Kontrolka Rezerwy Paliwa

Problemy z prądem.
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

Kontrolka Rezerwy Paliwa

#1

Post autor: Aciulek »

Po kilku nieprzyjemnych akcjach z brakiem paliwa, bo niestety moj wskaznik troche szfaknuje, postanowilem troche pokombinowac z kontrolka rezery paliwa :D,
akurat w mojej eg3 jej nie bylo.
Podlaczenie kontrolki odziwo jest proste :D. Pierwsze co musicie zrobic to dostac sie do czujnika poziomu paliwa i odpiac brazowa kosc, nastepnie sprawdzcie czy z waszego zbiornika
jest wyjscie na 3 piny(kosc jest przystosowana do 3 pinow), jesli jest to podlaczamy ten wlasnie wolny pin, te dwa zajete to oczywiscie czujnik poziomu paliwa.
Nastepnie prowadzimy przewod (kolor dowolny) do zegarow, konkretnie do prawej kosci. Wniej jest pare wolnych miejsc,
ale nas interesuje pin nr.4 liczac od lewej,
mozna tez podlaczyc bezposrednio do samej konrtolki, ale to fuszera :P
Majac juz zamontowany przew. we wtyczce zabieramy sie za wymontowanie tarczy zeby odkryc kontrolke, jest ona po lewo od "checka"
Potrzebny bedzie do tego spitytus salicylowy i jakas smatka, ostroznie smatka wycieramy miejsce na kontrolke(fabrycznie jest tylko zamalowane),
oczywiscie od tylnej strony tarczy :D, niestety po wyczyszczeniu tego miejsca bedziemy mieli czyste "okienko", chyba ze ktos jest dobry z plastyki
i sobie namaluje maly dystrybytor :D, ja zostawilem to czyste.
Wystarczy to juz tylko zlozyc i cieszyc sie ze juz wiemy kiedy bedziemy mieli rezerwe.
ponizej schemat

Obrazek

pozdro
gruby340

#2

Post autor: gruby340 »

Witam bardzo by mi sie przydala taka kontrolka,w D13B2 z pompa mechaniczna tez da sie cos takiego zrobic???
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

#3

Post autor: Aciulek »

To nie ma znaczeja jaka jest pompa, tylko ile stykow wychodzi z baku :D
jesli masz zegary bez obrotka to nie podlaczy sie tej kontrolki :/
w ten sam sposob, ale jest inny :D
mozna podlaczyc przewod zamiast 4 to 10 pin, wtedy kontrolka bedzie po lewej stronie lub podlaczyc przewody bezposrednio do lampki i wsadzic ja do wolnego miejsca ktory jest po prawej nad wskaznikiem paliwa, to jest to wolne miejsce ;) zaraz kolo kontrolki hamulca recznego, ale niestety tu nie ma "klosza" ktory daje barwe kontntrolki
tutaj wystarczy podlaczyc minus i przewod z baku (ten z dodatkowy).
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#4

Post autor: mlynek »

Aciulek pisze:Wystarczy to juz tylko zlozyc i cieszyc sie ze juz wiemy kiedy bedziemy mieli rezerwe.
Nie wystarczy. Musi być jeszcze czujnik rezerwy w baku. To że kostka jest na 3-piny nie oznacza jeszcze że czujnik się w baku znajduje :cool2:
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

#5

Post autor: Aciulek »

mlynek pisze:
Aciulek pisze:Wystarczy to juz tylko zlozyc i cieszyc sie ze juz wiemy kiedy bedziemy mieli rezerwe.
Nie wystarczy. Musi być jeszcze czujnik rezerwy w baku. To że kostka jest na 3-piny nie oznacza jeszcze że czujnik się w baku znajduje :cool2:
a spotkales sie z takim czyms?? bo watpie zeby nie bylo tego czujnika skoro wychodza trzy piny z baku, ale wszysto jest mozliwe
tec

#6

Post autor: tec »

ktoś ma już podłączone ?? zaświeca sie ??
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

#7

Post autor: Aciulek »

no ja mam :D
gdzies widzialem ze do tej kontrolki jest potrzebna zaroweczka na 3,4W
ale ja mam zwykla na 1,4W i tez smiga
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#8

Post autor: mlynek »

Aciulek pisze:a spotkales sie z takim czyms?? bo watpie zeby nie bylo tego czujnika skoro wychodza trzy piny z baku, ale wszysto jest mozliwe
tak, spotkałem się u siebie, dwa podłaczone do pływaka, trzeci do niczego...
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#9

Post autor: pit »

a ta rezerwa wystarcza na mniej więcej ile.?? ile to może być KM
molekss
Podwójny As
Posty: 236
Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
Kontakt:

#10

Post autor: molekss »

wg instrukcji obsługi 5gen kontrolka zapala się jeśli jest mniej niż 6,5 litra paliwa - czyli dystans około 100km
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#11

Post autor: pit »

w najbliższym czasie, jak już będzie się dało normalnie przy aucie grzebać to to ogarnę..
Duhu

#12

Post autor: Duhu »

Zajebiście mnie temat podjarał i jutro myśle czym predzej to zbadać mam natomiast pare pytań.(lecz szpecem nie jestem a raczej laikiem)a mianowicie.
-Czemu to jest aż takie proste;D? jakby to było aż takie proste to wszyscy by to mieli (broń boże nie wątpie w możliwości i pomysłowość autora) ale taka już polaczków natura że sa niedowiarkami
-rozumiem że mam się wpiąć pod kostkę rzekomo znajdującą sie pod tylnym siedzeniem tam gdzie jest pompa?
-od tego kostki wypuszczam jeden kabelek obojetnie jaki do zegarów? interesuje mnie czy ma byc jeden
-ale musze mieć jakaś diode ? czy wiązke a nastepnie zarowke żeby w ogole ta kontrolka mogła
świecić czy pod numerem 4 tak owa żarówka już się znajduje?
-czyli co? reasumując projektancji naszych pojazdów bez kontrolki rezerwy wszystko pod nia przygotowali(Zapewne mogło to byc z powodów oszczednosciowych)Lecz zabrakło jednego kabelka? No w sumie jakoś musieli zubożyć te wersje skoro miała być tańsza bo bez tej kontrolki.
Jestem Laikiem wiec prosze o wyjaśnienie bo jak już dodałem bardzo mnie to podnieca;) :gunsmilie:
Zielak
Pełnoprawny User
Posty: 77
Rejestracja: wt 15 wrz 2009, 19:12:01
Lokalizacja: GW

#13

Post autor: Zielak »

ja mam jeszcze jedno pytanie.. z ta kontrolka od rezerwy to nie jest tak samo jak z sama wskazowka od poziomu paliwa ? czyli bedzie zyla wlasnym zyciem ? zazwyczaj jezdze na ok 4 - 5 litrach pow rezerwy, i wskazowka co chwile spada na czerwone pole (mowa o jazdzie w miescie), bo jak wiadomo wystarczy jeden zakret w prawo i wskazowka leci w dol. Ciezko jest stwierdzic na jej podstawie ile jest faktycznie paliwa w baku, jeszcze jak by miala sie co chwile zapalac i gasnac kontrolka, a w baku dalej nie wiadomo ile jest paliwa, to to chyba bez sensu jest ? :cyklop:
tec

#14

Post autor: tec »

Zielak, stan sprawdza sie na równym podłożu wiec przeważnie jak sie wsiada do auta,wtedy widzisz czy swieci czy nie.jak juz w zakrętach sie będzie palić non stop to znaczy że masz juz mało paliwa a jak migać to jesteś na granicy rezerwy proste. czy to jest twoje pierwsze auto ??
Zielak
Pełnoprawny User
Posty: 77
Rejestracja: wt 15 wrz 2009, 19:12:01
Lokalizacja: GW

#15

Post autor: Zielak »

tak tylko ze napisalem ze chodzi mi o jazde miejska gdzie prawie caly czas skrecasz, hamujesz, przyspieszasz i wiarygodnosci wskazowki paliwa jest praktycznie zadna bo co chwile co innego pokazuje (i pytalem czy z kontrolka od rezery jest tak samo).. a nie o to co oznacza palaca sie kontrolka rezerwy.
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

#16

Post autor: Aciulek »

-rozumiem że mam się wpiąć pod kostkę rzekomo znajdującą sie pod tylnym siedzeniem tam gdzie jest pompa?
tam sa dwie kosci jedna do pompy, a druga do wskaznika paliwa
i nas interesuje ta ostatnia. po jej odpieciu zobaczysz w baku 3 styki, ten jeden wolny jest od kontrolki.
Najlepiej sprawdzic to miernikiem przy malej ilosci paliwa, bo moze byc jak napisal mlynek.
-od tej kostki wypuszczam jeden kabelek obojetnie jaki do zegarów? interesuje mnie czy ma byc jeden
tak, jeden kabelek
-ale musze mieć jakaś diode ? czy wiązke a nastepnie zarowke żeby w ogole ta kontrolka mogła
świecić czy pod numerem 4 tak owa żarówka już się znajduje?
najlepiej zarowke taka jak np. check, ladowanie itp.
a czy ona juz sie tam znajduje to musisz sam zobaczyc, bo niewiadomo czy juz ktos tam nie majstrowal ;)
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#17

Post autor: mlynek »

Aciulek pisze:Najlepiej sprawdzic to miernikiem przy malej ilosci paliwa
Najlepiej to wykręcić calą tą część z baku i sprawdzić, wtedy wiesz na 100%
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
Duhu

#18

Post autor: Duhu »

Aciulek pisze:tam sa dwie kosci jedna do pompy, a druga do wskaznika paliwa
i nas interesuje ta ostatnia. po jej odpieciu zobaczysz w baku 3 styki, ten jeden wolny jest od kontrolki.
z tego wnioskuje że mam sie dostać do baku? Dzisiaj zrobilem ogledziny sciagnolem ta blaszana osłone i znalazłem jedna brązowa kostke ale w sumie żadnego miejsca by się wpiąć.Myślałem ze to tam jest.Czyli mam rozkrecic jeszcze ta bodajże okrągłą osłone i tam już znajde to czego szukam?Prosiłbym o potwierdzenie mojej myśli lub nakierowanie mnie.

-kabelek nie ważne jakiego przekroju? może być np. od głośników?
Aciulek
Potrójny As
Posty: 350
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 15:59:57
Lokalizacja: Łódż

#19

Post autor: Aciulek »

z tego wnioskuje że mam sie dostać do baku? Dzisiaj zrobilem ogledziny sciagnolem ta blaszana osłone i znalazłem jedna brązowa kostke ale w sumie żadnego miejsca by się wpiąć
to jest ta kosc, a ile przewodow idzie do niej ??
bo w mojej szly dwa, ale kosc jest na trzy piny i podlaczylem sie do tego wolnego pinu w kosci
Myślałem ze to tam jest.Czyli mam rozkrecic jeszcze ta bodajże okrągłą osłone i tam już znajde to czego szukam?Prosiłbym o potwierdzenie mojej myśli lub nakierowanie mnie.
reczej bym nic nie grzebal :/
-kabelek nie ważne jakiego przekroju? może być np. od głośników?
jesli innego nie masz, to ten tez moze byc :D
Duhu

#20

Post autor: Duhu »

Aciulek pisze:to jest ta kosc, a ile przewodow idzie do niej ??
bo w mojej szly dwa, ale kosc jest na trzy piny i podlaczylem sie do tego wolnego pinu w kosci
No ida 2 ale ja tam nie widze miejsca gdzie mogłbym się wpiąć.Mam taka wtyczke i gniazdo jakie jest przy kierunkowskazach.Pewno ktoś widział zrobie jeszcze zdjecia to się wszystko okaże.
ODPOWIEDZ