Wymiana pompy sprzegla i wysprzeglika

zonk
Podwójny As
Posty: 221
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 23:51:08
Lokalizacja: 3city
Wiek: 39

Wymiana pompy sprzegla i wysprzeglika

#1

Post autor: zonk »

ma ktos jakies fotostory , opis jak to wymienic?
luknow27

#2

Post autor: luknow27 »

pompa sprzegła jezeli chodzi o to co myśle czyli pompe przy pedale to widac ja zaraz pod zbiorniczkiem od plynu. Musisz odkrecic caly pedał sprzegła z tego co pamietam trzyma sie na 3 srubach jedna od gory i 2 od strony sciany grodziowej. pozniej odkrecisz 2 srobki od pompki i wcyiagniesz ja spad maski. Trudne dojscie dobrz jest albo wyciagnac sobie fotel abo cafnac przynajmnie na maxa w tył bo głowe trzeba głeboko wsadzic zeby ujrze te śróbki.
zonk
Podwójny As
Posty: 221
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 23:51:08
Lokalizacja: 3city
Wiek: 39

#3

Post autor: zonk »

a jakis dokladniejszy opis?tam jakis pin jest czy jakis maly element blokujacy cos ktory w ang. manualu nazywa sie PIN
luknow27

#4

Post autor: luknow27 »

Sama pompka wygląda jak na zdjęciu. I jest jeszcze tłoczysko które jest mocowane do pedału sprzęgła moze chodzi o to zaznaczone na zdjęciu i z tego co pamietam jest tam cos faktycznie w stylu zabezpiecznia aby nie odpadło od pedału popatrz to jest cos w prostym stylu napewno



Obrazek
norm
Pełnoprawny User
Posty: 63
Rejestracja: ndz 05 paź 2008, 12:06:58
Lokalizacja: Gdańsk

#5

Post autor: norm »

-odłączasz wszystko od strony silnika : przewody zbiorniczek itd...
- odkręcasz odkręcasz pompkę od pedału sprzęgła
-na koniec pompkę od strony pedałów ( 2 śruby ) i wyciągasz ją
-wkładasz w odwrotnej kolejności nową i odpowietrzasz sprzęgło
sven

#6

Post autor: sven »

To chyba ta pompka jest przyczyną dziwnego skrzeczenia, które czuje na pedale... bo raczej oporowe sie nie wysrało bo dopiero co wymieniane było kpl sprzegło...
norm
Pełnoprawny User
Posty: 63
Rejestracja: ndz 05 paź 2008, 12:06:58
Lokalizacja: Gdańsk

#7

Post autor: norm »

skrzeczenia tzn ?
luknow27

#8

Post autor: luknow27 »

sven wez po prostu zobaczy czy leje Ci plyn z tej pompki bd to widac jak wsadzisz glowe pod tapicerke to przy tej czarnej gumie nie powinno nic kapac :D A takie skrzeczenie jakby tez mam przy wcisakniu sprzegla dzwiek przypominajacy dzwiek sprezyny
sven

#9

Post autor: sven »

luknow27 pisze:sprzegla dzwiek przypominajacy dzwiek sprezyny
Dokładnie taki dzwiek..najdziwniejsze jest to ,że jak rano wciskam sprzeglo to wszystko jest ok.. przejade kilka km i już jest roznica... W sumie to sie przyzwyczailem ;) 5 pkt lansu przy startowaniu :D
luknow27

#10

Post autor: luknow27 »

sven pisze:W sumie to sie przyzwyczailem ;) 5 pkt lansu przy startowaniu :D
Ja tez podczas jazdy nie slychac to jest git.
Szczerze zawsze myslalem ze to sprezyna od docisku ta centralna. wymienilem popke bo sie rozszczelnila i to nadal pozostalo. I tez mi sie wydaje ze zimne inaczej działa niz rozgrzane :D
umek

#11

Post autor: umek »

panowie,jaki wplyw ma wysprzeglik ( jezeli wogole ma )na szarpanie przy zmianie biegow?u mnie nic nie cieknie,nie piszczy,skrzeczy czy jak tam inaczej.Stan plynu sprawdzam reularnie i jest ok.
zonk
Podwójny As
Posty: 221
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 23:51:08
Lokalizacja: 3city
Wiek: 39

#12

Post autor: zonk »

luknow27 pisze: Musisz odkrecic caly pedał sprzegła z tego co pamietam.
norm pisze:-odłączasz wszystko od strony silnika : przewody zbiorniczek itd...
- odkręcasz odkręcasz pompkę od pedału sprzęgła
-na koniec pompkę od strony pedałów ( 2 śruby ) i wyciągasz ją
-wkładasz w odwrotnej kolejności nową i odpowietrzasz sprzęgło
dostalem taka madra ksiazke w ktorej jest tylko napisane wlasnie ze wykrecic 2 srobki ( te co zaznaczylem na rysunku ) i wyjac ten PIN zabezpieczajacy .

Obrazek

Ale tam ciasno od strony komory silnika jest...a ja na dodatek mam resist box zamontowany tam :D Bedzimey walczyc jutro z tym




Co do tego:
umek pisze:panowie,jaki wplyw ma wysprzeglik ( jezeli wogole ma )na szarpanie przy zmianie biegow?u mnie nic nie cieknie,nie piszczy,skrzeczy czy jak tam inaczej.Stan plynu sprawdzam reularnie i jest ok.
zanieczyszczenie olejem lub smarem tarczy sprzegla
zuzycie okladziny tarczy
uszkodzony docisk lub srezyna docisku
zuzyte lozysko wyciskowe sprzegla
luknow27

#13

Post autor: luknow27 »

zobaczysz ze bez wyciagniecia pedału bedzie Ci cieżko wydrzec te pompke ale wsumie da sie rade ja sobie tylko robote uprosciłem :)
KrzychuEJ2
Berbeć
Posty: 29
Rejestracja: ndz 24 sie 2014, 01:06:46
Lokalizacja: Wrocław

#14

Post autor: KrzychuEJ2 »

Odkopuję, by nie zakładać nowego tematu. :)
Jakiś czas temu zauważyłem, że nie mogę ruszyć z buta przy np potrzebie szybszego włączenia się do ruchu bez dziwnego podskakiwania całego przodu razem z deską rozdzielczą, do tego na wysokich obrotach auto ryczało a nie przyspieszało tak jak bym tego od niego oczekiwał. Wymieniłem sprzęgło na exedy, 2 poduszki silnika plus olej w skrzyni na MTF. Po tym wszystkim miodzio, ale pod stopą pedał sprzęgła zaczął chrupać, a jak schyliłem się pod kierownicę, dojrzałem kroplę majestatycznie wiszącą z pompki. Kupiłem zestaw naprawczy i wymieniłem gumeczki w pompce. Pompka już nie cieknie, ale niestety chrupanie nie ustało. Układ przed wymianą gumek i po ich wymianie odpowietrzałem parokrotnie i za każdym razem świeżo po tym zabiegu - super, ale po czasie biegi nie wchodzą gładko (mam short shifter, ale chyba chrupać na dźwigni nie powinno). Dodatkowo wydaje mi się, że zaraz po odpaleniu auto reaguje inaczej na sprzęgło niż po jego nagrzaniu... Teraz pytanie. Pompka na pewno do wymiany, chcę nową, tylko na jaką się zdecydować? Czy jeśli wysprzęglik pod gumą nie cieknie to nie kwalifikuje się do wymiany? Da się go jakoś dodatkowo sprawdzić?
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#15

Post autor: pit »

chrupie połączenie wysprzęglika i dźwigni w skrzyni.
na główkę wysprzęglika smar miedziany albo grafitowy albo zwykły towot i ogień.
KrzychuEJ2
Berbeć
Posty: 29
Rejestracja: ndz 24 sie 2014, 01:06:46
Lokalizacja: Wrocław

#16

Post autor: KrzychuEJ2 »

I to to tak czuć pod nogą na pedale?
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#17

Post autor: pit »

przynajmniej u mnie to własnie tam to tak chrupało i na zwnątrz było słychać właśnie taki chrobotanie i skryzpienie przy wciskaniu. Posmarowałem chyba zwykłym towotem główke wysprzęglika i dołek w tej dźwigni i problem zniknął.
KrzychuEJ2
Berbeć
Posty: 29
Rejestracja: ndz 24 sie 2014, 01:06:46
Lokalizacja: Wrocław

#18

Post autor: KrzychuEJ2 »

Dzięki, spróbuję, ale chrupania chyba nie słychać na zewnątrz, jest chyba tylko odczuwalne pod nogą.
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#19

Post autor: Drix »

Potwierdzam to co pit mówi. U mnie podobnie było, aczkolwiek muszę po 3 miesiącach powtórzyć zabieg :P
KrzychuEJ2
Berbeć
Posty: 29
Rejestracja: ndz 24 sie 2014, 01:06:46
Lokalizacja: Wrocław

#20

Post autor: KrzychuEJ2 »

Eeee, raz na 3 miechy można to robić. Jak znajdę czas to ogarnę i dam znać czy coś pomogło. Chodzi o miejsce styku wysprzęglika z łapą sprzęgła oraz miejsce zaraz za wejściem tejże łapy do skrzyni tak jak to było w którymś tutorialu ze skrzypiącym sprzęgłem tak?
ODPOWIEDZ