Jak zabezpieczyć samochód przed dłuższym postojem w garażu ?

Moderatorzy: ceelx, Grzesieek

Awatar użytkownika
Sikor
Obeznany
Posty: 108
Rejestracja: 01 paź 2006, 22:51
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Jak zabezpieczyć samochód przed dłuższym postojem w garażu ?

#1

Postautor: Sikor » 20 lis 2008, 20:00

Z uwagi na to że odstawiłem Civica do garażu, chciałbym jakoś go zakonserwować. Czy w ogóle jest taka potrzeba? Co trzeba zrobić żeby powiedzmy po tych 2-3 miesiącach wszystko było ok?
Ja myślę, że na pewno warto by było przesmarować tarcze hamulcowe jakimś smarem, no i oczywiście porządnie go umyć ;)
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, 22:13 przez Sikor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
vidar

#2

Postautor: vidar » 20 lis 2008, 21:16

1. Zatankować do pełna - zabezpieczy to bak przed korodowaniem od środka.
2. Wyciągnąć akumulator (i co jakiś czas doładowywać go prostownikiem) - stojący samochód cały czas ciągnie prąd (alarm, podtrzymanie pamięci radia).
3. Auto najlepiej ustawić na podporach w taki sposób, aby opony nie dotykały podłogi garażu - zapobiegnie to odkształceniom opon.
4. Między klocki hamulcowe a tarcze warto włożyć plastikowe lub tekturowe przekładki (w hamulcach bębnowych nie ma takiej możliwości, trzeba demontować bębny), w przeciwnym wypadku klocki mogą przywrzeć do tarcz i konieczne będzie czyszczenie hamulców :/ .
5. Dokładnie umyć auto i najlepiej nawoskować.
6. Jeśli garaż nie jest ogrzewany to sprawdzić temperaturę zamarzania płynu chłodniczego - jeśli układ chłodzenia silnika zalany jest wodą to należy koniecznie wymienić ją na płyn chłodniczy o niskiej temp. zamarzania!
7. Uszczelki drzwi można zabezpieczyć silikonowym smarem (w sprayu) - zapobiegnie to starzeniu się gumy. Tym samym smarem można zabezpieczyć końcówkę linki gazu (pod maską) - zapobiegnie korodowaniu linki i w konsekwencji zatarciu/zerwaniu.
8. Co jakiś czas (raz na 1-2 tyg) należy jednak odpalić auto aby odtworzyć film olejowy na elementach silnika (po odpaleniu "wysuszonego" silnika, po kilku miesiącach postoju, może dojść do b. szybkiego zużycia gładzi cylindrów, pierścieni i uszczelniaczy :/ ). Inny sposób to wykręcenie świec i wlanie do każdego cylindra kilka ml oleju...

to wszystko co pamiętam...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez vidar, łącznie zmieniany 2 razy.

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości