Kontrolka Rezerwy Paliwa
Kontrolka Rezerwy Paliwa
Po kilku nieprzyjemnych akcjach z brakiem paliwa, bo niestety moj wskaznik troche szfaknuje, postanowilem troche pokombinowac z kontrolka rezery paliwa ,
akurat w mojej eg3 jej nie bylo.
Podlaczenie kontrolki odziwo jest proste . Pierwsze co musicie zrobic to dostac sie do czujnika poziomu paliwa i odpiac brazowa kosc, nastepnie sprawdzcie czy z waszego zbiornika
jest wyjscie na 3 piny(kosc jest przystosowana do 3 pinow), jesli jest to podlaczamy ten wlasnie wolny pin, te dwa zajete to oczywiscie czujnik poziomu paliwa.
Nastepnie prowadzimy przewod (kolor dowolny) do zegarow, konkretnie do prawej kosci. Wniej jest pare wolnych miejsc,
ale nas interesuje pin nr.4 liczac od lewej,
mozna tez podlaczyc bezposrednio do samej konrtolki, ale to fuszera
Majac juz zamontowany przew. we wtyczce zabieramy sie za wymontowanie tarczy zeby odkryc kontrolke, jest ona po lewo od "checka"
Potrzebny bedzie do tego spitytus salicylowy i jakas smatka, ostroznie smatka wycieramy miejsce na kontrolke(fabrycznie jest tylko zamalowane),
oczywiscie od tylnej strony tarczy , niestety po wyczyszczeniu tego miejsca bedziemy mieli czyste "okienko", chyba ze ktos jest dobry z plastyki
i sobie namaluje maly dystrybytor , ja zostawilem to czyste.
Wystarczy to juz tylko zlozyc i cieszyc sie ze juz wiemy kiedy bedziemy mieli rezerwe.
ponizej schemat
pozdro
akurat w mojej eg3 jej nie bylo.
Podlaczenie kontrolki odziwo jest proste . Pierwsze co musicie zrobic to dostac sie do czujnika poziomu paliwa i odpiac brazowa kosc, nastepnie sprawdzcie czy z waszego zbiornika
jest wyjscie na 3 piny(kosc jest przystosowana do 3 pinow), jesli jest to podlaczamy ten wlasnie wolny pin, te dwa zajete to oczywiscie czujnik poziomu paliwa.
Nastepnie prowadzimy przewod (kolor dowolny) do zegarow, konkretnie do prawej kosci. Wniej jest pare wolnych miejsc,
ale nas interesuje pin nr.4 liczac od lewej,
mozna tez podlaczyc bezposrednio do samej konrtolki, ale to fuszera
Majac juz zamontowany przew. we wtyczce zabieramy sie za wymontowanie tarczy zeby odkryc kontrolke, jest ona po lewo od "checka"
Potrzebny bedzie do tego spitytus salicylowy i jakas smatka, ostroznie smatka wycieramy miejsce na kontrolke(fabrycznie jest tylko zamalowane),
oczywiscie od tylnej strony tarczy , niestety po wyczyszczeniu tego miejsca bedziemy mieli czyste "okienko", chyba ze ktos jest dobry z plastyki
i sobie namaluje maly dystrybytor , ja zostawilem to czyste.
Wystarczy to juz tylko zlozyc i cieszyc sie ze juz wiemy kiedy bedziemy mieli rezerwe.
ponizej schemat
pozdro
To nie ma znaczeja jaka jest pompa, tylko ile stykow wychodzi z baku
jesli masz zegary bez obrotka to nie podlaczy sie tej kontrolki
w ten sam sposob, ale jest inny
mozna podlaczyc przewod zamiast 4 to 10 pin, wtedy kontrolka bedzie po lewej stronie lub podlaczyc przewody bezposrednio do lampki i wsadzic ja do wolnego miejsca ktory jest po prawej nad wskaznikiem paliwa, to jest to wolne miejsce zaraz kolo kontrolki hamulca recznego, ale niestety tu nie ma "klosza" ktory daje barwe kontntrolki
tutaj wystarczy podlaczyc minus i przewod z baku (ten z dodatkowy).
jesli masz zegary bez obrotka to nie podlaczy sie tej kontrolki
w ten sam sposob, ale jest inny
mozna podlaczyc przewod zamiast 4 to 10 pin, wtedy kontrolka bedzie po lewej stronie lub podlaczyc przewody bezposrednio do lampki i wsadzic ja do wolnego miejsca ktory jest po prawej nad wskaznikiem paliwa, to jest to wolne miejsce zaraz kolo kontrolki hamulca recznego, ale niestety tu nie ma "klosza" ktory daje barwe kontntrolki
tutaj wystarczy podlaczyc minus i przewod z baku (ten z dodatkowy).
a spotkales sie z takim czyms?? bo watpie zeby nie bylo tego czujnika skoro wychodza trzy piny z baku, ale wszysto jest mozliwemlynek pisze:Nie wystarczy. Musi być jeszcze czujnik rezerwy w baku. To że kostka jest na 3-piny nie oznacza jeszcze że czujnik się w baku znajdujeAciulek pisze:Wystarczy to juz tylko zlozyc i cieszyc sie ze juz wiemy kiedy bedziemy mieli rezerwe.
Zajebiście mnie temat podjarał i jutro myśle czym predzej to zbadać mam natomiast pare pytań.(lecz szpecem nie jestem a raczej laikiem)a mianowicie.
-Czemu to jest aż takie proste;D? jakby to było aż takie proste to wszyscy by to mieli (broń boże nie wątpie w możliwości i pomysłowość autora) ale taka już polaczków natura że sa niedowiarkami
-rozumiem że mam się wpiąć pod kostkę rzekomo znajdującą sie pod tylnym siedzeniem tam gdzie jest pompa?
-od tego kostki wypuszczam jeden kabelek obojetnie jaki do zegarów? interesuje mnie czy ma byc jeden
-ale musze mieć jakaś diode ? czy wiązke a nastepnie zarowke żeby w ogole ta kontrolka mogła
świecić czy pod numerem 4 tak owa żarówka już się znajduje?
-czyli co? reasumując projektancji naszych pojazdów bez kontrolki rezerwy wszystko pod nia przygotowali(Zapewne mogło to byc z powodów oszczednosciowych)Lecz zabrakło jednego kabelka? No w sumie jakoś musieli zubożyć te wersje skoro miała być tańsza bo bez tej kontrolki.
Jestem Laikiem wiec prosze o wyjaśnienie bo jak już dodałem bardzo mnie to podnieca;)
-Czemu to jest aż takie proste;D? jakby to było aż takie proste to wszyscy by to mieli (broń boże nie wątpie w możliwości i pomysłowość autora) ale taka już polaczków natura że sa niedowiarkami
-rozumiem że mam się wpiąć pod kostkę rzekomo znajdującą sie pod tylnym siedzeniem tam gdzie jest pompa?
-od tego kostki wypuszczam jeden kabelek obojetnie jaki do zegarów? interesuje mnie czy ma byc jeden
-ale musze mieć jakaś diode ? czy wiązke a nastepnie zarowke żeby w ogole ta kontrolka mogła
świecić czy pod numerem 4 tak owa żarówka już się znajduje?
-czyli co? reasumując projektancji naszych pojazdów bez kontrolki rezerwy wszystko pod nia przygotowali(Zapewne mogło to byc z powodów oszczednosciowych)Lecz zabrakło jednego kabelka? No w sumie jakoś musieli zubożyć te wersje skoro miała być tańsza bo bez tej kontrolki.
Jestem Laikiem wiec prosze o wyjaśnienie bo jak już dodałem bardzo mnie to podnieca;)
ja mam jeszcze jedno pytanie.. z ta kontrolka od rezerwy to nie jest tak samo jak z sama wskazowka od poziomu paliwa ? czyli bedzie zyla wlasnym zyciem ? zazwyczaj jezdze na ok 4 - 5 litrach pow rezerwy, i wskazowka co chwile spada na czerwone pole (mowa o jazdzie w miescie), bo jak wiadomo wystarczy jeden zakret w prawo i wskazowka leci w dol. Ciezko jest stwierdzic na jej podstawie ile jest faktycznie paliwa w baku, jeszcze jak by miala sie co chwile zapalac i gasnac kontrolka, a w baku dalej nie wiadomo ile jest paliwa, to to chyba bez sensu jest ?
tak tylko ze napisalem ze chodzi mi o jazde miejska gdzie prawie caly czas skrecasz, hamujesz, przyspieszasz i wiarygodnosci wskazowki paliwa jest praktycznie zadna bo co chwile co innego pokazuje (i pytalem czy z kontrolka od rezery jest tak samo).. a nie o to co oznacza palaca sie kontrolka rezerwy.
tam sa dwie kosci jedna do pompy, a druga do wskaznika paliwa-rozumiem że mam się wpiąć pod kostkę rzekomo znajdującą sie pod tylnym siedzeniem tam gdzie jest pompa?
i nas interesuje ta ostatnia. po jej odpieciu zobaczysz w baku 3 styki, ten jeden wolny jest od kontrolki.
Najlepiej sprawdzic to miernikiem przy malej ilosci paliwa, bo moze byc jak napisal mlynek.
tak, jeden kabelek-od tej kostki wypuszczam jeden kabelek obojetnie jaki do zegarów? interesuje mnie czy ma byc jeden
najlepiej zarowke taka jak np. check, ladowanie itp.-ale musze mieć jakaś diode ? czy wiązke a nastepnie zarowke żeby w ogole ta kontrolka mogła
świecić czy pod numerem 4 tak owa żarówka już się znajduje?
a czy ona juz sie tam znajduje to musisz sam zobaczyc, bo niewiadomo czy juz ktos tam nie majstrowal
z tego wnioskuje że mam sie dostać do baku? Dzisiaj zrobilem ogledziny sciagnolem ta blaszana osłone i znalazłem jedna brązowa kostke ale w sumie żadnego miejsca by się wpiąć.Myślałem ze to tam jest.Czyli mam rozkrecic jeszcze ta bodajże okrągłą osłone i tam już znajde to czego szukam?Prosiłbym o potwierdzenie mojej myśli lub nakierowanie mnie.Aciulek pisze:tam sa dwie kosci jedna do pompy, a druga do wskaznika paliwa
i nas interesuje ta ostatnia. po jej odpieciu zobaczysz w baku 3 styki, ten jeden wolny jest od kontrolki.
-kabelek nie ważne jakiego przekroju? może być np. od głośników?
to jest ta kosc, a ile przewodow idzie do niejz tego wnioskuje że mam sie dostać do baku? Dzisiaj zrobilem ogledziny sciagnolem ta blaszana osłone i znalazłem jedna brązowa kostke ale w sumie żadnego miejsca by się wpiąć
bo w mojej szly dwa, ale kosc jest na trzy piny i podlaczylem sie do tego wolnego pinu w kosci
reczej bym nic nie grzebalMyślałem ze to tam jest.Czyli mam rozkrecic jeszcze ta bodajże okrągłą osłone i tam już znajde to czego szukam?Prosiłbym o potwierdzenie mojej myśli lub nakierowanie mnie.
jesli innego nie masz, to ten tez moze byc-kabelek nie ważne jakiego przekroju? może być np. od głośników?
No ida 2 ale ja tam nie widze miejsca gdzie mogłbym się wpiąć.Mam taka wtyczke i gniazdo jakie jest przy kierunkowskazach.Pewno ktoś widział zrobie jeszcze zdjecia to się wszystko okaże.Aciulek pisze:to jest ta kosc, a ile przewodow idzie do niej
bo w mojej szly dwa, ale kosc jest na trzy piny i podlaczylem sie do tego wolnego pinu w kosci