Buczenie 2,5-4k

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
Piecho
Forumowy As
Posty: 152
Rejestracja: śr 14 maja 2014, 23:22:14
Lokalizacja: Rypin/Olsztyn

Buczenie 2,5-4k

#1

Post autor: Piecho »

Hej,
Coś mi strasznie buczy w zakresie ok. 2,5-4k obrotów. Wydech na kanale wygląda ok, więc kolejna podejrzana jest uszczelka kolektora. Kwestia, jak sprawdzić którego?

Jakie narzędzia potrzebuję, by samemu zmienić?
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1660
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#2

Post autor: Grzybohun »

żeby zmienić uszczelke w kolektorze? grzechotki/klucze już nie pamiętam jakie konkretnie, coś do zeskrobania starej uszczelki i nową uszczelkę.
nie wiem jaki jest sens ładowania past do wydechy pod uszczelki, ktoś stosował i może sie wypowiedzieć?
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#3

Post autor: gruszecky »

kolektora jak już to wydechowego ;]
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Wojtek92
Podwójny As
Posty: 268
Rejestracja: wt 02 kwie 2013, 00:30:12
Lokalizacja: Rzeszów

#4

Post autor: Wojtek92 »

Grzybohun, coś tam daje ta pasta, generalnie zawsze to coś
Awatar użytkownika
Piecho
Forumowy As
Posty: 152
Rejestracja: śr 14 maja 2014, 23:22:14
Lokalizacja: Rypin/Olsztyn

#5

Post autor: Piecho »

Pojadę na kanał zobaczyć.

Jak jest zimno i silnik się nie nagrzeje to jest OK. Wtedy też silnik ma więcej mocy.
Wojtek92
Podwójny As
Posty: 268
Rejestracja: wt 02 kwie 2013, 00:30:12
Lokalizacja: Rzeszów

#6

Post autor: Wojtek92 »

może pękł gdzieś kolektor ? (uderzenie). weź nagraj filmik i wrzuć jak to wyglada
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1700
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#7

Post autor: gruszecky »

Piecho pisze:Pojadę na kanał zobaczyć.

Jak jest zimno i silnik się nie nagrzeje to jest OK. Wtedy też silnik ma więcej mocy.
nie powinieneś tego wiedzieć
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Piecho
Forumowy As
Posty: 152
Rejestracja: śr 14 maja 2014, 23:22:14
Lokalizacja: Rypin/Olsztyn

#8

Post autor: Piecho »

Wojtek - filmik czego konkretnie? Na wideo zwykle wiele nie widać w takich sprawach.
Gruszecky - nie rozumiem :D
Wojtek92
Podwójny As
Posty: 268
Rejestracja: wt 02 kwie 2013, 00:30:12
Lokalizacja: Rzeszów

#9

Post autor: Wojtek92 »

Piecho, Tego buczenia, objawów, drgań
Awatar użytkownika
Piecho
Forumowy As
Posty: 152
Rejestracja: śr 14 maja 2014, 23:22:14
Lokalizacja: Rypin/Olsztyn

#10

Post autor: Piecho »

Póki co nie mam sprzętu, żeby nagrać.
Silnik traci moc, tak jak bym zamiast 1 klimatyzacji włączył ze 4. :D

Oczywiście jak pojechałem do mechanika to wszystko było OK. Stwierdził, że kolektor i uszczelki OK. Sam stawiał na czujnik położenia wału. Rzekomo się przegrzewa i to skutkuje taką pracą silnika.

Taka loteria. Można to jakoś samemu sprawdzić? W domowych warunkach przeczyścić czujnik?
Awatar użytkownika
Piecho
Forumowy As
Posty: 152
Rejestracja: śr 14 maja 2014, 23:22:14
Lokalizacja: Rypin/Olsztyn

#11

Post autor: Piecho »

Próbowałem zrobić samo-diagnostykę:

http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=14706

Lecz nie mam tam zielonej wtyczki ani nawet wtyczki z takimi przewodami. Za to są dwie, do niczego nie podłączone. Załączam zdjęcia:


Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jakie przewody mam odłączyć by wykonać test? I do czego są te 2 niebieskie wtyczki?

http://imgur.com/a/vISnX
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#12

Post autor: Laskosz »

nic nie odłączasz. Ma być luźna dwupinowa kostka i zwierasz w niej te piny, cienkim drutem np.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Wojtek92
Podwójny As
Posty: 268
Rejestracja: wt 02 kwie 2013, 00:30:12
Lokalizacja: Rzeszów

#13

Post autor: Wojtek92 »

Laskosz pisze:nic nie odłączasz. Ma być luźna dwupinowa kostka i zwierasz w niej te piny, cienkim drutem np.
x2
Awatar użytkownika
Piecho
Forumowy As
Posty: 152
Rejestracja: śr 14 maja 2014, 23:22:14
Lokalizacja: Rypin/Olsztyn

#14

Post autor: Piecho »

Dzięki Panowie.

Sprawdziłem, check cały czas się świecił. Po wyjęciu druta zgasł, więc wygląda na to, że błędów nie ma.

Z tego co czytałem owy podejrzany czujnik jest gdzieś w aparacie zapłonowym. Sam mogę coś próbować zrobić?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2689
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#15

Post autor: Laskosz »

możesz podmienić aparat jak masz od kogo i sprawdzić. Czujnik halla to się nazywa jakbyś chciał się zagłębiać w temat, ale wątpie żeby on był winny.

Jak na zimnym lepiej działa i nie wywala błędów, to może posprawdzaj podstawowe rzeczy, czyli czy ma odpowiednią ilość powietrza, paliwa i iskry
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Piecho
Forumowy As
Posty: 152
Rejestracja: śr 14 maja 2014, 23:22:14
Lokalizacja: Rypin/Olsztyn

#16

Post autor: Piecho »

Nie mam nic na podmiankę.

Co innego obstawiasz?

Pojeżdżę po mechanikach, ale nikogo na tyle zaufanego nie znam.


Edit: Świece są OK. Na gazie chodzi tak samo wtedy źle jak na benzynie, jeśli to coś zmienia. Jak się za resztę zabrać?
Awatar użytkownika
Electrolit
Podwójny As
Posty: 261
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
Lokalizacja: łódzkie

#17

Post autor: Electrolit »

Zmień chwilowo ułożenie wydechu, podłóż coś albo niech ktoś napręży rurę gdzieś po środku.
Awatar użytkownika
Piecho
Forumowy As
Posty: 152
Rejestracja: śr 14 maja 2014, 23:22:14
Lokalizacja: Rypin/Olsztyn

#18

Post autor: Piecho »

Stwierdziliśmy inne dwie możliwości:

1) Zawory do regulacji
2) Problem z tłumikiem środkowym

Bez kanału, więc tłumika nie jestem pewien, ale utrata mocy po rozgrzaniu może wskazywać na zawory.
ODPOWIEDZ