Witam kupiłem kompletny uzbrojony silnik d15b2 wraz ze skrzynia i wiązka od znajomego. Jednak wcześniej wyciął wiązkę instalacji gazowej jak kompletny patałach Gdy zrobiłem porządki, zostało niepodłączone 6 przewodów, w okolicach wtyczek aparatu zapłonowego widocznych na zdjęciu foto 1 gazownik tez się nie popisał lutując kable w kołeczku bez rurek termo tylko jakąs lipną izolacją, ktorą zdjełem i zrobie to jak należy po rozwikłaniu problemu.
1- zielono-biały (cienki)
2- czerwono-biały (cienki)
3- żółto-zielony (cienki)
4- szary (grubszy)
5- żółty (grubszy)
6- zielony (grubszy)
Niepodłączona jest sonda lambda (1 przewód), jakiś czujnik na skrzyni biegów (2 przewody) oraz dwa czujniki pod aparatem zapłonowym foto 2.
Proszę o pomoc w rozgryzieniu prawidłowego podłącznia pozdrawiam.
D15B2 wycieta wiazka po gazie
Jesli chodzi o czujniki pod aparatem zapłonowym C2(czujnik temperatury silnika ktory idze na wskaznik temperatury do licznika) , C1 jest to czujnik temperatury silnika do komputera.
Czujnik C2 podłacz do przewodu cienkiego zólto zielonego,
Czujnik C1 podlacz do przewodów zielono biały i czerwono biały podlaczenie kabli obojetne poniewaz jest to czujnik rezystancyjny,
Czujnik na skrzyni 2 piny najprawdopodobniej bedzie to czujnik biegu wstecznego
Wydaje mi sie ze gruby kabel biały jest od sondy lambda ale nie jestem pewny na 100% bede w domu to zerkne do schematow narazie tyle.
P.S. chyba masz nieorginalna wtyczke od czujnika C1 temperatury silnika
oraz czujnik moze byc od jakiegos opelka lub bmw i moze miec inna rezystancje
Czujnik C2 podłacz do przewodu cienkiego zólto zielonego,
Czujnik C1 podlacz do przewodów zielono biały i czerwono biały podlaczenie kabli obojetne poniewaz jest to czujnik rezystancyjny,
Czujnik na skrzyni 2 piny najprawdopodobniej bedzie to czujnik biegu wstecznego
Wydaje mi sie ze gruby kabel biały jest od sondy lambda ale nie jestem pewny na 100% bede w domu to zerkne do schematow narazie tyle.
P.S. chyba masz nieorginalna wtyczke od czujnika C1 temperatury silnika
oraz czujnik moze byc od jakiegos opelka lub bmw i moze miec inna rezystancje
Swapy, remonty silnikow , elektryka, elektornika , malowanie komór silnikowych, strojenie
Ok dzięki wielkie. Tak ten szary czy tam biały był podłączony do sondy ale nie bylem pewny więc się wolałem zapytać.
C1 z tego co napisales to czujnik temp. silnika do licznika czyli temp plynu chlodzacego skoro jest na liczniku, dobrze zrozumialem ?
Nastepnie został niepodłączony czujnik na skrzyni (2 przewody) oraz dwa grubsze przewody żółty oraz zielony czyli 5 i 6.
A co do czujnika, który może być nie fabryczny, fajnie by było żeby ktoś jeszcze się wypowiedział. Lub jakby ktos podal jego parametry rezystancji to sam to sprawdze.
Reasumując przewód 5 i 6 gdzie ?
C1 z tego co napisales to czujnik temp. silnika do licznika czyli temp plynu chlodzacego skoro jest na liczniku, dobrze zrozumialem ?
Nastepnie został niepodłączony czujnik na skrzyni (2 przewody) oraz dwa grubsze przewody żółty oraz zielony czyli 5 i 6.
A co do czujnika, który może być nie fabryczny, fajnie by było żeby ktoś jeszcze się wypowiedział. Lub jakby ktos podal jego parametry rezystancji to sam to sprawdze.
Reasumując przewód 5 i 6 gdzie ?