Strona 1 z 1
Buczenie 2,5-4k
: ndz 07 wrz 2014, 17:18:13
autor: Piecho
Hej,
Coś mi strasznie buczy w zakresie ok. 2,5-4k obrotów. Wydech na kanale wygląda ok, więc kolejna podejrzana jest uszczelka kolektora. Kwestia, jak sprawdzić którego?
Jakie narzędzia potrzebuję, by samemu zmienić?
: ndz 07 wrz 2014, 17:40:26
autor: Grzybohun
żeby zmienić uszczelke w kolektorze? grzechotki/klucze już nie pamiętam jakie konkretnie, coś do zeskrobania starej uszczelki i nową uszczelkę.
nie wiem jaki jest sens ładowania past do wydechy pod uszczelki, ktoś stosował i może sie wypowiedzieć?
: pn 08 wrz 2014, 14:51:21
autor: gruszecky
kolektora jak już to wydechowego
: pn 08 wrz 2014, 15:38:28
autor: Wojtek92
Grzybohun, coś tam daje ta pasta, generalnie zawsze to coś
: pn 08 wrz 2014, 17:15:19
autor: Piecho
Pojadę na kanał zobaczyć.
Jak jest zimno i silnik się nie nagrzeje to jest OK. Wtedy też silnik ma więcej mocy.
: pn 08 wrz 2014, 17:23:54
autor: Wojtek92
może pękł gdzieś kolektor ? (uderzenie). weź nagraj filmik i wrzuć jak to wyglada
: pn 08 wrz 2014, 19:03:53
autor: gruszecky
Piecho pisze:Pojadę na kanał zobaczyć.
Jak jest zimno i silnik się nie nagrzeje to jest OK. Wtedy też silnik ma więcej mocy.
nie powinieneś tego wiedzieć
: wt 09 wrz 2014, 00:11:04
autor: Piecho
Wojtek - filmik czego konkretnie? Na wideo zwykle wiele nie widać w takich sprawach.
Gruszecky - nie rozumiem
: wt 09 wrz 2014, 01:05:53
autor: Wojtek92
Piecho, Tego buczenia, objawów, drgań
: pn 15 wrz 2014, 14:56:57
autor: Piecho
Póki co nie mam sprzętu, żeby nagrać.
Silnik traci moc, tak jak bym zamiast 1 klimatyzacji włączył ze 4.
Oczywiście jak pojechałem do mechanika to wszystko było OK. Stwierdził, że kolektor i uszczelki OK. Sam stawiał na czujnik położenia wału. Rzekomo się przegrzewa i to skutkuje taką pracą silnika.
Taka loteria. Można to jakoś samemu sprawdzić? W domowych warunkach przeczyścić czujnik?
: pn 15 wrz 2014, 17:01:33
autor: Piecho
Próbowałem zrobić samo-diagnostykę:
http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=14706
Lecz nie mam tam zielonej wtyczki ani nawet wtyczki z takimi przewodami. Za to są dwie, do niczego nie podłączone. Załączam zdjęcia:
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jakie przewody mam odłączyć by wykonać test? I do czego są te 2 niebieskie wtyczki?
http://imgur.com/a/vISnX
: pn 15 wrz 2014, 21:07:50
autor: Laskosz
nic nie odłączasz. Ma być luźna dwupinowa kostka i zwierasz w niej te piny, cienkim drutem np.
: pn 15 wrz 2014, 21:17:53
autor: Wojtek92
Laskosz pisze:nic nie odłączasz. Ma być luźna dwupinowa kostka i zwierasz w niej te piny, cienkim drutem np.
x2
: pn 15 wrz 2014, 21:32:23
autor: Piecho
Dzięki Panowie.
Sprawdziłem, check cały czas się świecił. Po wyjęciu druta zgasł, więc wygląda na to, że błędów nie ma.
Z tego co czytałem owy podejrzany czujnik jest gdzieś w aparacie zapłonowym. Sam mogę coś próbować zrobić?
: pn 15 wrz 2014, 21:46:34
autor: Laskosz
możesz podmienić aparat jak masz od kogo i sprawdzić. Czujnik halla to się nazywa jakbyś chciał się zagłębiać w temat, ale wątpie żeby on był winny.
Jak na zimnym lepiej działa i nie wywala błędów, to może posprawdzaj podstawowe rzeczy, czyli czy ma odpowiednią ilość powietrza, paliwa i iskry
: pn 15 wrz 2014, 21:50:08
autor: Piecho
Nie mam nic na podmiankę.
Co innego obstawiasz?
Pojeżdżę po mechanikach, ale nikogo na tyle zaufanego nie znam.
Edit: Świece są OK. Na gazie chodzi tak samo wtedy źle jak na benzynie, jeśli to coś zmienia. Jak się za resztę zabrać?
: wt 16 wrz 2014, 01:18:11
autor: Electrolit
Zmień chwilowo ułożenie wydechu, podłóż coś albo niech ktoś napręży rurę gdzieś po środku.
: wt 16 wrz 2014, 21:33:58
autor: Piecho
Stwierdziliśmy inne dwie możliwości:
1) Zawory do regulacji
2) Problem z tłumikiem środkowym
Bez kanału, więc tłumika nie jestem pewien, ale utrata mocy po rozgrzaniu może wskazywać na zawory.