Oleje - zbiorczy temat

Serce samochodu niedomaga ?
Marleyo

#61

Post autor: Marleyo »

arvish pisze:a tak dokładnie bo odmian jest dużo :bored:
Lej MOTUL 6100 synergie + 10W40 albo jakiś Valvoline i będziesz zadowolony :D
marlas666
Żółtodziób
Posty: 1
Rejestracja: śr 07 wrz 2011, 13:14:05
Lokalizacja: Biała Podlaska

#62

Post autor: marlas666 »

witam nabyłem właśnie sedana z 94r silnik B16a2 silnik troche zalany olejem był lany 15w40 castrola ale jaki dokładnie nie wiem co proponujecie ??
Edler

#63

Post autor: Edler »

Teraz już nie masz wyjścia lej dalej minerała. Rozmawiałem z bardzo dobrym mechanikiem i mówił że nie powinno się schodzić w dół z olejem, czyli z 15W na 10W (i tak zaraz ktoś napisze że on z minerała wlał 10W i jeździ, ale ciekawe jak długo pojeździ :) )
crysis006
Berbeć
Posty: 28
Rejestracja: czw 15 mar 2012, 19:05:56
Lokalizacja: sandomierz

#64

Post autor: crysis006 »

ja mam pytanie bo w mojej D13b2 pasuje mi wymienic olej a na kartce pisze ze byl lany 5w50 castrol i mam dylemat czy rzeczywiscie byl taki czy inny, i jaki wlac teraz ?? moze ktos pomoze bylbym wdzieczny czy moze 10 w przy przebiegu 250tys lac?? oczywiscie nie bierze oleju w nienormowanych ilosciach.
Pawel
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#65

Post autor: Walnuts.inc »

Jak bierze olej to lej jakiegoś dobrego minerala.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
crysis006
Berbeć
Posty: 28
Rejestracja: czw 15 mar 2012, 19:05:56
Lokalizacja: sandomierz

#66

Post autor: crysis006 »

Wlasnie pisze ze nie bierze . a jesli mozna to prosilbym o bardziej wyczerpujaca odpowiedz bo zalezy mi na informacjach .
Pawel
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#67

Post autor: Grzesieek »

To czy silnik ma 50, 100, 200 czy 500k (często zależy od wyobraźni handlarza) przebiegu nie świadczy o jego stanie. Jeśli był zalewany 5w to taki lej, skoro silnik jest w dobrym stanie to szkoda lać gorszy olej. Dodam jeszcze, że D13 zazwyczaj nie mają tendencji do spalania oleju.
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#68

Post autor: Walnuts.inc »

crysis006 pisze:oczywiscie nie bierze oleju w nienormowanych ilosciach.
Jak dla mnie to znaczy że olej ubywa...
crysis006
Berbeć
Posty: 28
Rejestracja: czw 15 mar 2012, 19:05:56
Lokalizacja: sandomierz

#69

Post autor: crysis006 »

mozliwe ze zle wyrazilem sie. czyli jak rozumiem mam lac taki jak jest a ile wchodzi oleju ,bo jeszcze nie mialem okazji lac??
Pawel
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

#70

Post autor: niuniexPL »

Wchodzi 3,3L... Dla mnie 250 000KM to sporo i lałbym już 10w40 :) Tym bardziej, że piszesz że coś tam ubywa
crysis006
Berbeć
Posty: 28
Rejestracja: czw 15 mar 2012, 19:05:56
Lokalizacja: sandomierz

#71

Post autor: crysis006 »

dzieki wszystkim za odpowiedzi .dowiedzialem sie wystarczajaco duzo.
Pawel
Awatar użytkownika
KubaJ
Obeznany
Posty: 104
Rejestracja: pn 01 sie 2011, 08:56:12
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

#72

Post autor: KubaJ »

po swapie miałem zalany catrol edge sport 10w40 - jak zaleje teraz Motula 6100 10w40 to bedzie ok ?
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#73

Post autor: Grzesieek »

Teoretycznie będzie OK, ale jak porozmawiasz z mechanikami to często odradzają takie manewry z markami olejów. Trzymaj się tego co masz.
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#74

Post autor: Hakier »

cześć
właśnie dorwałem od wujka za darmo funkiel nówkę nie otwierany olej shell helix ultra racing 10w60. z tego co pisze na opakowaniu jest to full syntetyk z jakimiś tam dodatkami. co o nim sądzicie? dobry olej czy nie? nada się do silnika d16w4 z przebiegiem teoretycznie 127 tys. km. ?

Obrazek
niuniexPL
Natchniony
Posty: 1940
Rejestracja: wt 09 sie 2011, 19:34:51

#75

Post autor: niuniexPL »

To ja dołączę się też z pytaniem. Co myślicie o tym oleju?

http://allegro.pl/olej-mineralny-15w40- ... 84582.html


Mam teraz mobila 10w40 i łyka mi 3L na 10 000 KM... Ten podobno zawiera jakiś siarczek molibdenu czy coś tam i że jest lepiej dla silnika i mało go pali... Słyszał ktoś jakieś teorie o tym oleju?
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#76

Post autor: Grzesieek »

HakerPL1, masz w tej chwili pewnie pół syntetyk, także nie ryzykowałbym zalewania tego oleju- sprzedaj go np.

niuniexPL, 0,3l/1000km to nie tragedia, nie kombinowałbym... Mineralny leje się do silników o statusie: denat ;)


PS, to jest ten mega dobry, używany silnik z pewnego źródła? :blow:
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#77

Post autor: młody »

ale wy kombinujecie z tym olejem, to nie jest droga rzecz więc na tym bym nie oszczędzał ..
Grzesieek pisze:PS, to jest ten mega dobry, używany silnik z pewnego źródła? :blow:
hahahahha :browarek1:
Hakier
Nałogowiec
Posty: 865
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 09:36:16
Lokalizacja: Nowy Korczyn

#78

Post autor: Hakier »

Grzesieek pisze:HakerPL1, masz w tej chwili pewnie pół syntetyk, także nie ryzykowałbym zalewania tego oleju- sprzedaj go np.

sprzedać olej który kosztuje ponad 50zł za litr i który oficjalnie zaleca Ferrari do stosowania w modelu F360 żeby kupić coś innego?

znalazłem takie opisy tego oleju:
Shell Helix Ultra Racing 10W-60

Najdoskonalsze zabezpieczenie silników w samochodach wyścigowych, sportowych i terenowych.

Shell Helix Ultra Racing to unikalny, syntetyczny olej zapewniający najlepszą ochronę i znakomite osiągi silników najwyższej mocy benzynowych lub Diesla wykorzystywanych w pojazdach rajdowych, wyścigowych i terenowych. Powstały w wyniku połączenia technologii firmy Shell i wieloletnich doświadczeń na torach wyścigowych Formuły 1, Shell Helix Ultra Racing 10W-60 sprawdza się w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy. Jego dodatkową zaletą jest możliwość stosowania we wszystkich silnikach czterosuwowych starych , zabytkowych, chłodzonych powietrzem lub wymagających dużych dolewek, zapewniając ich właściwą pracę, doszczelnienie i wyciszenie.


Zastosowanie

We wszystkich silnikach benzynowych naturalnie zasilanych, z wtryskiem paliwa, turbodoładowanych, wielozaworowych, pracujących w najcięższych warunkach na torach wyścigowych.
W silnikach dużej pojemności i mocy zarówno benzynowych jak i Diesla.


Zalety eksploatacyjne

Doskonałe zabezpieczenie silnika. We wszystkich warunkach jazdy, a przede wszystkim w jeździe rajdowej i wyścigowej.
Niezawodność. Gruntownie przetestowany i sprawdzony przez technologów Shell.
Technologia Formuły 1.
Sprawdzony na torach wyścigowych całego świata.
Kompatybilny z katalizatorem i turbosprężarką. Przewyższa wymogi przemysłowe.
Zapobiega powstawaniu zanieczyszczeń dzięki pakietowi ACTIVE CLEANSING AGENTS.
i podobnego forum
http://www.honda.gda.pl/smf/index.php?topic=20184.0
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#79

Post autor: Grzesieek »

Jak wszystko wiesz lepiej to po cholerę to pytanie? :wstyd:
młody
Nałogowiec
Posty: 864
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 21:46:51
Lokalizacja: sosnowiec

#80

Post autor: młody »

sprzedałbym to i wlał normalny olej
ODPOWIEDZ