która skrzynia jest lepsza???

Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

która skrzynia jest lepsza???

#1

Post autor: Civic5g.pl »

Panowie jest takie pytanko !!!

Która skrzynia biegów jest lepsza do silnika d16z6???

Moge praktycznie za darmo dostaa skrzynie od silnika 1.3 s3ysza3em ze te skrzynie są dosya dobre. Moja lepsze prze3o?enia ?? I teraz nie wiem czy zostaa przy orginalnej skrzyni z d16z6 czy wstawia tą od 1.3?!?!
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

#2

Post autor: Civic5g.pl »

bierz od d13b2 !! bez 2 zdan!

u nas pare osob nawet w seryjnym d16z6 wymienialo skrzynie na te z d13 bo sa lepsze :)
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

#3

Post autor: Civic5g.pl »

oo cie w mode nie gadaj!!!!!!


A jak to jest wszystko pasuje bez nieczego , nie trzeba tam za wiele kombinowac????
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

#4

Post autor: Civic5g.pl »

tego dokladnie niewiem , zapytaj np Pszczoly z h3m on tak robil i jest mega zadowolony :)
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

#5

Post autor: Civic5g.pl »

Bodaj?e skrzynie z d13b2 mają jeszcze krótsze biegi a wiec fajne do wyścigów :D
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

#6

Post autor: Civic5g.pl »

aurii pisze:A jak to jest wszystko pasuje bez nieczego , nie trzeba tam za wiele kombinowac????
Nic nie musisz kombinowaa, wszystko pasuje idealnie (trzeba tylko przestawia miejscami jedną czy dwie tulejki w obudowie skrzyni w miejscu gdzie sie stykają z silnikiem - bana3).
Mam taką u siebie i powiem Ci, ?e pierwsze dwa biegi są dośa krótkie, wiec mega szybko musisz machaa wajchą ;)
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

#7

Post autor: Civic5g.pl »

przelozenia maja takie same ino final maja inny skrzynia z 1,3 tylko 95r ma 4,437 a z6 ma 4,250 i tyle :D http://img406.imageshack.us/img406/1473/dseriesbt3.png
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

#8

Post autor: Civic5g.pl »

te? powiem bierz ta od d13, ja sam ma d16z6 a szukam tej skrzyni od 1,3 :D
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

#9

Post autor: Civic5g.pl »

jamal pisze:przelozenia maja takie same ino final maja inny skrzynia z 1,3 tylko 95r ma 4,437 a z6 ma 4,250 i tyle :D http://img406.imageshack.us/img406/1473/dseriesbt3.png
mo?e mi ktoś to wyt3umaczya jak ch3opu na miedzy, bo nie bardzo kumam... :( (przypominam, ?e nie jestem mechanikiem, ale budowa i dzia3anie maszyn nie są mi obce)
W takim razie co powoduje, ?e s20 z d13 jest krótsza? Prze3o?enie g3ówne skraca wszystkie biegi? Co to jest ten "final"??

I w dalszym ciągu bede sie upiera3 przy tym: mam wra?enie, ?e dwa pierwsze biegi są bardzo krótkie, a trójka jest zajebiaszcza - moja ulubiona :)
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

#10

Post autor: Civic5g.pl »

na civic klub polska jest temat o skrzyniach. są tam opisane wszystkie modele do 5gen z numerami i z dok3adnym opisem (np. z uwzglednianiem typu 3o?yskowania, najczestszymi awariami i mo?liwymi modami).

je?eli chcesz krótką skrzynie do ścigania to o ile dobrze pamietam, by3a polecana od 1.3 z ostatnich lat produkcji (du?e wytrzyma3e 3o?yska i lepsze wybieraki) + wymiana 3go i 4go biegu dla wyrównania zakresów biegów.
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

swsws

#11

Post autor: Civic5g.pl »

swswsw
aurii

#12

Post autor: aurii »

A moze juz ktos z was robil zabieg przełożenia biegów ze skrzyni 1.3 do d16z6?????

ja mam skrzynie z d16z5 i d13b2 i z tych skrzyń chce złożyć jedna do mojego d16z6:) (Obudowa ma być z d16z6 ) !!!

Podobno bieg 1, 2 i przełożenie final najlepszy jest z d13 a biegi 3 i 4 z d16z5 piaty bieg zostawiam z d16 z6 bo jest ok!!!
jest problem z 3 biegiem z d16z5 bo podobno trzeba cos tam szlifowac ale nie wiem co no i do tego nie mam zadnego dobrego manuala zeby rozebrac i złożyc skrzynie bez obawy ze nie bedzie działać!!!
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#13

Post autor: ceelx »

wklejam zestawienie przelozen w d-serii fouriusa
mam skrzynie do wymiany, bo sie konczy wiec mozliwe ze niedlugo z doctorem cos sie wymysli ;)

Obrazek
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
szczepan358

#14

Post autor: szczepan358 »

ja mam motorek 16z6 ale skrzynia pozostala po d15b7 i mysle co tu zrobic, chyba od 1.3 bedzie najlepszym wyborem,
Awatar użytkownika
Uszy
Natchniony
Posty: 1014
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 19:45:37
Lokalizacja: EL
Kontakt:

#15

Post autor: Uszy »

Panowie a ja mam pytanie takie na czasie dla mnie :D mam zaklepana skrzynie o d13b2 z 95r. z przlotem 170k i byłem juz na 90% pewny że ją biore, ale dzis znajomy powiedział ze lepiej pasowalaby do mnie skrzynka od d15b7 poniewaz trójka w d13 jest bardzo krótka i w przypadku streetu dwoch aut o identycznych modach9dolot + wydech) lepiej wypada auto ze skrzynia d15b7, co o tym myślicie bo ja troche zgupiałem :/ pomóżcie, bo z tego co wyczytalem w tym topicu wychodzi ze bezapelacyjnie lepsza skrzynka jest ta z 1.3 :-)


A jeszcze jedno co to jest ten final? i porównując z tej tabelki co wrzucił ceelx wychodzi ze ronica między skyrznia d16z6, a d13b2 z 95r. to bieg nr. 5 oraz ten final, pierwsze 4 biegi sa identyczne, wiec o co kaman? jaki wpływ na poprawe przyspieszenia ma ten final? lepiej jest im final jest większy czy mnijeszy?
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#16

Post autor: Pecado »

final to przełozenie główne całej skrzyni. Im wieksza cyferka tym skrzynia krótsza, wieksze przelożenie. (szybciej sie wkreca, ale jest krótsze - wolniej pojecdziesz na max obrotach)

W TypeRach spotyka sie przełożenie ponad 6x

PS. Bede miał u siebie wymieniana skrzynie. mam D15B7 z finalem 3.888. Jakbys był zainteresowany czesciami z niej to daj znać. Bo inaczej dam nurkom na złom, bo nie mam gdzie tego tzrymac. W mojej szumią lozyska i synchro 2/3 jest do wymiany. Poza tym nie miałem zastrzezen.
I musze przyznac ze 3ci bieg jest moim ulubionym. :)) Strasznie długo mozna sie na nim bujać. Jechałem na nim ponad 160 km/h w momencie łapania odcinki, na seryjnych ustawieniach kompa. (nie wiem jak jest seryjnie odcinka - cos mi swita ze 6700 obr/min, ale nie jestem pewien.)
Awatar użytkownika
Uszy
Natchniony
Posty: 1014
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 19:45:37
Lokalizacja: EL
Kontakt:

#17

Post autor: Uszy »

Czy ktos jeszcze mógłby się wypowiedziec ? :-)
vidar

#18

Post autor: vidar »

przelozenia maja takie same ino final maja inny skrzynia z 1,3 tylko 95r ma 4,437 a z6 ma 4,250 i tyle
Pecado pisze:final to przełozenie główne całej skrzyni. Im wieksza cyferka tym skrzynia krótsza, wieksze przelożenie. (szybciej sie wkreca, ale jest krótsze - wolniej pojecdziesz na max obrotach)
Biorąc pod uwagę te dwie wypowiedzi, jeszcze raz powtórzę to co powiedziałem wcześniej:
I w dalszym ciągu bede sie upierał przy tym: mam wrażenie, że dwa pierwsze biegi są bardzo krótkie, a trójka jest zajebiaszcza
Nareszcie ktoś mi to logicznie wytłumaczył. Dzięki, Pecado! ;)

Ja na skrzyni z d13 dolatuję na trójce do nieco ponad 140 km/h (odcinka) więc nie jest źle.
ODPOWIEDZ