komputer D15B7-D16Y3-jaka różnica?

Problemy z prądem.
black7

komputer D15B7-D16Y3-jaka różnica?

#1

Post autor: black7 »

Mam d15b2 zrobiony na d15b7 z kolektorem wydechowym i sondą d16z6.Mogę mieć komputer od d16y3.Moje pytanie-co zyskam ,a co ewentualnie mogę stracić? Jaka jest między nimi różnica?
Jakie są + i - zamiany komputera d15b7 na d16y3?
dodam ,ze komp d16y3 mogę mieć w zamian za d15b7?warto ,czy nie?
kuchar

#2

Post autor: kuchar »

nikt Ci nie powie takich rzeczy. chyba ze ktos porownywal mapy z b7 i y3.
poza tym nic Ci to nie da poza możliwie większym spalaniem.
jeśli masz d15b2@7 to dołoż do niego jeszcze troche wiecej niz tylko mpfi i kol. wydechowy d16z6 np:. walek a2, regulowane kolko, kpl. wydech, ssący z6...- i wtedy oplacac Ci sie bedzie wystroić mape pod ta konkretna specyfikacje a nie zmieniac komputery i myslec ze jak dam ecu od 1.6 do 1.5 moc wzrosnie.
gvader

#3

Post autor: gvader »

Cóż, mam MPFI na D15B2 zrobione na gratach z z6 (oba kolektory) + p28 i wydaje mi sie ze dzieki mapie paliwa z Z6 autko jedzie prawie identycznie jak kolega, ktory ma ten sam setup na b7 (oba kolektory, komp) + walek od D16A6 i to wszystko wystrojone. Auta na pierwszych 2 biegach ida rowno, a on odchodzi dopiero na trojce. Wydaje mi sie ze to wszystko za sprawa map paliwa z z6.
black7

#4

Post autor: black7 »

kuchar pisze:i myslec ze jak dam ecu od 1.6 do 1.5 moc wzrosnie.
wcale tak nie myślę kolego ;)
z tego co udało mi sie dowiedziec i zauważyć komp d16y3:
-odcina paliwo wyzej od d15b7 na 7,5tys obr.
-inna mapa -daje wiecej paliwa i to chyba dobrze,bo w b7 tak jakby bylo za malo...
-mam 4 zylowa sonde,ale teraz moge znowu wlozyc ta od b2 1-zylowa,bo y3 ma wyłączone grzanie.
zauwazylem ,ze odrobine lepiej (szybciej )sie wkreca i tak jak wyzej wspomnialem do 7,5 tys.
Awatar użytkownika
mlynek
Obeznany
Posty: 115
Rejestracja: czw 15 sty 2009, 18:52:43
Lokalizacja: Mielec

#5

Post autor: mlynek »

black7 pisze:daje wiecej paliwa i to chyba dobrze,bo w b7 tak jakby bylo za malo...
więcej nie zawsze znaczy lepiej a seryjna mapa i tak jest dość bogata,
wszystko zależy od tego jak bardzo twoja obecna specyfikacja silnika odbiega od seryjnego d15b7
Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych.
timoti26
Podwójny As
Posty: 211
Rejestracja: czw 16 wrz 2010, 12:48:21
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

#6

Post autor: timoti26 »

Dołącze się do tematu z pytaniem odnośnie poduszki górnej (strona kierowcy) przy pompie od wspomagania.
Czy te poduszki D15b7 i D16y3 są identyczne?
mam duży luz na tej poduszce (obecnie z D16y3)
może do do silnika D16y3 trzeba użyć poduszki z D15b7?

Przepraszam że w dziale elektryka ale nie chciałem zakładać nowego tematu.
ODPOWIEDZ