problem z obrotami 1.3

Serce samochodu niedomaga ?
bezimienny542
Pełnoprawny User
Posty: 79
Rejestracja: pt 10 sie 2012, 14:36:54
Lokalizacja: Bochnia

problem z obrotami 1.3

#1

Post autor: bezimienny542 »

witam ma taki problem a mianowicie po przejechaniu tak mniej więcej 5 km ostrej jazdy brakuje mi mocy silnik wcale się nie wkręca na obroty jedynie na pierwszym biegu przy wysokich obrotach da się doczołgać do domu, sprawa ma się inaczej gdy jadę spokojnie zrobiłem wtedy jakieś 20 km i nic dopiero po ostrym ruszeniu ze świateł zamuliła się i wtedy potrzebuje przerwy i wszystko wraca do normy. zapomniałem dodać ze chodzi o silnik 1.3 , świece nowe, gaźnik przedmuchany ja podejrzewam ze nie dostaje paliwa ale może wy mieliście taki problem i jest to coś innego? i jeszcze jedno silnik nie jest zagazowany.
Awatar użytkownika
gumi_1993
Pełnoprawny User
Posty: 50
Rejestracja: pn 10 paź 2011, 21:25:02
Lokalizacja: Poznań

#2

Post autor: gumi_1993 »

Mam podobnie za każdym razem po ostrzejszej jeździe to samo... Ostatnio oszczędzam Honde i nie ma problemów, kup jakiś preparat do czyszczenia gaźników ale prędzej dobierz się do gaźnika, po zdjęciu pokrywy filtra powietrza rozkręć tą jakby górną pokrywe gaźnika żebyś miał widok na tą komore w której znajduje się benzyna, napsikaj tego preparatu we wszystkie dysze itp. Ja byłem w szoku tyle było syfu... Ja miałem taki przypadek http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=16351
bezimienny542
Pełnoprawny User
Posty: 79
Rejestracja: pt 10 sie 2012, 14:36:54
Lokalizacja: Bochnia

#3

Post autor: bezimienny542 »

dokładnie mam taki sam problem jak ty, byłem u mechanika i on mi czyścił kompresorem dysze i cały gaźnik i dziwi mnie to ze ta operacja wystarczyła na jeden dzień jazdy. Wymienię filtr paliwa i przeczyszczę jeszcze raz gaźnik spróbuję to zrobić we własnym zakresie, mam nadzieję ze niczego nie rozreguluję a jak nie to zawsze jest wyjście wymienić gaźnik ale to już ostateczność. wielkie dzięki teraz przynajmniej wiem czego szukać bo jak czytałem na innych forach to kazali sprawdzać czy się zapłon nie przestawił i już się troszeczkę pogubiłem.
Olek60

#4

Post autor: Olek60 »

zapłon albo rozrząd nie zaszkodzi sprawdzić, przeczyścił gaźnik kompresorem??
dżizas, ja znalazłem gościa co zajmuje się tylko gaźnikami od lat i patrzyłem jak regulował mój, niezły trzeba mieć fach w ręku, a ten psika kompresorem.
bezimienny542
Pełnoprawny User
Posty: 79
Rejestracja: pt 10 sie 2012, 14:36:54
Lokalizacja: Bochnia

#5

Post autor: bezimienny542 »

Olek60, mógł byś mi przybliżyć jak sprawdzić rozrząd czy chodzi tylko o sprawdzenie czy ustawianie znaków się zgadza?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#6

Post autor: Laskosz »

bezimienny542, jak nie umiesz to lepiej daj do sprawdzenia jakiemuś mechanikowi. Po twoim ostatnim pytaniu zakładam że jednak nie wiesz o co chodzi :P
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
bezimienny542
Pełnoprawny User
Posty: 79
Rejestracja: pt 10 sie 2012, 14:36:54
Lokalizacja: Bochnia

#7

Post autor: bezimienny542 »

laskosz480, masz rację wiem tylko tyle ile przeczytałem w internecie. Ja jestem zielony z tych spraw ale cały czas się uczę i może kiedyś dam radę coś konkretnego robić przy samochodzie a nie tylko tankować :P
Olek60

#8

Post autor: Olek60 »

spróbuj poszukać na necie, bardzo dużo na ten temat jest na civicklub, youtube i innych stronach, sporo jednak po angielsku. Nie bój się, próbuj, ale też nie ma co się rzucać na zbyt głęboką wode :)
bezimienny542
Pełnoprawny User
Posty: 79
Rejestracja: pt 10 sie 2012, 14:36:54
Lokalizacja: Bochnia

#9

Post autor: bezimienny542 »

Wczoraj wymieniłem kable zapłonowe i filtr paliwa, niestety objawy nie ustąpiły dalej jest to samo. Mam jeszcze jedno pytanie jak zacząłem się dobierać do gaźnika by go wyczyścić stała się dla mnie rzecz dziwna, a mianowicie po zdjęciu całej obudowy filtra powietrza i delikatnym dotknięciu linki gazu zamknęła się ta metalowa klapka w gaźniku. po złożeniu wszystkiego do kupy nie mogłem przez jakiś czas odpalić. zastanawiam mnie dlaczego tak klapka się zamyka po dotknięciu linki gazu może mi ktoś to wyjaśnić był bym bardzo wdzięczny. przepraszam za nie fachowe wytłumaczenie i opisz ale niestety nie wiedziałem jak inaczej to nazwać.
Olek60

#10

Post autor: Olek60 »

klapka jest odpowiedzialna m. in. za ssanie. Jak będzie zamknięta to może nie odpalić.
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#11

Post autor: Walnuts.inc »

Klapka zamyka się żeby załączyć ssanie i ułatwiać rozruch. Podczas rozgrzewania gaźnika i kolektora systematycznie się uchyla aż do pełnego otwarcia.

Jak klapka jest zamknięta to i tak dostaje silnik powietrze chociażby przez EACV.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
bezimienny542
Pełnoprawny User
Posty: 79
Rejestracja: pt 10 sie 2012, 14:36:54
Lokalizacja: Bochnia

#12

Post autor: bezimienny542 »

Sorry za odświeżanie tematu ale niestety problem powrócił. Oddałem Hondę do warsztatu i tam wyczyścili mi gaźnik i ustawili zapłon i wszystko chodziło no czasami sobie kichnęła. Powiedzieli mi żebym wyciął katalizator więc tak zrobiłem i po tej operacji Honda zdechła wcale nie chce jechać a mianowicie, chodzi na wolnych obrotach i jest trochę spóźniona jak dodaje gazu na biegu jałowym ale jak wrzucę pierwszy bieg i upuszczam sprzęgło to gaśnie nawet po dodaniu gazu mechanicy nie mają pojęcia co to może być może wy macie jakieś pomysły?
kwiatek87

#13

Post autor: kwiatek87 »

Sonda lambda?
bezimienny542
Pełnoprawny User
Posty: 79
Rejestracja: pt 10 sie 2012, 14:36:54
Lokalizacja: Bochnia

#14

Post autor: bezimienny542 »

Nie pomyślałem o sondzie sprawdzę
kwiatek87

#15

Post autor: kwiatek87 »

bezimienny542
Pełnoprawny User
Posty: 79
Rejestracja: pt 10 sie 2012, 14:36:54
Lokalizacja: Bochnia

#16

Post autor: bezimienny542 »

Dzięki kwiatek87, każda pomoc się przyda.
bezimienny542
Pełnoprawny User
Posty: 79
Rejestracja: pt 10 sie 2012, 14:36:54
Lokalizacja: Bochnia

#17

Post autor: bezimienny542 »

Sprawdziłem sondę działa ale ma za małe wartości waha się w granicach 0.28-0.36 oczywiście mierzyłem na ciepłym silniku
ODPOWIEDZ