Witam. Drugi raz padła mi uszczelka pod głowicą (rok temu zmieniałem, planowałem głowice etc). Posiadam serie D15B2. Pytanie czy podejdzie uszczelka od D16Z6 ? Słyszałem, czytałem że podejdzie i lepiej założyć od Z6 bo metalowa, wytrzymalsza i niższa (będzie delikatnie większa kompresja) prawda to ? Czy lepiej jakąś inną ? I najważniejsze - jaką firmę polecacie ?
[ Dodano: Pon 08 Cze, 2015 10:44 ]
Widzę że nikt na razie nie może mi pomóc, dowiedziałem się co nieco więc napiszę jakby ktoś szukał. Uszczelka z Z6 do B2 generalnie pasuje, różni się tylko delikatnie kanalikami które w Z6 są troszeczkę mniejsze jednakże ludzie je zakładają i jeżdżą na tym. Uszczelka jest niższa (bodajże 0,9mm) co zwiększa nieco kompresję. Ogólnie da się jeździć a jak z trwałością - nie wiem. Ja wolę założyć coś co pasuję na pewno. Wiadomo - najlepszy OEM - koszt okolice 250zł. Z tego co się dowiedziałem Honda później zaczęła stosować właśnie metalowe uszczelki w d15b2 i zalecała wymianę właśnie na takie. a Więc droższy OEM albo nieco tańszy a świetny Elring 051.340 który jest ulepszoną wersją uszczelki oryginalnej o numerach 12251-PM5-S02. Oczywiście jest to Elring z warstwą metalową.
Uszczelka pod głowicę od D16Z6 do D15B2
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Nikt nie odpisuje bo nikomu się nie chce. Tak samo jak Tobie nie chce się poszukać przed założeniem nowego tematu. Skoro dość powszechnym modem jest minime czyli założenie głowicy z z6 na dół d15, to chyba oczywiste jest że uszczelki również będą pasować.
Co do samej uszczelki, mam metalowego elringa i nic się mu nie dzieje.
Co do samej uszczelki, mam metalowego elringa i nic się mu nie dzieje.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
x2Laskosz pisze:Nikt nie odpisuje bo nikomu się nie chce. Tak samo jak Tobie nie chce się poszukać przed założeniem nowego tematu. Skoro dość powszechnym modem jest minime czyli założenie głowicy z z6 na dół d15, to chyba oczywiste jest że uszczelki również będą pasować.
Co do samej uszczelki, mam metalowego elringa i nic się mu nie dzieje.
Laskosz pisze:Nikt nie odpisuje bo nikomu się nie chce. Tak samo jak Tobie nie chce się poszukać przed założeniem nowego tematu. Skoro dość powszechnym modem jest minime czyli założenie głowicy z z6 na dół d15, to chyba oczywiste jest że uszczelki również będą pasować.
Co do samej uszczelki, mam metalowego elringa i nic się mu nie dzieje.
Mylisz się, przeszukałem nie tylko to forum jak i dużo innych stron. Dużo czytałem o minime i wiem że uszczelka generalnie pasuję. Ale nie o to mi chodziło. Chodziło mi dokładnie czy w serii d15b2 (nie np.: b2/z6) się dobrze zachowuje, czy jest lepsza, jakie są różnice czy na pewno wytrzyma. Takiej odpowiedzi nigdzie nie uzyskałem ani nigdzie nie znalazłem podobnej sytuacji. Co do uszczelki może w b2/z6 są ok, jednakże w serii d15b2 kanaliki nie do końca się zgadzają. Może by dała rade może nie - nie wiem nie mam doświadczenia, wolę nie ryzykować żebym nie musiał zmieniać po raz trzeci po paru kkm.
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2689
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Skoro po niedługim czasie wywaliło uszczele, to wg mnie problem nie leży po stronie uszczelki, tylko są jakieś błędy przy składaniu. Albo głowice planuje jakaś pyta, albo nierówny blok, albo jakieś inne cuda.
Co to była za uszczelka którą tak szybko Ci wydmuchalo?
Co to była za uszczelka którą tak szybko Ci wydmuchalo?
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
Kupiłem bodajże Victor'a Reinz'a chyba grafitowa albo z innego materiału (na pewno nie metalowa). Autem jeździłem rok, nic sie nie działo po czym auto stanęło na 3 tygodnie (zmiana koloru, blacharka) po tym czasie odpalam samochód i zaczyna się nie równa praca, dymienie etc. na początku myślałem że może świeca, lub zapiekł się pierścień olejowy ale niestety - po diagnozie wyszło że uszczelka pod głowicą. Teraz kupiłem porządną (mam nadzieję) z warstwą metalową firmy Elring model 051.340. Ten model uszczelki niby na stronie Elringa jest do d13 aczkolwiek ta uszczelka jako jedyna jest IDENTYCZNA jak OEM do d15b2 o numerach 12251-PM5-S02. Oprócz niej kupiłem uszczelki do klawiatury, kolektorów, olej, filtry, świece, płyn chłodniczy. Rozrząd robiony w tamtym roku więc zostawiam, jeszcze raz splanuje głowice (od nowości była tylko raz planowana) śrub głowicy nie wymieniam bo za droga zabawa, nie mam tylu funduszy teraz. Przeczytałem także że po wymianie uszczelki pod głowicą po 1kkm powinno się dokręcić jeszcze raz śruby - prawda to ? poprzednim razem tego nie robiłem, jeździłem na początku tylko ostrożniej.Laskosz pisze:Skoro po niedługim czasie wywaliło uszczele, to wg mnie problem nie leży po stronie uszczelki, tylko są jakieś błędy przy składaniu. Albo głowice planuje jakaś pyta, albo nierówny blok, albo jakieś inne cuda.
Co to była za uszczelka którą tak szybko Ci wydmuchalo?