D15B2 wycieta wiazka po gazie

Problemy z prądem.
Busek
Żółtodziób
Posty: 3
Rejestracja: sob 25 sty 2014, 18:38:21
Lokalizacja: Głuchołazy

D15B2 wycieta wiazka po gazie

#1

Post autor: Busek »

Witam kupiłem kompletny uzbrojony silnik d15b2 wraz ze skrzynia i wiązka od znajomego. Jednak wcześniej wyciął wiązkę instalacji gazowej jak kompletny patałach :furious: Gdy zrobiłem porządki, zostało niepodłączone 6 przewodów, w okolicach wtyczek aparatu zapłonowego widocznych na zdjęciu foto 1 gazownik tez się nie popisał lutując kable w kołeczku bez rurek termo tylko jakąs lipną izolacją, ktorą zdjełem i zrobie to jak należy po rozwikłaniu problemu.


1- zielono-biały (cienki)
2- czerwono-biały (cienki)
3- żółto-zielony (cienki)
4- szary (grubszy)
5- żółty (grubszy)
6- zielony (grubszy)

Niepodłączona jest sonda lambda (1 przewód), jakiś czujnik na skrzyni biegów (2 przewody) oraz dwa czujniki pod aparatem zapłonowym foto 2.


Proszę o pomoc w rozgryzieniu prawidłowego podłącznia pozdrawiam.
Martino26
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: sob 18 sty 2014, 21:08:47
Lokalizacja: Europe

#2

Post autor: Martino26 »

Jesli chodzi o czujniki pod aparatem zapłonowym C2(czujnik temperatury silnika ktory idze na wskaznik temperatury do licznika) , C1 jest to czujnik temperatury silnika do komputera.

Czujnik C2 podłacz do przewodu cienkiego zólto zielonego,
Czujnik C1 podlacz do przewodów zielono biały i czerwono biały podlaczenie kabli obojetne poniewaz jest to czujnik rezystancyjny,

Czujnik na skrzyni 2 piny najprawdopodobniej bedzie to czujnik biegu wstecznego

Wydaje mi sie ze gruby kabel biały jest od sondy lambda ale nie jestem pewny na 100% bede w domu to zerkne do schematow :) narazie tyle.

P.S. chyba masz nieorginalna wtyczke od czujnika C1 temperatury silnika
oraz czujnik moze byc od jakiegos opelka lub bmw i moze miec inna rezystancje :)
Swapy, remonty silnikow , elektryka, elektornika , malowanie komór silnikowych, strojenie
Busek
Żółtodziób
Posty: 3
Rejestracja: sob 25 sty 2014, 18:38:21
Lokalizacja: Głuchołazy

#3

Post autor: Busek »

Ok dzięki wielkie. Tak ten szary czy tam biały był podłączony do sondy ale nie bylem pewny więc się wolałem zapytać.

C1 z tego co napisales to czujnik temp. silnika do licznika czyli temp plynu chlodzacego skoro jest na liczniku, dobrze zrozumialem ?

Nastepnie został niepodłączony czujnik na skrzyni (2 przewody) oraz dwa grubsze przewody żółty oraz zielony czyli 5 i 6.

A co do czujnika, który może być nie fabryczny, fajnie by było żeby ktoś jeszcze się wypowiedział. Lub jakby ktos podal jego parametry rezystancji to sam to sprawdze.

Reasumując przewód 5 i 6 gdzie ?
Martino26
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: sob 18 sty 2014, 21:08:47
Lokalizacja: Europe

#4

Post autor: Martino26 »

Skoro bialy byl podlaczony do sondy to temat czujnika w skrzyni juz ma rozwiazany 5,6 nalezy podlaczyc wlasnie do czujnika w skrzyni. Obojetnie do ktorego pinu bo to jest wlacznik swiatel wstecznego :)
Swapy, remonty silnikow , elektryka, elektornika , malowanie komór silnikowych, strojenie
Busek
Żółtodziób
Posty: 3
Rejestracja: sob 25 sty 2014, 18:38:21
Lokalizacja: Głuchołazy

#5

Post autor: Busek »

Ok dzieki wielkie, w tygodniu bede dzialal zobacze czy zapali pozdr.

Edit: Nie bede zakladam nowego tematu. Poda ktos link albo da schematy wiazek do silnika d15b2 oraz oznaczenie pinow ecu P04, jak i calej instalacji kabiny.
ODPOWIEDZ