Witam! Civik podobał mi sie chyba odkąd pierwszy raz go zobaczyłem, nieawno kupiłem Civika v w cenie 1800zł w LPG. cena taka a nie inna dlatego że trzeba się będzie mocno zająć blachą (reperaturki kupione spawacz ogarnięty . wziąłem go ze względu na to że silnik przyzwoicie pracował a podłoga była czysta niczym łza oczywiście kieliczy wachacze i wszystko inne co ważne także.
oczywiście moja Hanka nie stroni od minusów. niedawno zaczęła leciutko klekotać jak diesel spalanie na LPG wyniosło 13l/100km ( kod błędu 1 czyli sonda), dmucha i lekko pluje olejem spod korka i czasem po przekręceniu kluczyka po nocce odgroty na jałowym potrafią zejść do 400... (komputer wykrył błędy w podawaniu paliwa na jałowym. do wymiany mam filtr oleju, zrobić przeguby, zregenerować maglownicę.
oczywiście byłem przygotowany na takie koszty... czego sie spodziewać od auta za taką cenę .
Jako że jestem nowy chciałem was prosić o radę. co byście zrobili na moim miejscu? Remont silnika? swap na d16? mini-me? mam troche pieniędzy ale nie chce ich wywalić w błoto. nie jestem jakimś rajdowcem po prostu chce miło i bez stresu sie przemieszczać i za dużo nie płacić za paliwo. najchętniej został bym w LPG.
Silniczek 1.3 i problemy swap? mni-me? remont? DDDDD:
tak sie wlasnie zastanawiam... bo jak miałbym już zakładać nowy słupek to wolę coś co da mi frajdę na przyszłość bo pewnie za jakiś czas odczuje niedosyt mocy, stąd pytanie o mocniejszą jednostkę tylko wlasnie sie boję jak to będzie z instalacją LPG, czy bedzie trzeba zakładań nową czy coś zmieniać w starej a jeśli zmieniać to co?
katalogowe spalanie zazwyczaj ma się średnio do rzeczywistości, ale dużo zależy też od tego w jakim stanie jest silnik.
no i zdecyduj się, czy chcesz jeździć spokojnie i tanio, czy za jakiś czas odczujesz niedosyt mocy.
jak już mówisz o mini-me, to możesz zostać przy 1.3 i tylko głowicę np. z z6 założyć, bo w przypadku zakładania mocniejszych silników mini-me już nie ma sensu. najlepiej wtedy wziąć od razu całe d16
no i zdecyduj się, czy chcesz jeździć spokojnie i tanio, czy za jakiś czas odczujesz niedosyt mocy.
jak już mówisz o mini-me, to możesz zostać przy 1.3 i tylko głowicę np. z z6 założyć, bo w przypadku zakładania mocniejszych silników mini-me już nie ma sensu. najlepiej wtedy wziąć od razu całe d16