Ogarnięcie kilku usterek w Hani

luki68
Pełnoprawny User
Posty: 52
Rejestracja: śr 20 paź 2010, 11:43:21
Lokalizacja: Wrocław

Ogarnięcie kilku usterek w Hani

#1

Post autor: luki68 »

Witam ! Chciałbym zapytać odnośnie kilku usterek, które nękają moją Hondę Civic V 1995 rok
Hatchback
Silnik-D13B2
Wersja Noblesse

-Mianowicie chodzi o nierównomierną pracę na zimnym silniku, dopiero po nagrzaniu silnika chodzi już równo i trzyma obroty.

- Podczas skręcania oraz jazdy po np: kostce brukowej wydobywają się stuki i chciałbym się upewnić czy będą to drążki kierownicze, lub może łączniki stabilizatora ?

-No i ostatni problem jaki mnie nęka to szum z tyłu po przekroczeniu prędkości 60 km/h i wraz ze wzrostem prędkości szum narasta jeszcze bardziej.
Czy będzie to wina opon czy może łożysko w kole, natomiast jeśli to łożysko to czy muszę wymienić razem z piastą czy mogę samo łożysko, ponieważ widzę, że zdania na ten temat są podzielone.

Będę wdzięczny za wskazówki.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#2

Post autor: Laskosz »

z tego co wiem, nie ma wróżbitów na tym forum.
Jak Ci coś stuka, to pojedź na stacje diagnostyczną i sprawdź co za 10-20 zł
Jak nie jesteś pewny czy wyje łożysko czy opony, to załóż inne na tył i się przejedź
A z tą nierówną pracą, to pzyczyną może być wiele rzeczy. Dużo jest napisane o tym na forum, więc poszukaj może coś Ci się przyda
Ostatnio zmieniony pn 14 gru 2015, 09:38:04 przez Laskosz, łącznie zmieniany 1 raz.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4491
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#3

Post autor: Grzesieek »

I jeśli to seria to możesz wyeliminować łączniki stabilizatora... bo nie masz stabilizatora.
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#4

Post autor: Drix »

Jesli szum się pojawia już przy 60 km/h to na 90% łożysko. Zamiast przekładać opony, wystarcz jak podniesiesz na lewarku samochód i zakręcisz kołem. Choć znawcą pewnie nie jesteś to po odgłosie sam stwierdzisz czy to łożysko czy nie ;)
Co do stuków puków... niech się w dupe ugryza na przeglądach. Co przejazd przez policjanta to mi coś stukało w lewym przednim kole (tak odgłos jakby blacha o blache jebła)- uj wie co, bo zamieniłem wszystkie gumy na poli z przodu + nowe sworznie 555 i końcówki kierownicze. Także kolego, lepiej pojedź do jakiegoś mechanika - prędzej Ci sprawdzi, po za tym zdejmij koło i popatrz czy: są popękane/pozrywane gumy na sworzniach, przegubie, czy guma jest popękana w tulejach gumo-stalowych. Jak Ci już regularnie puka to na pewno jest to widoczne ;)
Awatar użytkownika
gruszecky
Natchniony
Posty: 1692
Rejestracja: ndz 15 lut 2009, 02:29:59
Lokalizacja: Otóż z Poznania
Wiek: 37
Kontakt:

#5

Post autor: gruszecky »

a nie, jednak nie wiem
: http://ttgarage.pl

a oto moja Funky JDM toczka:

viewtopic.php?t=18302
ODPOWIEDZ