cisnienie w oponach
cisnienie w oponach
nurtuje mnie jedna rzecz.
jakie powinno byc cisnienie w przednich gumach przy oponie 195/50r15.
wiem ze przy 175/70r13 powinno byc 2,1, ale jakie przy innych rozmiarach :!:
zna ktos jakis wzor na to :!:
a dlaczego :!: juz wyjasniam.
nabite mialem pow. 2,1 przy oponie 195/50r15 . wizualnie, w porownaniu z tylem, widac bylo ze jest jakby za malo. nawet o polowe.
spalanie w ruchu po miescie i traska ( 50/50) wychodzilo 9,23L/100km. nie oszczedzajac, nie wsciekajac sie, tylko normallnie swoim stylem jazdy.czasami lans, a czasami wscieklizna
postanowilem dobic powietrza tak, aby wizualnie bylo tak samo z przodu jak i z tylu.
dobilem do 2,6.spalanie spadlo przy takiej samej jezdzie (pokonuje monotonnie te same odcinki ) do 7,86L/100km po za tym lzej sie kreci kiera, no i jest troche twardziej.
zatem pytam was:
czy jest jakis wzor na obliczenie jakie powinno byc cisnienie :!:
jakie powinno byc cisnienie w przednich gumach przy oponie 195/50r15.
wiem ze przy 175/70r13 powinno byc 2,1, ale jakie przy innych rozmiarach :!:
zna ktos jakis wzor na to :!:
a dlaczego :!: juz wyjasniam.
nabite mialem pow. 2,1 przy oponie 195/50r15 . wizualnie, w porownaniu z tylem, widac bylo ze jest jakby za malo. nawet o polowe.
spalanie w ruchu po miescie i traska ( 50/50) wychodzilo 9,23L/100km. nie oszczedzajac, nie wsciekajac sie, tylko normallnie swoim stylem jazdy.czasami lans, a czasami wscieklizna
postanowilem dobic powietrza tak, aby wizualnie bylo tak samo z przodu jak i z tylu.
dobilem do 2,6.spalanie spadlo przy takiej samej jezdzie (pokonuje monotonnie te same odcinki ) do 7,86L/100km po za tym lzej sie kreci kiera, no i jest troche twardziej.
zatem pytam was:
czy jest jakis wzor na obliczenie jakie powinno byc cisnienie :!:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
to ze wiekszosc z nas ma 2,1 to napewno, bo kazdy sugeruje sie naklejka na progu czy tam gdzie ona jest.
ale mi chodzi o to czy jest jakis wzor na obliczenie tego, czy wlasnie niezaleznie od rozmiaru kola/opony powinno sie pompowac 2,1 :!:
ale mi chodzi o to czy jest jakis wzor na obliczenie tego, czy wlasnie niezaleznie od rozmiaru kola/opony powinno sie pompowac 2,1 :!:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
no na naklejce podane jest cisnienie dla kola 175/70r13
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
-
- Podwójny As
- Posty: 236
- Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
- Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
- Kontakt:
zaciekawił mnie ten temat, na zimówkach standardowo ciśnienie 2,1, ale na letnich wygląda na to, że jest trochę za mało. w necie znalazłem takie stronki:
http://www.tabelacisnien.pl/ - tam do ściągnięcia plik xls
a tu konfigurator ciśnienia opon online:
http://www.opony.com.pl/tabela_cisnien/ ... isnien.asp
pozdrawiam
http://www.tabelacisnien.pl/ - tam do ściągnięcia plik xls
a tu konfigurator ciśnienia opon online:
http://www.opony.com.pl/tabela_cisnien/ ... isnien.asp
pozdrawiam
hehehhe nie ma silnika 1,5 w hankach
nie ma tez naszego rocznika, ale przynajmniej wiadomo ze powinno byc wiecej
ale masz +
nie ma tez naszego rocznika, ale przynajmniej wiadomo ze powinno byc wiecej
ale masz +
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
zostawilem na 2,1rutkose pisze:Ceelx z tyłu pozostałeś przy 2.1, czyli zalecanym ?
rozmawialem z jednym z mechanikow i powiedzial ze 2,6 to moze za duzo, ale 2,4 to na minimum z przodu, a z tylu na 2,2 trzeba dobic.
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Ja jakis czas temu sprawdzalem ciśnienie. Przód nabilem 2.1 tyl 2.0. Ogólnie sobie testowałem jak najlepiej jeździć...dobijałem też tył 2.3 auto jest jescze bardziej nadsterowne i tyl za bardzo twardy wiec wrocilem do 2.0.
Co do spalania to nie sprawdzalem ale hmm bardzo możliwe bo ostatnio przy max butowaniu na 100km spalił mi 13l...( spowodowane raczej tym, że po zmianie kolektora, wydechu i resecie trzeba stroić...a to później po wszystkich modach).
Problem jest taki, że z przodu mogło by być ciśnienie 2.4-2.5 ale z tyłu takie jest zdecydowanie za duże... wiec na tył 2.2 myśle, że max -tymbardziej jak ktoś ma gwint lub jakis inny twardy zawias. Druga strona medalu jest taka, że jak ktoś lubi zeby auto mialo tendencje do wyjechania tylem w zakręcie a 5gen taką tendencje ma, to z tyłu przydało by się nawet większe ciśnienie jesli chcemy zeby "łatwiej" auto poleciało tyłem...ale to już indywidualna sprawa i raczej nie na codzienną jazde.(mowa o zdecydowanie za szybkiej jeździe i juz na granicy przyczepności gdzie najpierw ma uciekać tył nie przód-dlatego ciśnienie 2.4 przód i 2.1tył może być nie do końca najlepsze)
Jutro jade dobijać przód 2.3 tył 2.2 i potestowac...także ze spalaniem na w/w ciśnieniu przy jeździe po mojemu czyli pół normalnie pół bardzo dynamicznie spala 9l moze coś zejdzie...
a że ciśnienie 2.1 dla 15" 195/50 jest za małe przynajmniej z przodu może swiadczyć to że przy delikatnym (jakies 4cm wysokości) krawężniku opona się gnie tak jakby powietrza bylo zdecydowanie za mało -ale to też taki urok T1R...
Co do spalania to nie sprawdzalem ale hmm bardzo możliwe bo ostatnio przy max butowaniu na 100km spalił mi 13l...( spowodowane raczej tym, że po zmianie kolektora, wydechu i resecie trzeba stroić...a to później po wszystkich modach).
Problem jest taki, że z przodu mogło by być ciśnienie 2.4-2.5 ale z tyłu takie jest zdecydowanie za duże... wiec na tył 2.2 myśle, że max -tymbardziej jak ktoś ma gwint lub jakis inny twardy zawias. Druga strona medalu jest taka, że jak ktoś lubi zeby auto mialo tendencje do wyjechania tylem w zakręcie a 5gen taką tendencje ma, to z tyłu przydało by się nawet większe ciśnienie jesli chcemy zeby "łatwiej" auto poleciało tyłem...ale to już indywidualna sprawa i raczej nie na codzienną jazde.(mowa o zdecydowanie za szybkiej jeździe i juz na granicy przyczepności gdzie najpierw ma uciekać tył nie przód-dlatego ciśnienie 2.4 przód i 2.1tył może być nie do końca najlepsze)
Jutro jade dobijać przód 2.3 tył 2.2 i potestowac...także ze spalaniem na w/w ciśnieniu przy jeździe po mojemu czyli pół normalnie pół bardzo dynamicznie spala 9l moze coś zejdzie...
a że ciśnienie 2.1 dla 15" 195/50 jest za małe przynajmniej z przodu może swiadczyć to że przy delikatnym (jakies 4cm wysokości) krawężniku opona się gnie tak jakby powietrza bylo zdecydowanie za mało -ale to też taki urok T1R...
pali napewno mniej bo sa mniejsze opory, tylko ile powinno byc optymalnie
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Byłem na ustawieniu zbierzności i ustawialem ciśnienie. Przód 2.3 tył 2.1. Jeździ się dużo dużo lepiej ale to pewnie zasluga dobrej zbieżności bo wczesniej byla o 1stopien źle po jednej stronie. Czuc też, że przód jest wyraźnie twardszy ale zupełnie to nie przeszkadza jest wręcz na odwrót choć zawieszenie mam twarde.
Dodam jeszcze, że kompresor na stacji (statoil) był jakis kłamliwy...miesiąc wczesniej reguloalem ciśnienie na nim i nabilem przod 2.1 tyl 2.0 a kompresor w warsztacie pokazał zupełnie co innego... było o 0,3-0,4 mniej.
Dodam jeszcze, że kompresor na stacji (statoil) był jakis kłamliwy...miesiąc wczesniej reguloalem ciśnienie na nim i nabilem przod 2.1 tyl 2.0 a kompresor w warsztacie pokazał zupełnie co innego... było o 0,3-0,4 mniej.
nastepne wyniki z testu
samo miasto
przed nabiciem 10,43L/100km
po nabiciu 8,31L/100km
narazie jezdze na 2,6przod i 2,1 tyl
po konsultacji z osobami siedzacymi w motoryzacji, spadek spalania pb moglbyc tez czesciowo spowodowany tym http://civic5g.pl/forum/viewtopic.php?t ... sc&start=0
od samego cisnienia w oponach spadek moze byc na poziomie ok 1L.
a moze w gre wchodzi jeszcze to http://civic5g.pl/forum/viewtopic.php?t=1882
samo miasto
przed nabiciem 10,43L/100km
po nabiciu 8,31L/100km
narazie jezdze na 2,6przod i 2,1 tyl
po konsultacji z osobami siedzacymi w motoryzacji, spadek spalania pb moglbyc tez czesciowo spowodowany tym http://civic5g.pl/forum/viewtopic.php?t ... sc&start=0
od samego cisnienia w oponach spadek moze byc na poziomie ok 1L.
a moze w gre wchodzi jeszcze to http://civic5g.pl/forum/viewtopic.php?t=1882
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
-
- Berbeć
- Posty: 26
- Rejestracja: wt 21 lip 2009, 23:05:52
- Lokalizacja: zator