaźnikowych D13B2 z wcześniejszym otwarciem drugiej przepustnicy. W zmodyfikowanym gaźniku z wcześniejszym otwarciem drugiej przepustnicy owa druga przepustnica otwiera się przy prędkości obrotowej silnika 3000-4500 RPM.

    Optymalną prędkością podczas jazdy to ok. 90-100 km/h. Przy tej prędkości silnik pracuje w granicach 2500-3000 RPM – ekonomiczna jazda bez obciążania silnika niską prędkością obrotową.

  4. Hamowanie silnikiem

    Nowoczesne samochody z wtryskiem benzyny podczas hamowania silnikiem nie zużywają benzyny. Podczas zdjęcia nogi z gazu komputer odcina dopływ paliwa do wtryskiwaczy. Hamowanie silnikiem ma również zastosowanie w silniku gaźnikowym D13B2. Zawór elektromagnetyczny (Primary Slow Mixture Cut-Off Solenoid Valve) znajduję się za komorą pływakową i odcina dopływ paliwa do dyszy bezpośrednio przed gardzielą gaźnika. Zaworek ten sterowany jest sygnałem z komputera ECU.

    Opłaca się więc dojeżdżać do skrzyżowania hamując silnikiem – załączone sprzęgło i puszczamy gaz. Oprócz niższego spalania następuje mniejsze zużycie okładzin ciernych hamulców – hamujemy silnikiem a nie układem hamulcowym.

  5. Na postoju wyłącz silnik

    Nowoczesne samochody są wyposażone w system wyłączający silnik po zatrzymaniu pojazdu. W starszych autach warto wyłączać silnik na postoju, po zatrzymaniu przed przejazdem kolejowym lub stojąc dłuższy czas w korkach. 1 godzina stania w korkach to +1 l zużycia benzyny. Oszczędzone w ten sposób paliwo można wykorzystać na przejechanie dodatkach kilometrów. Jeśli postój jest krótszy niż 1 minuta to nie warto gasić silnika, więcej paliwa będzie potrzebne na uruchomienie silnika oraz późniejsze doładowanie akumulatora niż zaoszczędziliśmy wyłączając silnik.

  6. Jazda na krótkich dystansach

    Znaczne oszczędności można uzyskać rezygnując z jazdy na krótkich dystansach. Po uruchomieniu silnika i jeździe na ssaniu silnik zużywa nawet do 30-40 l/100km. Dopiero po przejechaniu ok. 3-4 km ssanie wyłącza się i zużycie paliwa normalizuje się. Do sklepu w sąsiedztwie warto się przejść – będzie to lepsze dla twojej kieszeni, zdrowia i środowiska.

  7. Prawidłowe ciśnienie w oponach

    Często kierowcy zapominają o regularnej kontroli ciśnienia powietrza w oponach. Zbyt słabo napompowane ogumienie szybciej się zużywa, jak również zwiększa średnie spalanie nawet o kilka procent. Ciśnienie niższe o 0.5 Bar od zalecanego przez producenta, może spowodować zwiększenie zużycia paliwa od 5% w górę! Warto zatem co jakiś czas kontrolować ciśnienie w kołach.

    Pośredni wpływ na zużycie paliwa ma szerokość opony. Im szersza opona tym większe opory toczenia co przekłada się na większe zużycie paliwa.

  8. Stan techniczny samochodu

    Istotny wpływ na wysokość spalania na stan techniczny samochodu. Brudny filtr powietrza oraz zużyte świece zapłonowe mogą zwiększyć zużycie paliwa do 10%. Także zapieczone hamulce powodują wzrost zużycia paliwa. Niesprawny termostat (ciągle otwarty) powoduje, że silnik nie pracuje w optymalnej temperaturze. Ma to duże znaczenie podczas jazdy zimą. Niedogrzany silnik pracuje dłużej na ssaniu i tym samym zużywa więcej paliwa. Wizyty u mechanika warto więc traktować nie tylko jako przykrą konieczność. Istnieje spora szansa, że dzięki nim unikniemy niepotrzebnych wydatków.

  9. Redukcja zbędnej masy samochodu

    Często w samochodzie wozimy różne rzeczy, które nie są nam w danej chwili potrzebne. Usuń wszelki zbędny balast z samochodu. Każde 100 kg to 0,3l więcej spalonej benzyny.

  10. Opór powietrza pojazdu

    Niewidoczne powietrze stawia olbrzymi opór podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Aby praca silnika nie szła na marne warto zdjąć wszelkie niepotrzebne relingi, bagażniki i boksy dachowe oraz uchwyty na rowery. Warto pamiętać także o zamykaniu szyb. Ich otwarcie zwiększa zawirowania powietrza wokół pędzącego samochodu. Zamknięcie okien – szczególnie przy szybkiej jeździe – może zmniejszyć spalanie.

  11. Korzystanie z tempomatu

    Utrzymanie stałego tempa jazdy jest niezwykle ważne na długich trasach - szczególnie gdy jedziemy drogami szybkiego ruchu lub autostradami. Wyeliminowanie zmian prędkości oznacza brak konieczności rozpędzania pojazdu w trakcie którego zużycia paliwa jest największe.

  12. Wyłączenie klimatyzacji i innych zbędnych bajerów elektrycznych

    Godzina zbędnej pracy klimatyzacji kosztuje 0,5 l paliwa. Dlatego jeśli już „schłodziliśmy” samochód wartą wyłączyć „klimę”.

    Wytwarzany prąd w samochodzie nie jest darmowy. Im większy jest pobór prądu przez pojazd tym silnik zużywa więcej paliwa na jego wytworzenie. Warto się zastanowić, czy wszystkie urządzenia elektryczne muszą pracować – podgrzewane fotele, lusterka czy szyby.

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info