Parówa Simoty VS Dolot Dedykowany

Pawelll
Forumowy As
Posty: 168
Rejestracja: śr 11 kwie 2012, 15:26:46
Lokalizacja: kg

Parówa Simoty VS Dolot Dedykowany

#1

Post autor: Pawelll »

Mam do was pytanie jaka jest różnica między parówą simoty ( http://allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot- ... 40823.html ) a zwykłym dolotem ( http://allegro.pl/dolot-dedykowany-hond ... 11221.html )
Chodzi o sam dolot weźmy pod uwagę że filtry będą identyczne i doprowadzony dolot tak samo, jaka byłaby różnica w przyroście mocy i momentu np na przykładzie seryjnego silnika D16Z6
pasta725
Nałogowiec
Posty: 867
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 11:41:36
Lokalizacja: grójec

#2

Post autor: pasta725 »

Myślę że parówczak da lepszy efekt dźwiękowy to na pewno, nawet na postoju ją słychać, co do mocy to nie wiem.

A taki dolot niby dedykowany to on jest po prostu dedykowany do danej budy.
Dedykowanym można nazwać dedykowany pod konkretny silnik, a ten z allegro to wielka kupa.

Osobiście brałbym parówkę.
Ile byś nie włożył do tego interesu, to dobre koło podstawą sukcesu :]
Pawelll
Forumowy As
Posty: 168
Rejestracja: śr 11 kwie 2012, 15:26:46
Lokalizacja: kg

#3

Post autor: Pawelll »

Znaczy chodzi o samą różnice w przyroście mocy między parówą a zwykłym dolotem dedykowanym, jako same przewody dolotowe, bo aktualnie mam ten dedykowany który został po poprzednim właścicielu i nie wiem czy opłaca mi się inwestować w parówe. Czy po prostu kupić dobry stożek do tego dolotu
Cichacz
Forumowy As
Posty: 170
Rejestracja: czw 01 gru 2011, 19:39:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Post autor: Cichacz »

Bierz parówę .
Kuki
Nałogowiec
Posty: 739
Rejestracja: śr 18 mar 2009, 21:36:32
Lokalizacja: Tczew

#5

Post autor: Kuki »

nie można względem dolotu określić jaki Ci da ile koni, każdy silnik ma swoją specyfikację i jeden lepiej zareaguje na parówę inny na shortrama a inny na CAI'a... musiał byś kupić każdy z nich i sam się przekonać na czym jest Ci lepiej.
Bushid0

#6

Post autor: Bushid0 »

Jeździłem na parówie ze stożkiem Fujity , na takim dolocie co ty pokazujesz i na CAI Simoty .

Więc tak parówa daje środek jak dla mnie w miare , zwykly dolot no to samo co parówa bo to i to tak samo darło morde .. No i CAI najbardziej odczuwalne od 2tys idzie ładnie i nie męczy się tak samochód na wysokich obrotach przy odcince nawet w moim d13 słychać załączającego się Vteca.

Ja bym był za CAI a w dni deszczowe zdejmowac i robic short'a albo kupić hydro na stożek.
Pawelll
Forumowy As
Posty: 168
Rejestracja: śr 11 kwie 2012, 15:26:46
Lokalizacja: kg

#7

Post autor: Pawelll »

opłaca mi się inwestować w parówę ? czy lepiej do tego dolotu z allegro który już mam kupić jakiś dobry stożek np K&N ?
Bushid0

#8

Post autor: Bushid0 »

do tego dolotu dorób część co wchodzi pod zderzak ze stożkiem i zrob cai :)
Ugasss
Berbeć
Posty: 27
Rejestracja: pn 02 maja 2011, 14:38:09
Lokalizacja: Radom

#9

Post autor: Ugasss »

Ja jezdze na parowie i jestesm zadowolony, jak wiemy parowa zbiera z dolu i fajnie brzmi jak sie docisnie ten pedal gazu :D fajnie sie sprawuja jak sie ja odgrodzi i dopworwadzi zimne powietrze :)
Cichacz
Forumowy As
Posty: 170
Rejestracja: czw 01 gru 2011, 19:39:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#10

Post autor: Cichacz »

No dokładnie fajnie jak się ją odrodzi doprowadzi zimne powietrze, wjeżdża w kałużę i wymienia silnik :)
Jeśli auto nie jest tylko na rajdy a jest Twoim dupowozem , odpuść sobie dolot z pod zderzaka.
Chyba że jak mokro to nie jeździsz :)
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#11

Post autor: Walnuts.inc »

Chyba sobie coś z CAI pomyliłeś...

A jak już tak bardzo się wody boisz to jest patent zwany hydroshield
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Awatar użytkownika
LukasEG8
Berbeć
Posty: 42
Rejestracja: ndz 19 lip 2009, 20:22:45
Lokalizacja: Poznań

#12

Post autor: LukasEG8 »

jest jeszcze inne rozwiązanie, u siebie do głowicy D16Z6 założyłem w seryjną puszkę, wkładkę KN, rurę dolotowa z VTI i usunąłem rezonator, dolot ze zderzaka z prążkowanej rury alu i był fajny wynik, tyle z e na niskich obrotach jest dudnienie, jak sie wkręca to już nie
jednak nie daje to takiego dźwięku jak parówa...
JokerNH
Natchniony
Posty: 1176
Rejestracja: sob 14 kwie 2012, 13:37:52
Lokalizacja: KrakoFF / Nowa Huta

#13

Post autor: JokerNH »

bierz parowy z tego co czytałem jak mówią koledzy brzmi lepiej :D
"Nie trąb gdy zwalniam, jadę na glebie, zaraz wahaczem, o coś przyjebie"
Mugen
Podwójny As
Posty: 290
Rejestracja: czw 28 sie 2008, 15:37:34
Lokalizacja: Łódź

#14

Post autor: Mugen »

ale dolot nie ma brzmieć tylko działać chodź parówa napewno będzie lepsza niż short ram z allegro. Zmieniałem parówę u siebie na seryjny dolot i było czuć, ze auto jedzie gorzej z dołu. Kolejną opcją jest dolot z VTi z doprowadzeniem zimnego oraz rurą z kawasówki pomiędzy puszką a przepustnicą oraz z puszcze wkładka K&N. Daje fajne efekty, ciepłe powietrze nie dostaje sie do silnika
White EG4 D15B3
Brown EJ2 D15B7 -> 2x B16A1 -> B20VTEC
Violet EJ2 B16A JDM
maly2883
Potrójny As
Posty: 305
Rejestracja: czw 14 lip 2011, 22:24:28
Lokalizacja: Pomorze

#15

Post autor: maly2883 »

Parówa :)
Benny
Pełnoprawny User
Posty: 89
Rejestracja: pn 26 gru 2011, 09:23:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#16

Post autor: Benny »

Cichacz pisze:No dokładnie fajnie jak się ją odrodzi doprowadzi zimne powietrze, wjeżdża w kałużę i wymienia silnik :)
Jeśli auto nie jest tylko na rajdy a jest Twoim dupowozem , odpuść sobie dolot z pod zderzaka.
Chyba że jak mokro to nie jeździsz :)
Totalne bzdury, już nie raz przejeżdżałem przez naprawdę duże kałuże i jakoś wszystko jest ok :) :bangin:
Cichacz
Forumowy As
Posty: 170
Rejestracja: czw 01 gru 2011, 19:39:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

a

#17

Post autor: Cichacz »

i po co tak gadasz jak się nie znasz ?
zassiesz wody i silnik do widzenia
Benny
Pełnoprawny User
Posty: 89
Rejestracja: pn 26 gru 2011, 09:23:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Re: a

#18

Post autor: Benny »

Cichacz pisze:i po co tak gadasz jak się nie znasz ?
zassiesz wody i silnik do widzenia
:huh: Przeczytaj mój post jeszcze raz i się zastanów... Woda jest za ciężka żeby była zassana... hahaha
Awatar użytkownika
K23
Natchniony
Posty: 2814
Rejestracja: sob 06 mar 2010, 22:31:31
Lokalizacja: A co Cie to?
Wiek: 23
Kontakt:

Re: a

#19

Post autor: K23 »

Cichacz pisze:i po co tak gadasz jak się nie znasz ?
zassiesz wody i silnik do widzenia
Jakby to było 1.3 to jeszcze co tam, no ale 1.6 to się martwisz. :laugh: :laugh: :laugh:

Ale zauważ, że bez nitra, turba i kompresora, to nie trać swojego cennego czasu. :D


Benny co do zassania wody stożkiem to były takie przypadki i dobrze się to nie kończyło, ale jak ktoś myśli podczas jazdy i nie wjeżdża specjalnie w każdą kałużę, to nie ma stresu. ;)
Mugen
Podwójny As
Posty: 290
Rejestracja: czw 28 sie 2008, 15:37:34
Lokalizacja: Łódź

#20

Post autor: Mugen »

z zasysaniem wody to prawda. Znam przypadki gdzie wode zassał seryjny dolot po wjechaniu w kałuże. Oczywiście nie było rezonatora pod zderzakiem
White EG4 D15B3
Brown EJ2 D15B7 -> 2x B16A1 -> B20VTEC
Violet EJ2 B16A JDM
ODPOWIEDZ