cisnienie w oponach

Coś puka i stuka? Trzeba to wymienić, a nie wiesz jak ?
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

cisnienie w oponach

#1

Post autor: ceelx »

nurtuje mnie jedna rzecz.
jakie powinno byc cisnienie w przednich gumach przy oponie 195/50r15.
wiem ze przy 175/70r13 powinno byc 2,1, ale jakie przy innych rozmiarach :!:
zna ktos jakis wzor na to :!:
a dlaczego :!: juz wyjasniam.

nabite mialem pow. 2,1 przy oponie 195/50r15 . wizualnie, w porownaniu z tylem, widac bylo ze jest jakby za malo. nawet o polowe.
spalanie w ruchu po miescie i traska ( 50/50) wychodzilo 9,23L/100km. nie oszczedzajac, nie wsciekajac sie, tylko normallnie swoim stylem jazdy.czasami lans, a czasami wscieklizna :gunsmilie:
postanowilem dobic powietrza tak, aby wizualnie bylo tak samo z przodu jak i z tylu.
dobilem do 2,6.spalanie spadlo przy takiej samej jezdzie (pokonuje monotonnie te same odcinki :D ) do 7,86L/100km :cyklop: po za tym lzej sie kreci kiera, no i jest troche twardziej.

zatem pytam was:
czy jest jakis wzor na obliczenie jakie powinno byc cisnienie :!:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
serwal4

#2

Post autor: serwal4 »

Ja mam zarówno na 175 zimowych i 195 letnich (13/15 cali) 2.1 bara wszędzie pompowane, pali podobnie (uwzględniając, że w zimie dłużej na ssaniu itd);

Choć chcę pokombinować i podpompuje wszędzie do 2.2;
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#3

Post autor: ceelx »

to ze wiekszosc z nas ma 2,1 to napewno, bo kazdy sugeruje sie naklejka na progu czy tam gdzie ona jest.
ale mi chodzi o to czy jest jakis wzor na obliczenie tego, czy wlasnie niezaleznie od rozmiaru kola/opony powinno sie pompowac 2,1 :!:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
kwiatek87

#4

Post autor: kwiatek87 »

o ile dobrze kojarzę, to te 2.1 jest podane dla 13-calowych felg. Większa fela => większe ciśnienie. Ja mam też 195/50R15 i z przodu mam 2.5, tył 2.3
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#5

Post autor: ceelx »

no na naklejce podane jest cisnienie dla kola 175/70r13
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
molekss
Podwójny As
Posty: 236
Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
Kontakt:

#6

Post autor: molekss »

zaciekawił mnie ten temat, na zimówkach standardowo ciśnienie 2,1, ale na letnich wygląda na to, że jest trochę za mało. w necie znalazłem takie stronki:
http://www.tabelacisnien.pl/ - tam do ściągnięcia plik xls

a tu konfigurator ciśnienia opon online:
http://www.opony.com.pl/tabela_cisnien/ ... isnien.asp

pozdrawiam
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#7

Post autor: ceelx »

hehehhe nie ma silnika 1,5 w hankach :D
nie ma tez naszego rocznika, ale przynajmniej wiadomo ze powinno byc wiecej
ale masz + :gunsmilie:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
rutkose

#8

Post autor: rutkose »

CO SUPER TEMAT!! Jutro jadę i pompuję jak ceelx do 2.6 bara bo kurcze może więcej mi pali właśnie dlatego, że jeżdżę na flakach z ciśnieniem jak dla 175, czyli 2.1. Ceelx z tyłu pozostałeś przy 2.1, czyli zalecanym ?
serwal4

#9

Post autor: serwal4 »

Mi teraz pali 50/50 miasto/poza spokojnie/butowanie ~7.8-8l na 100km... z wstępnych obliczeń;

Jak faktycznie zszedłbym na 2.3 bara choćby do 7.5l...
Miło by było;
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#10

Post autor: ceelx »

rutkose pisze:Ceelx z tyłu pozostałeś przy 2.1, czyli zalecanym ?
zostawilem na 2,1

rozmawialem z jednym z mechanikow i powiedzial ze 2,6 to moze za duzo, ale 2,4 to na minimum z przodu, a z tylu na 2,2 trzeba dobic.
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
rutkose

#11

Post autor: rutkose »

Jutro zrobię testing :D
kuchar

#12

Post autor: kuchar »

Ja jakis czas temu sprawdzalem ciśnienie. Przód nabilem 2.1 tyl 2.0. Ogólnie sobie testowałem jak najlepiej jeździć...dobijałem też tył 2.3 auto jest jescze bardziej nadsterowne i tyl za bardzo twardy wiec wrocilem do 2.0.
Co do spalania to nie sprawdzalem ale hmm bardzo możliwe bo ostatnio przy max butowaniu na 100km spalił mi 13l...;/( spowodowane raczej tym, że po zmianie kolektora, wydechu i resecie trzeba stroić...a to później po wszystkich modach).

Problem jest taki, że z przodu mogło by być ciśnienie 2.4-2.5 ale z tyłu takie jest zdecydowanie za duże... wiec na tył 2.2 myśle, że max -tymbardziej jak ktoś ma gwint lub jakis inny twardy zawias. Druga strona medalu jest taka, że jak ktoś lubi zeby auto mialo tendencje do wyjechania tylem w zakręcie a 5gen taką tendencje ma, to z tyłu przydało by się nawet większe ciśnienie jesli chcemy zeby "łatwiej" auto poleciało tyłem...ale to już indywidualna sprawa i raczej nie na codzienną jazde.(mowa o zdecydowanie za szybkiej jeździe i juz na granicy przyczepności gdzie najpierw ma uciekać tył nie przód-dlatego ciśnienie 2.4 przód i 2.1tył może być nie do końca najlepsze)

Jutro jade dobijać przód 2.3 tył 2.2 i potestowac...także ze spalaniem na w/w ciśnieniu przy jeździe po mojemu czyli pół normalnie pół bardzo dynamicznie spala 9l moze coś zejdzie...
a że ciśnienie 2.1 dla 15" 195/50 jest za małe przynajmniej z przodu może swiadczyć to że przy delikatnym (jakies 4cm wysokości) krawężniku opona się gnie tak jakby powietrza bylo zdecydowanie za mało -ale to też taki urok T1R...
serwal4

#13

Post autor: serwal4 »

I jak?
Ktoś testował?

Ja w końcu się ruszę... i dopompuje;
Myślę, że dam 2.3 bara przód, tył 2.2;
I się zobaczy;
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#14

Post autor: ceelx »

pali napewno mniej bo sa mniejsze opory, tylko ile powinno byc optymalnie
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
molekss
Podwójny As
Posty: 236
Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
Kontakt:

#15

Post autor: molekss »

ja po przeczytaniu tego wątku w moich 14' dałem na przód 2,4 i na tył 2,1. jak na razie jest dobrze
kuchar

#16

Post autor: kuchar »

Byłem na ustawieniu zbierzności i ustawialem ciśnienie. Przód 2.3 tył 2.1. Jeździ się dużo dużo lepiej ale to pewnie zasluga dobrej zbieżności bo wczesniej byla o 1stopien źle po jednej stronie. Czuc też, że przód jest wyraźnie twardszy ale zupełnie to nie przeszkadza jest wręcz na odwrót choć zawieszenie mam twarde.

Dodam jeszcze, że kompresor na stacji (statoil) był jakis kłamliwy...miesiąc wczesniej reguloalem ciśnienie na nim i nabilem przod 2.1 tyl 2.0 a kompresor w warsztacie pokazał zupełnie co innego...;/ było o 0,3-0,4 mniej.
vidar

#17

Post autor: vidar »

Nigdy nie wierz kompresorom na stacjach! Lepiej wozić swój mały manometr ;)
rutkose

#18

Post autor: rutkose »

Podbilem przod do 2.2 tyl do 2.1 i.... auto pali mniej :D
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#19

Post autor: ceelx »

nastepne wyniki z testu

samo miasto
przed nabiciem 10,43L/100km
po nabiciu 8,31L/100km

narazie jezdze na 2,6przod i 2,1 tyl


po konsultacji z osobami siedzacymi w motoryzacji, spadek spalania pb moglbyc tez czesciowo spowodowany tym http://civic5g.pl/forum/viewtopic.php?t ... sc&start=0

od samego cisnienia w oponach spadek moze byc na poziomie ok 1L.

a moze w gre wchodzi jeszcze to http://civic5g.pl/forum/viewtopic.php?t=1882 :gunsmilie:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
piotrek gt
Berbeć
Posty: 26
Rejestracja: wt 21 lip 2009, 23:05:52
Lokalizacja: zator

#20

Post autor: piotrek gt »

tylko nie zapominajcie ze cisnienie w oponach dodatkowo rosnie pod wplywem tem,z tego co pamietam o jakies 0,2-0,5atmosfery,
ODPOWIEDZ