Kopci na zimnym silniku

Serce samochodu niedomaga ?
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

Kopci na zimnym silniku

#1

Post autor: Kalix495 »

Siemka mam problem w mojej Hondzie . Na zimnym silniku jak sie doda troche więcej gazu mocno kopci dym raczej biały ( tak mi sie wydawało jak spojrzałem w lusterko wsteczne . Jak silnik się rozgrzeje to już nie kopci. Co może być ? Przepala olej? pierścienie do wymiany ? Ogólnie to ciężko określić czy olej ubywa bo jeżdze 8 km dziennie tyle co do szkoły .
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1658
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

#2

Post autor: Logan »

To normalne, jakie chłodno to para wylatuje, jakby Ci brał olej to kopci na niebiesko a jak uszczelka pod głowicą to masz płyn w oleju co widać w postaci białej mazi, zajrzyj pod korek i na bagnet oraz w zbiorniczku wyrównawczym, jak jest czysto to nie masz się czym przejmować.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#3

Post autor: Grzesieek »

Sprawdź czy Ci żadnych płynów nie ubywa. Jeśli nie to raczej normalna sprawa.
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#4

Post autor: Kalix495 »

Ubylo chlodnoczego . A nie zlokalizowalem zadnego wycieku ze zbirniczka . Nawet jest ponizej minimum :o musze dolac

I to tak zakopcil porzadnie i to mnie martwi
Ostatnio zmieniony pn 23 wrz 2013, 17:16:35 przez Kalix495, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#5

Post autor: Grzesieek »

Kalix495, w takim razie obstawiam uszczelkę pod głowicą.

Druga sprawa- edytuj posty. Nie klep jednego pod drugim. Na górze każdej swojej wypowiedzi masz przycisk "edytuj"- używaj go. Ostatniego twojego posta wyedytowałem za Ciebie.
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#6

Post autor: Kalix495 »

Z powodu uszczeli tez ubylo chlodniczego? A moze byc tez przyczyna uszczelka przy kolektorze?bo tam lekko sie poci i zamierzam wymienic te uszczelki
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#7

Post autor: Grzesieek »

Też może być. Skoro spala płyn (wnioskuje po tym, że mówisz o intensywnym dymieniu) to którąś drogą musi się dostawać do komory spalania. Uszczelka pod głowicą, uszczelka ssącego... ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1692
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#8

Post autor: gruszecky »

halo! Nie ma co wyrokować uszczelki jak się poziom płynu chłodniczego zmienia. Należy sprawdzać w takich samych warunkach poziom płynu. Wiadomo, że na ciepłym jest inny poziom niż na zimnym, wiadomo że inny jest poziom w zbiorniczku kiedy obieg jest duży a inny kiedy jest mały.

Kolega prawdopodobnie przeżywa pierwszą jesień z własnym autem i wcześniej nie widział odparowywania wody z układy wydechowego
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Jasko93
Pełnoprawny User
Posty: 86
Rejestracja: śr 10 kwie 2013, 19:51:59
Lokalizacja: Łódź

#9

Post autor: Jasko93 »

Kalix495,

Ty czasem nie robileś ostatnio pomiaru cisnienie sprezania? Gdyby upalona byla uszczelka pod glowica był by znaczny spadek kompresij na cylindrze , wiec raczej to nie bedzie to. Po 2 powiedz mi jak to zapocenie z uszczelki kolektora sącego co tam moze sie pocić ?!
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#10

Post autor: Kalix495 »

gruszecky pisze:halo! Nie ma co wyrokować uszczelki jak się poziom płynu chłodniczego zmienia. Należy sprawdzać w takich samych warunkach poziom płynu. Wiadomo, że na ciepłym jest inny poziom niż na zimnym, wiadomo że inny jest poziom w zbiorniczku kiedy obieg jest duży a inny kiedy jest mały.

Kolega prawdopodobnie przeżywa pierwszą jesień z własnym autem i wcześniej nie widział odparowywania wody z układy wydechowego
Potrafie odróżnić lekkie kopcenie od chmury białego dymu ;)

Zrobiłem zdj kolektora :http://www.iv.pl/images/23138025420422582288.jpg
http://www.iv.pl/images/68249887492247440776.jpg
Jasko93
Pełnoprawny User
Posty: 86
Rejestracja: śr 10 kwie 2013, 19:51:59
Lokalizacja: Łódź

#11

Post autor: Jasko93 »

A z pokrywy zaworów nie sączy sie gdzieś, i nie leci na kolektor. Nie ma prawa sie pocić z kolektora.
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#12

Post autor: Kalix495 »

Jasko93 pisze:A z pokrywy zaworów nie sączy sie gdzieś, i nie leci na kolektor. Nie ma prawa sie pocić z kolektora.
no właśnie nie , jutro to umyje i zobacze po kilku dniach czy znowu pojawią sie plamy ;) To jak to nie to jest przyczyną kopcenia to nie mam już pomyłsu ubyło tylko chłodniczego reszta płynów w normie
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1658
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

#13

Post autor: Logan »

Sprawdzałeś pod korkiem oleju i na bagnecie? nagraj filmik jak kopci ;]
Divenbeayker
Żółtodziób
Posty: 7
Rejestracja: pn 23 wrz 2013, 18:36:25
Lokalizacja: wrocław

#14

Post autor: Divenbeayker »

Ubylo chlodnoczego . A nie zlokalizowalem zadnego wycieku ze zbirniczka . Nawet jest ponizej minimum :o musze dolac

I to tak zakopcil porzadnie i to mnie martwi


skoro ubywa plynu chlodniczego a mowisz ze bardzo kopci to raczej uszczelka pod glowa. Sprawdz bagnet od oleju czy nie ma na nim bialego kremu.
?Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy?
Kalix495
Podwójny As
Posty: 238
Rejestracja: śr 27 lut 2013, 19:52:06
Lokalizacja: Elbląg

#15

Post autor: Kalix495 »

Okej nagram . Na wolnych obrotach nie kopci tylko jak mu sie doda gazu troche dzis zaparkowalem pod gorke to jak ruszylem to chmura bialego dymu za mna:o
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1692
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#16

Post autor: gruszecky »

czyli jak jest walnięta uszczelka pod głowicą to na ciepłym silniku nie kopci? który mi powie że podpisuje się pod powyższą wypowiedzią
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Glodi
Podwójny As
Posty: 212
Rejestracja: czw 15 mar 2012, 20:24:15
Lokalizacja: WG-Sobolew

#17

Post autor: Glodi »

hehe:)
Kalix a od dawna Ci tak dymi? ja bym obstawiał jednak na normalne zjawisko przy nizszych temp. tym bardziej że jak mowisz na ciepłym jest juz ok... masz wydech przelotowy?
kamil588
Podwójny As
Posty: 254
Rejestracja: sob 27 kwie 2013, 21:12:38
Lokalizacja: Małkinia

#18

Post autor: kamil588 »

Tzw majonez na korku wlewu oleju może się też robić przy użytkowaniu auta na krótkich trasach, na zimnym silniku więc to też nie jest takie dokładne
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1692
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#19

Post autor: gruszecky »

kamil588 pisze:Tzw majonez na korku wlewu oleju może się też robić przy użytkowaniu auta na krótkich trasach, na zimnym silniku więc to też nie jest takie dokładne
o, tez ciekawa historia, możesz wyjaśnić skąd takie zjawisko?
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
Awatar użytkownika
Logan
Administracja
Posty: 1658
Rejestracja: wt 27 lis 2012, 22:02:58
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 33
Kontakt:

#20

Post autor: Logan »

gruszecky pisze:
kamil588 pisze:Tzw majonez na korku wlewu oleju może się też robić przy użytkowaniu auta na krótkich trasach, na zimnym silniku więc to też nie jest takie dokładne
o, tez ciekawa historia, możesz wyjaśnić skąd takie zjawisko?
To akurat prawa, jak robisz krotkie trasy i silnik nei dogrzewa się to para wodna potrafi skraplać się pod korkiem i powodować takie zjawisko ;)
ODPOWIEDZ