automat -> manual

Serce samochodu niedomaga ?
rosik

automat -> manual

#1

Post autor: rosik »

Witam, nie wiem czy odpowiedni dział więc w razie czego proszę o przeniesienie. Moje pytanie to czy ktoś ogarniał lub ogarnia tutaj konwersję z automata na manual w civic 5gen HB? Jak dużo kłopotów z tym? Ile taka zabawa może kosztować? Co potrzebne prócz skrzyni, pedałów, sprzęgła, przeróbki kompa? No i czy da radę wpakować skrzynię od CRX'a? Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam :)
czyzyk
Pełnoprawny User
Posty: 85
Rejestracja: pn 09 maja 2011, 20:11:06
Lokalizacja: Janów Lubelski

#2

Post autor: czyzyk »

Sporo zabawy, ale wiesz jeżeli bd chcial wstawiać manuala to musisz sie liczyc tez z tym ze, jak bd nowa skrzynie wstawial to trza razem z łapami bo inne troche, i troche zabawy przy drazku zmiany biegow - bo jezeli widziales to inczej manualna wyglada.
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#3

Post autor: CYkada »

gajga od biegów z ciegnami/patykami, skrzynie z kolem zamachowym, sprzęgłem, pedal sprzegla+ pompa, przewód wysprzeglika, i costam z łapa od skrzyni chyba jest, skrzynia z rexa bedzie pasowła.
rosik

#4

Post autor: rosik »

Jeszcze pytanie czy ktoś to z forum robił lubi robi?
Pyrek

#5

Post autor: Pyrek »

W moim aucie był robiony swap skrzyni.
CYkada
Nałogowiec
Posty: 820
Rejestracja: sob 22 maja 2010, 22:53:50
Lokalizacja: poznan

#6

Post autor: CYkada »

to nie jest swap skrzyni, tylko przekladka z automata na manual, rakuu robil to w 4genie, regula bedzie ta sama.
siatek81
Podwójny As
Posty: 274
Rejestracja: pn 14 lis 2011, 17:03:38
Lokalizacja: OPO

#7

Post autor: siatek81 »

Ja u siebie sam z kumplem zrobiliśmy przeszczep automat > manual
Wszystko chodzi jak w zegarku ale rzeźby było sporo
petro505
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: ndz 06 lut 2011, 11:22:09
Lokalizacja: HondaRadom
Kontakt:

#8

Post autor: petro505 »

Siemka.
Czytałem gdzieś że półosie z automata mogą nie pasować do manualnej skrzyni, prawda to? I czy graty do zmiany na manual bd pasować z EG3 do EG5? Bo mam całe eg3 i z niego chciałem przekładać wszystko.
siatek81
Podwójny As
Posty: 274
Rejestracja: pn 14 lis 2011, 17:03:38
Lokalizacja: OPO

#9

Post autor: siatek81 »

Półośki normalnie pasują z automata.
Ja u siebie skrzynie mam z eg3 ale reszta wsadziłem z eg4
Nie wiem jak to będzie z kołem zamachowym i sprzęgłem bo w eg3 na bank jest inne sprzęgło niż w eg4 i eg5
petro505
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: ndz 06 lut 2011, 11:22:09
Lokalizacja: HondaRadom
Kontakt:

#10

Post autor: petro505 »

włanie dobrze jakby podeszedł zamach z d13 pod sprzęgło z d16z6 bo akurat taki to mam i chce wysłać do odelżenia go troszke
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#11

Post autor: Walnuts.inc »

Zamach z D13 to 200 mm sprzęgło z D16 to rozmiar 212mm, nie podpasi.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
petro505
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: ndz 06 lut 2011, 11:22:09
Lokalizacja: HondaRadom
Kontakt:

#12

Post autor: petro505 »

wiekszośc już rozwiązałem i jestem trakcie przekładki. Zastanawia mnie jeszcze czy pedał sprzęgła powinien mieć jakiś czujnik. Wiem że wersja z tempomatem napewno ale bez tempomatu? Dostałem pedał sprzęgła bez jakiegokolwiem czujnika i jestem ciekaw czy nie brakuje tego czujnika.
siatek81
Podwójny As
Posty: 274
Rejestracja: pn 14 lis 2011, 17:03:38
Lokalizacja: OPO

#13

Post autor: siatek81 »

Do czego ten czujnik miałby służyć??
petro505
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: ndz 06 lut 2011, 11:22:09
Lokalizacja: HondaRadom
Kontakt:

#14

Post autor: petro505 »

Słyszałem że ma jakoś regulować obroty gdy wciśnie się sprzęgło żeby nie podnosiły się przez chwile tylko odrazu spadały.
Może jeszcze ktos pokazać które to są przewody i czujnik od wstecznego? Nie są to czasem 2 zielone kabelki i czujnik wystaje pionowo ze skrzyni? Bo napewno zostaje wtyczka jedna z przodu skrzyni wolna druga z tyłu jest od prędkociomierza i ten czujnik na górze skrzyni.
Jeszcze co do elektyki bo chce robić według tego wzoru: http://honda-tech.com/showthread.php?t=2090074 i czy dobrze jest to podłączenie? Które zmostkować żeby myślał że jest na P lub N a które pociągnąć do czujnika?
siatek81
Podwójny As
Posty: 274
Rejestracja: pn 14 lis 2011, 17:03:38
Lokalizacja: OPO

#15

Post autor: siatek81 »

U mnie przy pedale nie ma żadnego czujnika.
Które to przewody trzeba zmostkować nie pamiętam a zrobiłem to tak że rozebrałem całkowicie kostkę przy lewarku po automacie i po prostu zobaczyłem które kable łączą się ze sobą po przesunięciu na P i je zlutowałe odłączając przewód który podświetla P.na liczniku.
petro505
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: ndz 06 lut 2011, 11:22:09
Lokalizacja: HondaRadom
Kontakt:

#16

Post autor: petro505 »

spoko już powoli ogarniam wszystko i staram się księgować co się da więc mam nadzieje zrobić poradnik. Dzięki wielkie.
petro505
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: ndz 06 lut 2011, 11:22:09
Lokalizacja: HondaRadom
Kontakt:

#17

Post autor: petro505 »

Ok wszystko podłączyłem tylko czekam na kompa i muszę zalać skryznie olejem.
Przy podłączaniu światła wstecznego trafiłem na taką wtyczke która miała zostać niby a okazało się że po podłączeniu jej z czujnikiem wstecznego z manuala światła ściecą tylką po zmiani biegów nie gasną ale to już mniejszy problem. Na skrzyni z automau było coś takiego:
Obrazek

Czy to jest czujnik wstecznego? Chodzi o ta wtyczke podłączoną do dwóch grzybków.

A tu jest ta wtyczka:
Obrazek

A co do biegów N i P to okazało się podłączyć tylko zielono-czarny przewód z grubym czarno-czerwonym i wyświetlają się na zegarach obie czerwone lampki
dawid257

#18

Post autor: dawid257 »

mam pytanie do tego tematu automat na manual.. wie ktos czy pasowała by skrzynia pedały i mechanizm zmiany biegów z civica 1.3 hatchback do 1.5 sedan? nie bedzie zadnego problemu z tym mechanizmem zmiany?
petro505
Berbeć
Posty: 33
Rejestracja: ndz 06 lut 2011, 11:22:09
Lokalizacja: HondaRadom
Kontakt:

#19

Post autor: petro505 »

problemów raczej nie powinieneś mieć
choyli
Żółtodziób
Posty: 2
Rejestracja: pn 17 gru 2012, 12:10:46
Lokalizacja: szczecin

#20

Post autor: choyli »

Witam.

Jak to jest z ta lapa przy podłużnicy? Jedni mowia ze ta z AT jest w innym miejscu niz MT, inni mowia ze jest calkiem inna. W nastepny weekend bede sie przymierzal do zmiany automatu na manual. Mam lape z del sola, czy wystarczy ja zastosowac na mocowania do budy, czy trzeba bedzie jakis adapter robic, bądź przespawywać tę łape?

I jeszcze jedno pytanie, czy chlodnica wody moze pozostac z automatu?

Petro505 czy jestes juz po zmianie? Udalo sie przelozyc skrzynie bez wiekszych problemow?

Pozdrawiam. :)
ODPOWIEDZ