jaki silnik na ok 200 KM
-
- Nałogowiec
- Posty: 637
- Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
jaki silnik na ok 200 KM
witam, jako że od jakiegoś czasu zbieram na swap, bo moje d14b7 ledwo co żyje, chciałbym, żebyście mi troszkę doradzili przy wyborze nowego serduszka. Oczekuje od silnika mocy rzędu ok 180-200 koni mechanicznych, tyle w zupełności mnie zadowoli. Więc przechodząc do sedna, jaki silnik wybrać na swap? jakiś h22? d16 + turbo/kompresor? b18 chyba nie na moja kieszeń.. chciałbym przeznaczyć na swap mniej więcej 5-6 tysięcy. Jakieś propozycje? Jak osiągnąć taką moc jak najtańszym kosztem? pomóżcie
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
viewtopic.php?t=22221
Re: jaki silnik na ok 200 KM
http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=17321&highlight=swapGrzechuSuli pisze:witam, jako że od jakiegoś czasu zbieram na swap, bo moje d14b7 ledwo co żyje, chciałbym, żebyście mi troszkę doradzili przy wyborze nowego serduszka. Oczekuje od silnika mocy rzędu ok 180-200 koni mechanicznych, tyle w zupełności mnie zadowoli. Więc przechodząc do sedna, jaki silnik wybrać na swap? jakiś h22? d16 + turbo/kompresor? b18 chyba nie na moja kieszeń.. chciałbym przeznaczyć na swap mniej więcej 5-6 tysięcy. Jakieś propozycje? Jak osiągnąć taką moc jak najtańszym kosztem? pomóżcie
b18c4 brał bym ale wiadomo trzeba trochę hajsu dorzucić
prosta sprawa, o bserii zapomnij za te pieniądze, znajdź jakieś fajne i dobre d16 i do tego turbo bądź kompresor, jeśli znajdziesz dobry silnik to powinno ci wytrzymać 200km. ja mam D16W4 i bede go robił na docelowo 220km, z resztą tu masz mój temat :
http://www.civicklub.pl/forum/showthrea ... o-czy-swap
http://www.civicklub.pl/forum/showthrea ... o-czy-swap
Re: jaki silnik na ok 200 KM
Przeczytaj to sam. Masz parę klocków na 200 km i zapewne żadnego zapasowego dopływu gotówki w razie. Montujesz silnik, jakiś nowy rozrząd i olej i co ? I jajco. 200 km samego silnika a buda + zawieszenie + hamulce pewnie niezbyt przygotowane.GrzechuSuli pisze: chciałbym przeznaczyć na swap mniej więcej 5-6 tysięcy. Jakieś propozycje? Jak osiągnąć taką moc jak najtańszym kosztem?
Jak dla mnie taka robota to trochę "głupota". To tak jakby na wyprawę w góry zabrać tylko ciepłą profesjonalną kurtkę a do kompletu założyć krótkie spodenki, japonki i czapkę z daszkiem.
Żeby ogarnąć 200 km w seryjnej budzie 5Gen'u to już trzeba i w sam osprzęt zainwestować.
A już jeżeli co - H22 to niezła klempa chociaż wiem, że można je powoli kupić w dobrym pieniądzu, D16+turbo to kastracja znaczka na masce i większe ryzyko wyplucia motoru. Dla mnie jedyne wyjście to właśnie B18. Ale na to sianka już trzeba mieć .... Jakość kosztuje.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
-
- Nałogowiec
- Posty: 637
- Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
no właśnie w okolicy gość sprowadza angliki bodajże na części i ma d16w4 z przebiegiem ok 150000 km za 2500pln w automatycznej skrzyni biegów, więc nie powinno być zlochane serduszko, pytanie tylko jakie koszta założyć turbinke czy nawet kompresor i co lepiej założyć..HakerPL1 pisze:prosta sprawa, o bserii zapomnij za te pieniądze, znajdź jakieś fajne i dobre d16 i do tego turbo bądź kompresor, jeśli znajdziesz dobry silnik to powinno ci wytrzymać 200km. ja mam D16W4 i bede go robił na docelowo 220km, z resztą tu masz mój temat :
http://www.civicklub.pl/forum/showthrea ... o-czy-swap
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
viewtopic.php?t=22221
-
- Nałogowiec
- Posty: 637
- Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
Re: jaki silnik na ok 200 KM
Pytam o silnik, o resztę się nie martw, już wcześniej o tym pomyslalem. Mam już poliuretan i sportowy zawias, kupiłem heble na przód 282, na tył w następnym miesiącu razem z rozporkami, co jeszcze będzie potrzebne to dokupie, nie pchalbym się w 180-200 koni z seryjną budąBartekGib pisze:Przeczytaj to sam. Masz parę klocków na 200 km i zapewne żadnego zapasowego dopływu gotówki w razie. Montujesz silnik, jakiś nowy rozrząd i olej i co ? I jajco. 200 km samego silnika a buda + zawieszenie + hamulce pewnie niezbyt przygotowane.GrzechuSuli pisze: chciałbym przeznaczyć na swap mniej więcej 5-6 tysięcy. Jakieś propozycje? Jak osiągnąć taką moc jak najtańszym kosztem?
Jak dla mnie taka robota to trochę "głupota". To tak jakby na wyprawę w góry zabrać tylko ciepłą profesjonalną kurtkę a do kompletu założyć krótkie spodenki, japonki i czapkę z daszkiem.
Żeby ogarnąć 200 km w seryjnej budzie 5Gen'u to już trzeba i w sam osprzęt zainwestować.
A już jeżeli co - H22 to niezła klempa chociaż wiem, że można je powoli kupić w dobrym pieniądzu, D16+turbo to kastracja znaczka na masce i większe ryzyko wyplucia motoru. Dla mnie jedyne wyjście to właśnie B18. Ale na to sianka już trzeba mieć .... Jakość kosztuje.
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
viewtopic.php?t=22221
Skoro zapewniasz .... Jeżeli masz taki zapas gotówki i pewne D16W4 to możesz wziąć. Ale bardziej kompresor jak turbo ładować, bo jak wcześniej pisałem - Honda na turbo to PRZEKLEŃSTWO. W starciu turbo-kompresor do takiego motoru dla mnie wygrywa kompresor.
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
Mając 5k nawet nie podchodź do tematu D16+ turbo. Żeby wrzucić D16 + doładowanie 10k pęknie szybciej niż zaraz, a mając 10k wolałbym B18C6 z S80, mniejsze ryzyko fuck upa, fajna skrzynia ze szperą i przede wszystkim NA, a jak się znudzi to sprzedaż SWAP za to samo, bo te silniki odkąd pamiętam trzymają cenę.
z tego co ja liczyłem do swojego to 4000zł musisz mieć na turbo czy kompresor , plus wydech ok 1000 i mówię tu o samych częściach ze strojeniemGrzechuSuli pisze:no właśnie w okolicy gość sprowadza angliki bodajże na części i ma d16w4 z przebiegiem ok 150000 km za 2500pln w automatycznej skrzyni biegów, więc nie powinno być zlochane serduszko, pytanie tylko jakie koszta założyć turbinke czy nawet kompresor i co lepiej założyć..HakerPL1 pisze:prosta sprawa, o bserii zapomnij za te pieniądze, znajdź jakieś fajne i dobre d16 i do tego turbo bądź kompresor, jeśli znajdziesz dobry silnik to powinno ci wytrzymać 200km. ja mam D16W4 i bede go robił na docelowo 220km, z resztą tu masz mój temat :
http://www.civicklub.pl/forum/showthrea ... o-czy-swap
sprawa droga, ale autko potem powinno fajnie śmigać
z maćkiem w pełni się zgadzam
tak ze jak widzisz choćbyś na "wacku" stawał w 5tys nie zmieścisz się z silnikiem i zrobieniem go na 200km. chyba ze polecisz trochę mniejszą mocą, dasz turbo z audi tt bodajże kkk03, intercooler z iveco, kolektor z d15z1 i części z używanych aut i może jakieś 170-180km wyciśniesz za 2-3tys zł o ile sam to poskładasz tylko ktoś ci wystroi
ale to moim zdaniem trochę rzeźba
-
- Nałogowiec
- Posty: 637
- Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
no właśnie tak się zastanawiałem ile instalacja kompresora może kosztować, bo już kiedyś wstępnie na to postawiłem, ile z takiego komptesorka można wyciągnąć? z pełnym przelotem i CAI ? do kompresora też trzeba intercooler? nie muszę robić wszystkiego od razu, na początek wstawie serie silnik a jak uzbieram w skarbonce to zacznę modzic. chyba opcja z silnikiem z angola w automacie będzie najrozsadniejsza jeśli chodzi o stan techniczny serca, prawda?
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
viewtopic.php?t=22221
-
- Nałogowiec
- Posty: 637
- Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
prawda jest taka że czy będzie to kompresor czy turbo nie ma to znaczenia, do 200 koni możesz wstawiać co tylko chcesz
ogólnie zasada jest taka że turbo jest sporo cichsze niż kompresor, a za to kompresor ma liniowy przyrost mocy, ale znów więcej mocy wyciągnie się na turbo, tak ze jest cała masa plusów i minusów
a co do intercooler'a to powinien on być przy każdym doładowaniu, niezależnie czy to kompresor czy turbo
jeśli będziesz montował kompresor to zapewne Eatona M62, jeśli turbo to pewnie TD04-16T
dlatego poszukaj po allegro po ile latają te elementy i zdecyduj co chcesz
ciekawe czy moja honda doczeka się turbo bo coraz częściej i coraz bardziej zaczyna mnie irytować to auto, najwyżej jak ty zrobisz w swoim doładowanie to mnie przewieziesz i znów mi coś odbije
ogólnie zasada jest taka że turbo jest sporo cichsze niż kompresor, a za to kompresor ma liniowy przyrost mocy, ale znów więcej mocy wyciągnie się na turbo, tak ze jest cała masa plusów i minusów
a co do intercooler'a to powinien on być przy każdym doładowaniu, niezależnie czy to kompresor czy turbo
jeśli będziesz montował kompresor to zapewne Eatona M62, jeśli turbo to pewnie TD04-16T
dlatego poszukaj po allegro po ile latają te elementy i zdecyduj co chcesz
ciekawe czy moja honda doczeka się turbo bo coraz częściej i coraz bardziej zaczyna mnie irytować to auto, najwyżej jak ty zrobisz w swoim doładowanie to mnie przewieziesz i znów mi coś odbije
-
- Nałogowiec
- Posty: 637
- Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
w sumie do buska nie mam aż tak daleko;D jeśli ktoś jeszcze ma jakieś przestrogi, podpowiedzi to śmiało, dzielcie się doświadczeniami:)
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
viewtopic.php?t=22221
-
- Nałogowiec
- Posty: 637
- Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
- Lokalizacja: Radom/Warszawa
zazwyczaj b18c4 chodzą po 5k, boję się, że jak się pojawi jakieś za powiedzmy 3.5k to coś z nim będzie nie halo..
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
viewtopic.php?t=22221
-
- Nałogowiec
- Posty: 637
- Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
- Lokalizacja: Radom/Warszawa