Strona 1 z 1

Tylna klapa w HB - regulacja?

: śr 02 mar 2011, 13:58:32
autor: K23
Witam.

Podjąłem walkę z trzeszczeniem, telepaniem i innymi wnerwiającymi mnie dźwiękami w moim EG. Dźwiękami dochodzącymi z tyłu.

Co zrobiłem:

- Tylne boczki (te przy kanapie) mają wyjmowany element, miał swobodę poruszania, wyjąłem, podkleiłem gąbeczki takie do okien,
- Zdjąłem plastik z burty i wszystkie te cięgna nie obijają się już o blachę, bo podkleiłem kawałki filcu,
- Zainstalowałem C-pillar.

Ogólnie C-pillar dał dużo, jest ciszej, plastiki ucichły. Teraz jeszcze klapa, chyba kanapa i ta płyta pod wykładziną bagażnika. Najgłośniej telepie mi się tylna klapa, a raczej szyba. Ewidentnie ma jakiś luz.

Pytanie co w zamku i w jakim zakresie regulować oraz jak się do tego dostać? Najlepiej bym prosił o jakąś fotkę i zaznaczone którymi śrubkami kręcić i w jakim zakresie. Domyślam się, że jak przesadzę, to klapa albo się nie będzie chciała domknąć, albo w najgorszym przypadku otworzyć po zamknięciu. Można metodą prób i błędów, ale zamek szkoda skopać, więc wolę takie trywialne pytania tutaj zadać.

Temat chyba może się przydać, bo zapewne nie jestem sam z problemem nieprzyjemnych odgłosów.

: śr 02 mar 2011, 18:51:37
autor: SiVy
tez jestem ciekaw jak poardzić sobie z szybą więc jak cos wiecie to podrzuccie :d ja słyszałem ze nowe siłowniki troche pomagaja

: śr 02 mar 2011, 22:46:27
autor: Kondraczek
Mam u siebie nowe siłowniki i tez szyba hałasuje :/ Tez mam w planie C-pillara i mam nadzieje że coś pomoże ;) Co do regulacji zamka to wszystko jest opisane w manualu na stronie 230-232 :-)

: czw 03 mar 2011, 11:27:19
autor: SiVy
ale wiesz manual manualem liczą sie patenty :D Ja kiedyś przywiązałem sznurkami szybe chwytająć za siłowniki aby docisnąc do uszczelki i było znacznie ciszej. Z drugiej strony to bezsensu :D
Myślalem tez nad zapinkami zeby zapinać szybe coś w podobnego do zapięć maski wtedy szyb już na bank przestałaby sie ruszać bo miałaby 3 punkty zaczepienia zamiast jednego.

: czw 03 mar 2011, 13:55:41
autor: K23
SiVy pisze:ale wiesz manual manualem liczą sie patenty :D Ja kiedyś przywiązałem sznurkami szybe chwytająć za siłowniki aby docisnąc do uszczelki i było znacznie ciszej. Z drugiej strony to bezsensu :D
Myślalem tez nad zapinkami zeby zapinać szybe coś w podobnego do zapięć maski wtedy szyb już na bank przestałaby sie ruszać bo miałaby 3 punkty zaczepienia zamiast jednego.
To już jakieś ostateczne metody :D Jeśli z fabryki wyjeżdżała i nic nie latało to właśnie do takiego stanu chcę doprowadzić ;) Pora faktycznie pomęczyć manual :cool2:

: czw 03 mar 2011, 17:23:18
autor: SiVy
to ze lata moze byc efektem tego ze buda nie jest już taka sztwyna jak wyjeżdzała z fabryki przynajmniej ja sobie tak to tłumacze;P

: czw 03 mar 2011, 20:17:15
autor: CYkada
masz regulacje spasowania tylnej szyby, otwierasz ten plastik w którym jest silnik wycieraczki i masz 2 srubki na imbus do ustawiania, poluźniasz, czym oczko dasz bardziej do góry tym bedzie ciasnej, ale jak przesadzisz to nie domkniesz szyby, ja mam tak zrobione ze musze lekko docisnac szybe reka zeby sie zamkneło, ale nic nie halasuje,
dykte w bagaju mozesz podkleic filcem i nie bedzie walic,

w tylniej burcie masz bolce do regulacji, po bokach czarne na kluczyk...
pozdro

: czw 03 mar 2011, 22:36:29
autor: K23
CYkada fajnie, konkretnie, po ludzku :)

Podziałałem, jest ciszej :king: