Strona 1 z 1

automat -> manual

: ndz 02 paź 2011, 14:14:32
autor: rosik
Witam, nie wiem czy odpowiedni dział więc w razie czego proszę o przeniesienie. Moje pytanie to czy ktoś ogarniał lub ogarnia tutaj konwersję z automata na manual w civic 5gen HB? Jak dużo kłopotów z tym? Ile taka zabawa może kosztować? Co potrzebne prócz skrzyni, pedałów, sprzęgła, przeróbki kompa? No i czy da radę wpakować skrzynię od CRX'a? Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam :)

: ndz 02 paź 2011, 23:00:50
autor: czyzyk
Sporo zabawy, ale wiesz jeżeli bd chcial wstawiać manuala to musisz sie liczyc tez z tym ze, jak bd nowa skrzynie wstawial to trza razem z łapami bo inne troche, i troche zabawy przy drazku zmiany biegow - bo jezeli widziales to inczej manualna wyglada.

: pn 03 paź 2011, 00:04:11
autor: CYkada
gajga od biegów z ciegnami/patykami, skrzynie z kolem zamachowym, sprzęgłem, pedal sprzegla+ pompa, przewód wysprzeglika, i costam z łapa od skrzyni chyba jest, skrzynia z rexa bedzie pasowła.

: pn 03 paź 2011, 23:42:50
autor: rosik
Jeszcze pytanie czy ktoś to z forum robił lubi robi?

: wt 04 paź 2011, 16:14:10
autor: Pyrek
W moim aucie był robiony swap skrzyni.

: wt 04 paź 2011, 16:21:10
autor: CYkada
to nie jest swap skrzyni, tylko przekladka z automata na manual, rakuu robil to w 4genie, regula bedzie ta sama.

: pt 10 sie 2012, 17:49:47
autor: siatek81
Ja u siebie sam z kumplem zrobiliśmy przeszczep automat > manual
Wszystko chodzi jak w zegarku ale rzeźby było sporo

: czw 10 sty 2013, 21:54:10
autor: petro505
Siemka.
Czytałem gdzieś że półosie z automata mogą nie pasować do manualnej skrzyni, prawda to? I czy graty do zmiany na manual bd pasować z EG3 do EG5? Bo mam całe eg3 i z niego chciałem przekładać wszystko.

: czw 10 sty 2013, 23:18:28
autor: siatek81
Półośki normalnie pasują z automata.
Ja u siebie skrzynie mam z eg3 ale reszta wsadziłem z eg4
Nie wiem jak to będzie z kołem zamachowym i sprzęgłem bo w eg3 na bank jest inne sprzęgło niż w eg4 i eg5

: sob 12 sty 2013, 18:22:47
autor: petro505
włanie dobrze jakby podeszedł zamach z d13 pod sprzęgło z d16z6 bo akurat taki to mam i chce wysłać do odelżenia go troszke

: sob 12 sty 2013, 18:55:15
autor: Walnuts.inc
Zamach z D13 to 200 mm sprzęgło z D16 to rozmiar 212mm, nie podpasi.

: śr 30 sty 2013, 21:53:18
autor: petro505
wiekszośc już rozwiązałem i jestem trakcie przekładki. Zastanawia mnie jeszcze czy pedał sprzęgła powinien mieć jakiś czujnik. Wiem że wersja z tempomatem napewno ale bez tempomatu? Dostałem pedał sprzęgła bez jakiegokolwiem czujnika i jestem ciekaw czy nie brakuje tego czujnika.

: śr 30 sty 2013, 22:02:57
autor: siatek81
Do czego ten czujnik miałby służyć??

: czw 31 sty 2013, 20:59:41
autor: petro505
Słyszałem że ma jakoś regulować obroty gdy wciśnie się sprzęgło żeby nie podnosiły się przez chwile tylko odrazu spadały.
Może jeszcze ktos pokazać które to są przewody i czujnik od wstecznego? Nie są to czasem 2 zielone kabelki i czujnik wystaje pionowo ze skrzyni? Bo napewno zostaje wtyczka jedna z przodu skrzyni wolna druga z tyłu jest od prędkociomierza i ten czujnik na górze skrzyni.
Jeszcze co do elektyki bo chce robić według tego wzoru: http://honda-tech.com/showthread.php?t=2090074 i czy dobrze jest to podłączenie? Które zmostkować żeby myślał że jest na P lub N a które pociągnąć do czujnika?

: czw 31 sty 2013, 22:08:24
autor: siatek81
U mnie przy pedale nie ma żadnego czujnika.
Które to przewody trzeba zmostkować nie pamiętam a zrobiłem to tak że rozebrałem całkowicie kostkę przy lewarku po automacie i po prostu zobaczyłem które kable łączą się ze sobą po przesunięciu na P i je zlutowałe odłączając przewód który podświetla P.na liczniku.

: pt 01 lut 2013, 00:27:26
autor: petro505
spoko już powoli ogarniam wszystko i staram się księgować co się da więc mam nadzieje zrobić poradnik. Dzięki wielkie.

: sob 02 lut 2013, 17:29:55
autor: petro505
Ok wszystko podłączyłem tylko czekam na kompa i muszę zalać skryznie olejem.
Przy podłączaniu światła wstecznego trafiłem na taką wtyczke która miała zostać niby a okazało się że po podłączeniu jej z czujnikiem wstecznego z manuala światła ściecą tylką po zmiani biegów nie gasną ale to już mniejszy problem. Na skrzyni z automau było coś takiego:
Obrazek

Czy to jest czujnik wstecznego? Chodzi o ta wtyczke podłączoną do dwóch grzybków.

A tu jest ta wtyczka:
Obrazek

A co do biegów N i P to okazało się podłączyć tylko zielono-czarny przewód z grubym czarno-czerwonym i wyświetlają się na zegarach obie czerwone lampki

: śr 20 lut 2013, 08:44:01
autor: dawid257
mam pytanie do tego tematu automat na manual.. wie ktos czy pasowała by skrzynia pedały i mechanizm zmiany biegów z civica 1.3 hatchback do 1.5 sedan? nie bedzie zadnego problemu z tym mechanizmem zmiany?

: czw 14 mar 2013, 20:28:25
autor: petro505
problemów raczej nie powinieneś mieć

: czw 21 mar 2013, 22:34:25
autor: choyli
Witam.

Jak to jest z ta lapa przy podłużnicy? Jedni mowia ze ta z AT jest w innym miejscu niz MT, inni mowia ze jest calkiem inna. W nastepny weekend bede sie przymierzal do zmiany automatu na manual. Mam lape z del sola, czy wystarczy ja zastosowac na mocowania do budy, czy trzeba bedzie jakis adapter robic, bądź przespawywać tę łape?

I jeszcze jedno pytanie, czy chlodnica wody moze pozostac z automatu?

Petro505 czy jestes juz po zmianie? Udalo sie przelozyc skrzynie bez wiekszych problemow?

Pozdrawiam. :)