Strona 1 z 1

Konwersja ECU z Automatu na Manual

: wt 16 cze 2009, 23:14:04
autor: Pecado
Tematem dzisiejszych zajęć bedzie konwersja ECU z wersji z automatyczna skrzynią na ECU dla manualnej skrzyni.
Wesje ECU pod automata mozna poznac po elementach zaznaczonych na ponizszym zdjeciu w czerwonym kółku. Wersja z manuala ich nie posiada (w tym miejscu)

Obrazek

Roznice pomiedzy komputerami Auto i Manual sa w wartosciach rezystorów:

ECU USDM:
RP17 - 4,7 kOhm (Automat); Open/brak (Manual)
RP18 - 2,7 kOhm (Automat); Zezworkowane (Manual)

ECU JDM:
RP18 - 2,4 kOhm (Automatic); 1,4 kOhm (Manual)

O co chodzi ?

Ponizsze zdjecie przedstawia opisywane miejsce RP17 i RP18 (na focie komp USDM)

Obrazek

tak wiec przystepujemy do działania. W wersji dla manuala, USDM
Wylutowuje elementy RP17 oraz RP18.

Obrazek

W miejsce RP18 wstawiamy mostek lub zworkę. Czyli najnormalniej w świecie łączymy piny.
Do tego celu używam drucika z nóżki opornika.

: czw 17 wrz 2009, 12:58:45
autor: zimek500
Pecado , zrobilem prawie wszystko co jest opisane , odłączyłem kompa i po jego rozebraniu zauważyłem ze pina 17 juz nie było , ale pin 18 był i zrobilem zworke..
a tych dwoch elementow z pierwszej fotki nie mialem...
Silnik i komp byl zdejmowany z samochodu z automata ..

Zastanawia mnie tylko po co robi się konwersje z automata na manuala...
Jak jest roznica w tych kompach , co daje sama zmiana ??

: pt 16 paź 2009, 07:49:33
autor: Pecado
Przy podłaczeniu ECU z automatycznej skrzyni do manualnej, brakuje jakieś czujnika i zapala sie check. Konwersje robi sie po to, aby ten bład wyeliminować.

: sob 24 paź 2009, 19:09:49
autor: chomikawr
działa wlasnie dzis zrobione ;) dziekoweczka bo juz mnie wkurzalo swiecace swiatelko

: ndz 25 paź 2009, 08:13:07
autor: zimek500
a u mnie swieci się nadal....
błędu nie wskazuje ale ciągle swieci.....

: ndz 25 paź 2009, 11:57:31
autor: Miezian
Dzięki za tutka ;D U mnie dziwnym trafem, był komp od z6 od automata, choć w papierach wbite że od początku była skrzynia manual, dziwna sprawa. Z tego też powodu miałem zdrutowanego checka pod lampkę od akumulatora... A co do kolegi z poprzedniego posta, zrób samodiagonostyke i sprawdź czy nie wyrzuca błędów, jak jest wszystko ok, to może reset ecu pomoże.

: pn 26 paź 2009, 08:22:11
autor: Pecado
zimek500 pisze:a u mnie swieci się nadal....
błędu nie wskazuje ale ciągle swieci.....
Jak to mozliwe ze zapala Ci sie check, ale nie wskazuje błędu przy samodiagnostyce ? Jak robisz samodiagnostyke to sie check pali czy nie pali ? Jesli nie pali to moze byc bład 0, czyli błąd ECU.

Masz u siebie dodoatkową kość z mapa paliwa ? czy seryjny komp, tylko przerobiony z automata na manual ?

: śr 28 paź 2009, 08:27:59
autor: zimek500
Po przekręceniu kluczuka zapala mi sie check i nie gasnie , swieci mi się cały czas podczas jazdy , tz tak jakby cały czas byl w pozycji samodiagnostyki ...
Gdy zrobie zworke tak samo się swieci...

Odepne jakąkolwiek kostke to wyswietla sie bląd , czy to na zworce czy nie !

Raczej seryjny P06 , przerobiony na manuala .

: śr 28 paź 2009, 09:03:48
autor: Pecado
Dziwne, ale jesli chceck Ci nie gasnie to cos z ECU.

Obrazek
na focie powyzej tych RP17 i RP18 nie masz nic wlutowane tylko miejsce wolne na podstawkę 9tam gdzie jest napis 27256)?

Mozesz zrobic zdjecie tej czesci ECU ?

: śr 28 paź 2009, 09:38:28
autor: zimek500
w moim kompie nie bylo tych 2 elementow z pierwszej fotki , mimo iz wszystko bylo z Automata.
w miejscu rp18 mam zworke..

zdjęcie zdrobie i wkleje...

ogolem prawie mi to nie przeszkadza , chodz czasami dokucza pytanie dlaczego..

: śr 28 paź 2009, 09:40:01
autor: Pecado
zimek500 pisze:mimo iz wszystko bylo z manuala
chyba z automata ?

: śr 04 lis 2009, 22:29:38
autor: chomikawr
zobacz moze jak lutowales to cyna polaczyla inny rezystor u mnie tak bylo i pisalem do autora posta (ale nie odpisywal) i sam zauwazylem ze troszke sie zloczyl z innym rezystorem oddzielilem lut i poszlo ;)

: pt 06 lis 2009, 18:56:50
autor: zimek500
dzieki ziom , na dniach będe wyjmował kompa do fotek to sprawdze temat

: pt 06 lis 2009, 19:34:34
autor: Pecado
zimek500 pisze:dzieki ziom , na dniach będe wyjmował kompa do fotek to sprawdze temat
Warto zaopatrzyc sie w odsysyacz cyny (do nabycia w sklepach elektronicznych) ;)
O precyzyjnej lutownicy nie wspomnę :)

: sob 07 lis 2009, 00:42:23
autor: chomikawr
ja odsysacz mialem gorzej z dobra lutownica :P i telepiacymi sie rękoma ;P hehe ale działa i jest git :) teraz wiem kiedy silnik sie przynajmiej buntuje :P

: śr 15 lut 2012, 22:59:45
autor: siatek81
Zrobiłem to samo z P28 i autko teraz chodzi jak zegarek.
Dzięki

: ndz 11 sie 2013, 14:01:43
autor: GoLo
Panowie a bedzie chulać komp P06 z manuala w automacie ? czy trzeba to jakos przerobic ?

Re: Konwersja ECU z Automatu na Manual

: pn 02 kwie 2018, 19:59:46
autor: mawsercwr
Gdzie szukać wymienionych zdjęć ?

Re: Konwersja ECU z Automatu na Manual

: wt 03 kwie 2018, 17:38:49
autor: Grzesieek
Pecado już tutaj nie zagląda, więc może być problem.